اخبار داغ

معاون رئیس قوه قضائیه:

امر به معروف و نهی از منکر بالاترین تکلیف در حوزه ایفای مسئولیت‌های اجتماعی است

امر به معروف و نهی از منکر بالاترین تکلیف در حوزه ایفای مسئولیت‌های اجتماعی است
معاون رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه جوهره اصلی امر به معروف و نهی از منکر محبت است و بالاترین تکلیف در حوزه ایفای مسئولیت های اجتماعی محسوب می‌شود گفت: مقابله با حکومت های ظالم چه رژیم شاه و چه رژیم اسرائیل بزرگ‌ترین مصداق نهی از منکر عملی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ۸دی، حجت الاسلام و المسلمین هادی صادقی عصر امروز در همایش «مردم، دادستان مردم» در سالن همایش های منطقه آزاد انزلی با بیان اینکه خداوند صفت بهترین امت را مربوط به فریضه امر به معروف و نهی از منکر می‌داند اظهار کرد: در قرآن معیار ارزش گذاری ملت ها در مسائل اجتماعی نزد خداوند امر به معروف و نهی از منکر است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ۸دی,

وی با اشاره به اینکه در مسائل اجتماعی مسئولیت پذیری یک امر بسیار مهم بوده و از احکام اسلامی به شمار می‌رود افزود: اگر کسی نسبت به مسئولیت پذیری اجتماعی کوتاهی کند بخشی از مسلمانی خود را از دست می‌دهد.

,

معاون رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه سکولاریزم با اسلام بیگانه است خاطرنشان کرد: سکولاریزم معتقد است که دینداری را بایستی از مسئولیت اجتماعی جدا کرد در حالی که اسلام مسئولیت پذیری اجتماعی را در متن خود ارزش گذاری کرده است.

,

رکن مهم دینداری حضور در اجتماع و مسئولیت‌پذیری است

, رکن مهم دینداری حضور در اجتماع و مسئولیت‌پذیری است, رکن مهم دینداری حضور در اجتماع و مسئولیت‌پذیری است,

صادقی بیان اینکه اسلام در ذات خود علاوه بر جنبه‌های فردی جنبه‌های پررنگ اجتماعی نیز دارد بیان داشت: یک رکن مهم دینداری حضور در اجتماع و مسئولیت‌پذیری است و اگر کسی در این حوزه کوتاهی کند در واقع دینداری او مشکل دارد.

,

وی یکی از پایه‌های اصلی اسلام را مسئولیت پذیری اجتماعی عنوان کرد و ادامه داد: افرادی با استفاده از الفاظ و مفاهیم برخاسته از جریان روشنفکری مواردی را بیان می‌کنند تا تحریف در فهم دینی ما رخ دهد در حالیکه نمی‌توان اسلام را جدای از حضور سیاسی در اجتماع دانست.

,

معاون رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر برخاسته از مسئولیت‌پذیری اجتماعی است تصریح کرد: امر به معروف و نهی از منکر زمانی معنا دارد که نسبت به هم مسئولیت پذیری داشته باشیم.

,

این مقام قضایی با اشاره به اینکه امر به معروف و نهی از منکر ریشه وحیانی و عقلانی دارد افزود: انسان تک بعدی نیست و به طور فردی رشد نمی‌کند بلکه در ذات خود وابسته به همزیستی با دیگران است لذا در تعاملات انسانی اخلاقیات و حاکم می‌شود که یکی از وجوه آن احساس مسئولیت نسبت به دیگران است.

,

وی با تاکید بر اینکه سخنان و ادعای غربی‌ها مبنی بر رعایت حقوق بشر را باید در میدان تعارض منافع سنجید عنوان داشت: حرف‌های غربی‌ها درباره حقوق بشر گوش دنیا را کر کرده است اما نسبت به جنایات اسرائیل و اقدامات این رژیم کودکش حتی جرات یک محکومیت ساده را نیز ندارند.

,

معاون رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه فرهنگ اسلامی یک فرهنگ متعالی است و هیچگاه ارزش توجه به دیگران را دست کم نگرفته است خاطر نشان کرد: در اسلام بسیار از عدالت سخن گفته شده و این در حالی است که عدالت که اخلاقیات است و سطح بالاتر آن در مکتب اسلام مربوط به ایثار و احسان و از خودگذشتگی است.

,

امر به معروف و نهی از منکر بالاترین تکلیف در حوزه ایفای مسئولیت های اجتماعی

, امر به معروف و نهی از منکر بالاترین تکلیف در حوزه ایفای مسئولیت های اجتماعی, امر به معروف و نهی از منکر بالاترین تکلیف در حوزه ایفای مسئولیت های اجتماعی,

صادقی امر به معروف و نهی از منکر را بالاترین تکلیف در حوزه ایفای مسئولیت های اجتماعی عنوان کرد و اظهار داشت: اگر بخواهیم مجموعه مسئولیت‌های اجتماعی را یک جا جمع کنیم آن مربوط به فریضه امر به معروف و نهی از منکر می‌شود.

,

وی یکی از اثرات امر به معروف و نهی از منکر را خودسازی دانست و عنوان کرد: اگر بخواهیم یک جمله مشترک در اخلاقیات پیدا کنیم امر به معروف و نهی از منکر است البته اگر به درستی فهمیده شود.

,

صادقی با اشاره به اقتضائات امر به معروف و نهی از منکر گفت: انسانی که امر به معروف و نهی از منکر می‌کند بسیار عالی رتبه است و و وجود او باید از محبت آدمیان سرشار باشد چرا که جوهره اصلی امر به معروف و نهی از منکر محبت است.

,

این مقام قضایی اضافه کرد: برپایی حکومت اسلامی به منظور اقامه خیر و خوبی است و مقابله با حکومت های ظالم چه رژیم شاه و چه رژیم اسرائیل بزرگ‌ترین مصداق نهی از منکر عملی است.

,

وی خاطر نشان کرد: عدالت به تنهایی کافی نیست و امر به معروف و نهی از منکر انسانیت را گسترش می دهد.

,

معاون رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه در طول سال‌های انقلاب بسیاری از حرکت‌های ما خالی از جوهره امر به معروف و نهی از منکر بوده است افزود: به همین علت بسیاری از کارهای ما کم اثر بوده است.

,

وی با تاکید بر اینکه هر کسی باید با تمام توان و امکاناتی که در اختیار دارد نسبت به انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر اقدام کند تصریح کرد: روش‌های امر به معروف و نهی از منکر باید متناسب با زمان و فرهنگ تغییر کرده و شیوه بیان و عمل خود را اصلاح کنیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه