اخبار داغ

رئیس اداره میراث فرهنگی، رشتخوار خبر داد؛

ثبت ۱۰ اثر تاریخی رشتخوار در فهرست آثار ملی

ثبت ۱۰ اثر تاریخی رشتخوار در فهرست آثار ملی
کامیاب، گفت: همزمان با روز جهانی موزه و میراث فرهنگی و در راستای حفاظت و نگهداری از آثار ارزشمند تاریخی٬ ۱۰ اثر تاریخی غیر منقول در رشتخوار در فهرست آثار ملی به ثبت رسید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  کاظم کامیاب رئیس میراث فرهنگی٬ گردشگری و صنایع دستی شهرستان رشتخوار در گفت و گو با صبح توس؛ گفت: همزمان با روز جهانی موزه و میراث فرهنگی و در راستای حفاظت و نگهداری از آثار ارزشمند تاریخی٬ ثبت ۱۰ اثر تاریخی غیر منقول شهرستان رشتخوار با ابلاغ وزیر میراث فرهنگی٬ گردشگری و صنایع دستی به استاندار خراسان رضوی در فهرست آثار ملی به ثبت رسید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,


کامیاب با اشاره به آثار ثبت شده، ین شهرستان در فهرست آثار ملی، افزود: آثار تاریخی ثبت شده مربوط به هزاره چهارم ق. م تا دوره قاجار و شامل حمام عیسی خان٬ تپه دوبرادر۱رشتخوار٬ محوطه دوخواهرون٬ خانه تاریخی شریفی٬ تپه بند قلفه۱ رشتخوار٬ بقایای قلعه ڪوه درب٬ آب انبار سنگان٬ محوطه بندازبڪی٬ تپه بند قلفه۲ و تپه دوبرادر۲ رشتخوار است ڪه با ثبت این ۱۰ اثر تعداد آثار ثبتی شهرستان رشتخوار در فهرست آثار ملی ڪشور به سی و دو اثر افزایش یافت.

وی در ادامه با تاکید بر دستورالعمل های سازمانی حفظ و حراست از این آثار و ابنیه تاریخی، اظهار داشت: «برابر متن ابلاغ وزیر٬ آثار تاریخی فوق تحت حفاظت و نظارت این وزارتخانه است و هر گونه دخل و تصرف یا اقدام و عملیاتی ڪه منجر به تخریب یا تغییر هویت آن شود برابر مواد ۵۵۸ لغایت ۵۶۹ از ڪتاب پنجم قانون مجازات های اسلامی٬ تعزیرات و مجازات های بازدارنده جرم محسوب می شود و مرتڪب مشمول مجازات های قانونی خواهد شد و مرمت و بازسازی اثر صرفا با تایید و نظارت این وزارت امڪان پذیر خواهد بود.»

انتهای پیام/

,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه