اخبار داغ

در گفت‌وگو با مسولان مطرح شد؛

افزایش قیمت نان در استان سمنان قانونی بوده است/ نرخ جدیدی در کار نیست

افزایش قیمت نان در استان سمنان قانونی بوده است/ نرخ جدیدی در کار نیست
افزایش قیمت نان در ماه مبارک رمضان در استان سمنان بر اساس مصوبات استانداری انجام گرفته و هیچ تخلفی اتفاق نیافتاده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از مرآت؛  قیمت نان در دهه دوم ماه مبارک رمضان در اکثر شهرهای کشور به صورت غیر رسمی و چراغ خاموش افزایش پیداکرد و این افزایش اگرچه به صورت رسمی توسط متولیان امر استانداری ها و کارگروههای آرد و نان اعلام نشده  بود اما در بررسی های میدانی نشان از افزایش 50درصدی قیمت نان داشت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

این موضوع درحالی اتفاق افتاد که دولت رسما اعلام کرده بود که تا پایان ماه مبارک رمضان قیمت نان در سراسر کشور بدون تغییر خواهد ماند و پس از پایان این ماه استانداران اجازه دارند اقدام به تعیین نرخ جدید نان کنند.

,

البته قیمت نان از سال 98 افزایشی نداشته و نانوایی ها نیز علت این اقدام خود را افزایش هزینه ها ،افزایش اجاره بها مغازه ها و دامنه گسترده تورم در کشور دانستند.

,

با وجود آنکه در اکثر شهرها غیر رسمی بودن قیمت نان و باز گشت آن به قیمت اصلی توسط نهاد های نظارتی پیگیری شده است اما در استان سمنان این موضوع براساس گفته رئیس اتحادیه نانوایان کشور همچنین مسئول آرد و نان سازمان صمت  به صورت رسمی و توسط  مصوبات استانداری انجام گرفته است.

,

نرخ نان در استان سمنان افزایش مجددی نخواهد داشت

, نرخ نان در استان سمنان افزایش مجددی نخواهد داشت, نرخ نان در استان سمنان افزایش مجددی نخواهد داشت,

روح الله حامدی مسئول آرد و نان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان در گفتگو با خبرنگار مرآت در خصوص افزایش قیمت نان در استان سمنان گفت: با توجه به اینکه آخرین افزایش قیمت نان در استان مربوط به دی ماه سال 98 است و از آن زمان تا کنون هیچ افزایش قیمتی انجام نشده بود و به دلیل افزایش هزینه های جاری نانوایی ها و دستمزد کارگران و دامنه گسترده تورم در کشور این افزایش اتفاق افتاده است.

, مرآت ,

وی در ادامه افزود: این موضوع در کمیسیون تنظیم بازار استان مطرح و سپس براساس بررسی های معاونت بازرسی اداره صمت و آنالیزهای انجام شده توسط اتحادیه نانوایان، افزایش 20درصدی قیمت نان مصوب و از اول اردیبهشت ماه نیز به اجرا در آمد. 

,

حامدی همچنین تصریح کرد: هیچ گونه عامل غیر قانونی درافزایش نرخ نان در استان سمنان اتفاق نیافتاده است و درصد اعمال کاملا قانونی و براساس مصوبه بوده و همچنین در بحث کمیت هم هیچ افزایش و کاهشی انجام نشده و با همان اوزان قبلی نان پخت می شود. 

,

وی در خصوص زمزمه هایی از افزایش مجدد نرخ نان در استان گفت: به هیچ عنوان استان سمنان برنامه ای برای افزایش مجد قیمت نان ندارد، و اگر در سطح ملی افزایش قیمت آرد اتفاق بیافتد در استان هم این موضوع اعمال می شود در غیر اینصورت قیمت نان فعلا براساس نرخ اعمال شده فعلی است. 

,

مسئول آرد و نان اداره صمت  در خصوص هیاهوی اخیر در سطح کشور در خصوص تخلفات افزایش قیمت نان گفت: این افزایش قیمت در بعضی استان ها با درصد بالا و به صورت خودسرانه انجام گرفته بود که هر استان باید پاسخگو باشد، اما در استان سمنان افزایش نرخ کاملا قانونی و براساس مصوبات استانی بوده است و هیچ موردی از گرانفروشی از نانوایی ها در استان طی یک ماه اخیر گزارش نشده است.

,

وی در خصوص قیمت آرد گفت : قیمت آرد متاثر از قیمت گندم است و درسطح استان هیچ اختیاری برای افزایش قیمت آرد وجود ندارد به دلیل اینکه گندم یک کالای استراتژیک است و مستقیم از سمت دولت نرخ آرد برای تمامی استان ها اعلام می شود از 6 سال قبل تاکنون هیچ افزیش قیمت در آرد صورت نگرفته است و اگر این اتفاق بیافتد درصد مورد نظر در قیمت نان اعمال می شود.

,

در تمام نانوایی های سطح شهر نرخ نان ثابت است

, در تمام نانوایی های سطح شهر نرخ نان ثابت است, در تمام نانوایی های سطح شهر نرخ نان ثابت است,

رجبعلی جعفریان رئیس اتحادیه نانوایان استان سمنان نیز در گفتگو با خبرنگار مرآت در خصوص افزایش قیمت نان در سطح استان گفت: این افزایش نرخ براساس مصوبه استانداری اتفاق افتاده است و تقریبا در تمام نانوایی های سطح شهر نرخ ثابت است و هیچ نوسان قیمتی در نانوایی ها اتفاق نیافتاده است برای هر نانی قیمت خاصی لحاظ شده است. 

, مرآت,

وی همچنین در خصوص علت افزایش قیمت نان گفت: کرایه و اجاره بها نانوایی ها نیز 100 درصد افزایش داشته و در بخش کارگری نزدیک به 40درصد افزایش دستمزد صورت گرفته است، مجموع این عوامل  به اضافه تورم در سطح کشور علت ایجاد این افزایش در نرخ نان است.

,

شاید افزایش قیمت نان در مقایسه با تورم در سایر بخش هاو افزایش روزانه  قیمت کالاهای اساسی چندان قابل توجه نباشد اما آنچه که مهم است این  است که نان قوت غالب مردم است و شاید قشر محروم که توان خرید بسیاری از کالاهای اساسی را ندارند این افزایش برای آنها قابل در ک نباشد و از سوی دیگر نانوایان نیز قشر زحمت کش و آسیب پذیر جامعه هستند که باید شرایط آنها را نیز درک کرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه