اخبار داغ

کارشناس مسائل اجتماعی مطرح کرد؛

افزایش مهارت اجتماعی کودک با داشتن فرزند دوم و سوم

افزایش مهارت اجتماعی کودک با داشتن فرزند دوم و سوم
ناهید دیناروند گفت: شرایط اقتصادی دلیلِ موجهی برای تک فرزندی نیست. طبق تحقیقات و پژوهش های انجام شده در کشورمان ثابت شده که افراد با وضعیت مالی خوب و عالی، فرزند کمتری دارند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ کارشناس مسایل اجتماعی و عضو مؤسسه اندیشه مسطور و مجمع فعالان جمعیت به مناسبت هفته جمعیت در گفتگو با خبرنگار "تیتریک" گفت: تک فرزند؛ اضطراب، افسردگی و اعتماد به نفس پایین را در پی داشته و حتی نمی تواند در زندگی با همسرش گذشت داشته باشد، حاضر نیست از چیزی بگذرد و مرتباً با همسرش مشاجره دارد. نمی تواند همسرش را درک کند، جنس او را نمی شناسد، چون در کودکی با یک دختر بچه نبوده تا بداند نیاز یک دختر بچه با خودش بسیار متفاوت است، این ها را شنیده اما در اطرافش بزرگسالانی بودند که همه چیز را برایش مهیا کرده اند، چنین فرزندی در اجتماع آسیب پذیر خواهد بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,

در تک‌فرزندی فشار مضاعف روی فرزند است

, در تک‌فرزندی فشار مضاعف روی فرزند است,

"ناهید دیناروند" ادامه داد: در تک فرزندی فشار مضاعف روی فرزند است چون هم پدر می خواهد آرزوهایش را جامه عمل بپوشاند و هم مادر؛ پس این فرزند چه کند؟ خودش را به چند قسمت تقسیم کند؟ وقتی این تک فرزند ازدواج می کند دو تا سالمند دیگر هم در طرف دیگر هستند، پدر یا مادر همسرش، یعنی یک نفر است که باید به چهار سالمند سرویس دهد.

,

شرایط اقتصادی توجیهی برای تک فرزندی نیست

, شرایط اقتصادی توجیهی برای تک فرزندی نیست,

این متخصص افزود: شرایط اقتصادی دلیلِ موجهی برای تک فرزندی نیست. طبق تحقیقات و پژوهش های انجام شده در کشورمان ثابت شده که افراد با وضعیت مالی خوب و عالی، فرزند کمتری دارند، حتی من در یکی از این مصاحبه هایی که داشتم، دکتری بود که خانمش هم رئیس بانک بود و یک فرزند داشتند، می توانید به من بگویید که شرایط اقتصادی در این خانواده چه معنی و مفهومی می دهد؟

,

تک فرزندان خوب تربیت نمی شوند

, تک فرزندان خوب تربیت نمی شوند,

وی گفت: پس شرایط اقتصادی به تنهایی ملاک نیست. اینکه سبک زندگی ما عوض شده و فکر می کنیم آسایش و آرامش ما در یک فرزند است، و یک فرزند را خیلی خوب می توانیم تربیت کنیم، ولی اصلاً این گونه نیست و اتفاقاً خوب تربیت نمی شود، ولی وقتی چند فرزند داشته باشیم تجربه منِ مادر هم در تربیت فرزندان بیشتر است، خواهم دید که اشکال یا اشتباه من در فرزند اول چه بوده است برای فرزند دوم این را جبران می کنم، یعنی خودم را از لحاظ علمی، تجربی و آموزشی ارتقا می دهم که باعث رشد من می شود. کسی که تک فرزند است فکر می کند که تمام کعبه آمال و آرزوهاست و همه چیزش عالی است، در صورتی که به غلط این فرزند را تربیت می کند ولی این گونه فکر نمی کند.

,

مهارت اجتماعی کودکان با فرزند دوم  و سوم تامین می شود

, مهارت اجتماعی کودکان با فرزند دوم  و سوم تامین می شود,

وی ادامه داد: باید مهارت اجتماعی کودک بالا باشد و تنها راه حل؛ داشتن فرزند دوم و سوم است. فرزند دوم و سوم هم به خودتان و هم به فرزندتان کمک می کند. می خواهیم بچه ای که تک فرزند است را مشغول کنیم، خواهر و برادر که ندارد که با او بازی کند پس مجبوریم که برایش تبلت بخریم، مجبوریم بازی های رایانه ای در اختیار او بگذاریم، بچه ای که هیچ گونه مهارت اجتماعی را یاد نگرفته در آینده، وبال گردن من خواهد بود.

,

وقتی یک بزرگسال به دنیای بچگی برود خودش سالم است

, وقتی یک بزرگسال به دنیای بچگی برود خودش سالم است,

این متخصص تصریح کرد: چطور می گویند که تک فرزند خیلی خوب تربیت می شود، اتفاقاً خیلی بد تربیت می شود. برای اینکه مرتباً پای بازی های کامپیوتری و دنیای مجازی نشسته و در عالمی است که مهارت های اجتماعی او ارتقا پیدا نمی کند. ما مادرانی را داریم که بی حوصله هستند کسی که شش فرزند دارد با شش فرزند خود بازی می کند و حوصله او محک می خورد و به کمال رسیده است، آنقدر با این بچه ها سر و کار دارد و آنقدر به خودش این امیدواری را داده که متفاوت است، وقتی یک بزرگسال به دنیای بچگی برود خودش سالم است. بازی با کودک درون باعث نشاط، سرزندگی و سلامت روانی پدر و مادر و به تبع آن سلامت جسمانی والدین را دو چندان می کند.

,

کسی که چند فرزند دارد به تعداد فرزندانش کودک درون خودش را حفظ می کند

, کسی که چند فرزند دارد به تعداد فرزندانش کودک درون خودش را حفظ می کند,

وی خاطرنشان کرد: از لحاظ بهداشت روانی می گویند اگر می خواهید سالم باشید کودکی کنید. یکی از شعارهای روان شناسان برای سلامت روان کودک این است که کسی که چند فرزند دارد به تعداد فرزندانش کودک درون خودش را حفظ می کند و با نشاط تر و شادتر است تا خانمی که بی حوصله و بی رمق است و یک فرزند هم دارد، شعارش هم این است که کودکم را خیلی خوب تربیت می کنم. وقتی تو حوصله کودکت را نداری چطور می توانی او را تربیت کنی؟

,

اگر زندگی شادی می خواهید؛ فرزند بیاورید

, اگر زندگی شادی می خواهید؛ فرزند بیاورید,

دیناروند در خاتمه گفت: همانطور که برای درمان به توصیه پزشک گوش می کنیم و آن را برای سلامتی جسم خود انجام می دهیم؛ توصیه می کنم که برای سلامت جسم، روان و طول عمر بانشاط، فرزند بیاورید.

,

 

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه