اخبار داغ

نماینده مقام معظم رهبری در استان بوشهر:

افزایش و توانمندی‌سازی جمعیت برای تمدن‌آفرینی فوق‌العاده مهم است

افزایش و توانمندی‌سازی جمعیت برای تمدن‌آفرینی فوق‌العاده مهم است
آیت‌الله صفایی بوشهری گفت: مقوله رشد جمعیت و ایجاد بسترهای مختلف برای این رشد، توانمندسازی آن و استفاده از این جمعیت برای تمدن‌آفرینی فوق‌العاده مهم است به همین جهت باید در عرصه فرهنگ‌سازی رشد جمعیت و نهادینه کردن این فرهنگ در جامعه بسیار تلاش عمیق شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سپاس؛ آیت الله صفایی بوشهری شامگاه دیروز در وبینار تبیین طرح جوانی جمعیت و سلامت خانواده، اظهار کرد: هر جامعه ای که دارای جمعیتی پرشمارتر، کاراتر و دارای محصولات بروز و فوق روزتر بوده، قدرت اقتدار بیشتری نسبت به دیگر جوامع داشته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سپاس,

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر افزود: جامعه ای که دارای جمعیت کمتر، نارکارآمد و بدون محصولات بروز و فوق روز بوده، تحت سلطه قرار خواهد گرفت بنابراین مقوله مدیریت جمعیت و رشد متناسب آن نقش مهمی در استقلال کشور در تمدن آفرینی و در مسائل مهم خانوادگی و عرصه های مختلف اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و حتی حوزه های علم و فناوری خواهد داشت.

,

امام جمعه بوشهر بیان کرد: در متون فاخر دین در تمام ادیان الهی به ویژه اسلام نیز بر داشتن جمعیت مناسب و جوان تاکید بسیار شده است.

,

وی گفت: بحث جمعیت را می توان از منظرهای مختلف مورد بررسی قرار داد که همه این منظرها یک نقطه مشترک دارند و آن این است که جمعیت بستر تمدن آفرینی و بستر جامع رشد و پیشرفت است یعنی تمامی عرصه های پیشرفت، توسعه و تمدن آفرینی در جغرافیای جمعیت صورت می گیرد.

,

آیت الله صفایی بوشهری با بیان اینکه در رابطه با رشد و افزایش جمعیت در عرصه جامع شناسی نقطه نظرات مختلفی وجود دارد، خاطر نشان کرد: اسلام و مدیریت اجتماعی جامعه به ما این درس را می دهد که افزایش جمعیت متناسب با روند زمانی نیازها و متناسب سازی محیط با جمعیت و جمعیت با محیط و نیازها یک نکته اساسی است و این بدان معناست که نیازها، توانمندی ها و جمعیت ما باید متناسب با هم رو به پیشرفت باشد.

,

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه یکی از مقولات مهم عرصه تمدن آفرینی و توسعه و پیشرفت، حوزه جمعیت کارآمد است، تصریح کرد: الان متاسفانه طبق آخرین آماری که مراکز پژوهشی و رسمی ارائه کرده اند نرخ باروری و رشد جمعیت خیلی کاهش پیدا کرده است.

,

امام جمعه بوشهر با اشاره به اینکه جوانان موتور حرکت جامعه هستند، افزود: اگر این روند تقلیل جمعیت بیشتر شود جامعه رو به پیری رفته و جامعه جوان کم می شود و یک حلقه مفقوده ما بین جمعیت تازه متولد شده و پیر شده ایجاد می شود یعنی یک چاله عمیق جمعیتی ایجاد می شود و این بسیار برای یک مملکت خطرناک است.

,

وی تأکید کرد: مقوله رشد جمعیت و ایجاد بسترهای مختلف برای این رشد، توانمند سازی آن و استفاده از این جمعیت برای تمدن آفرینی فوق العاده مهم است به همین جهت باید در عرصه فرهنگ سازی رشد جمعیت و نهادینه کردن این فرهنگ در جامعه بسیار تلاش عمیق شود.

,

آیت الله صفایی بوشهری گفت: حوزه های بهداشت و تغذیه، اقتصاد و معیشت خانواده ها و بکارگیری مناسب برای جمعیت باید به عنوان یک منظومه لحاظ شوند که این رشد جمعیت در بستر خود قرار گیرد و به سرانجام برسد و به عنوان یک مؤلفه قدرت در فضای ملی به یک عامل اقتدار بین المللی برای نظام جمهوری اسلامی تبدیل شود و این نگاه مقام معظم رهبری است که بارها بر آن تاکید داشته اند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه