اخبار داغ

کرمانشاه در انتظار یک آرامش‌دهنده دیگر؛

رویای "پارک جنگلی سراب قنبر" کی به واقعیت تبدیل می شود؟

رویای "پارک جنگلی سراب قنبر" کی به واقعیت تبدیل می شود؟
پروژه پارک جنگلی سراب قنبر یکی از طرح هایی است که مدتهاست نام آن برده می شود اما به نظر می رسد تا به سرانجام رسیدن آن هنوز راه مانده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شبکه اطلاع رسانی مرصاد، با توجه به سختی های زندگی شهری از قبیل فشارهای روانی ازدحام های جمعیت، ترافیک و غیره بایستی مکان هایی برای اوقات فراغت ساکنان شهر در نظر گرفته شود تا در آن آسوده خاطر استراحت کنند؛ برهمین اساس وجود پارک ها در هر شهری یک نیاز جدی محسوب می شود.

پارک ها مکان های مناسبی برای گذراندن اوقات فراغت مردم محسوب می شود تا فشارهای روزانه زندگی شهری را از روان خود کم کنند و به آرامش روانی بیشتری برسند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه اطلاع رسانی مرصاد,
,
,

, ,

در شهر کرمانشاه پارک های مختلفی وجود دارد که معروفترین آنها پارک محوطه طاقبستان و پارک شرقی است. در نقاط دیگر شهر نیز پارک های خوبی وجود دارند اما این نیاز که پارک مناسب دیگری نیز وجود داشته باشد احساس می شود.

,

پروژه پارک جنگلی سراب قنبر یکی از طرح هایی است که مدتهاست نام آن برده می شود اما به نظر می رسد تا به سرانجام رسیدن آن هنوز راه مانده است.

,

, ,

در منطقه سراب قنبر توپوگرافی بسیار زیبا و با ظرفیتی وجود دارد

ایمان درخشی در گفتگو با خبرنگار مرصاد درباره ضرورت توجه به پروژه پارک جنگلی سراب قنبر اظهار داشت: از دیدگاه مدیریت شهری توزیع عادلانه کاربری‌های شهری سبب خواهد شد که فاصله نقاط کم برخوردار و برخوردار از یکدیگر کم باشد.

رییس اداره گردشگری سازمان فرهنگی-اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه افزود: همچنین بحث ‌کاربری های مختلف خدماتی، گردشگری، رفاهی و... وجود دارد که در اینجا موضوع گردشگری مطرح است که کوچک ترین آن از پارک آغاز می‌شود تا پارک های جنگلی، مجموعه های آبی، شهربازی و تله کابین.

درخشی گفت: به منظور توزیع عادلانه کاربری ها باید به تراکنش کاربری ها دقت شود و بر روی یک منطقه تمرکز صورت نگیرد.

وی عنوان کرد: فلسفه وجودی پارک سراب قنبر استفاده از ظرفیت بی نظیر توپوگرافی و آب و هوایی منطقه جنوب شهر و تمرکززدایی کاربری‌های رفاهی و تفریحی متمرکز در شمال شهر است به گونه ای که شاهد هستیم پارک های شرقی، غربی، پارک کوهستان و طاقستان در شمال شهر متمرکز شده‌اند.

, در منطقه سراب قنبر توپوگرافی بسیار زیبا و با ظرفیتی وجود دارد, در منطقه سراب قنبر توپوگرافی بسیار زیبا و با ظرفیتی وجود دارد,
,
, مرصاد,
,
,
,
,
,
,

, ,

 رییس اداره گردشگری سازمان فرهنگی-اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه گفت: سال 94-95 طرح پارک جنگلی سراب قنبر توسط گروه مهندسین مشاور بررسی و قرار شد این ظرفیت بی نظیر در جنوب شهر مورد استفاده قرار گیرد و مجموعه‌ای از زون های مختلف تفریحی، اقامتی، بازی های هیجانی، ورزشی، سالن آمفی تئاتر در سراب قنبر ایجاد شود.

,

درخشی تصریح کرد: در طرح کلان پارک جنگلی سراب قنبر یک منطقه تفریحی برای استفاده همه جانبه گردشگری و اقامتی ایجاد می شود و تمرکززدایی از تجمع این امکانات در منطقه شمال شهر انجام می‌گیرد.

,

وی افزود: از دیرباز تاکنون کاربری‌های رفاهی- تفریحی، شهربازی، رستوران و... در شمال شهر واقع شده که علت آن وجود آثار تاریخی طاق بستان و جدب گردشگران به آن، وجود کوه و توپوگرافی خاص منطقه و رودخانه دائمی قره سو است که البته در سیستم مدیریت شهری و با پیشرفت صنعت گردشگری دیگر این گونه به این موضوع نگریسته نمی‌شود.

,

درخشی خاطرنشان کرد: در منطقه سراب قنبر توپوگرافی بسیار زیبا و با ظرفیتی وجود دارد که رودخانه آبشوران نیز کنار آن واقع شده پس چرا از آن استفاده نشود برهمین مبنا برنامه‌ریزی‌هایی انجام گرفته و منتظر جذب سرمایه گذار هستیم.

,

وی عنوان کرد: مردم همواره بدون اینکه بحث باغات سراب قنبر، پارک جنگلی و... در این منطقه مطرح شود به دلیل خوش آب و هوا بودن و داشتن مسیر گردشگری دلچسب به سراب قنبر می رفته اند که رفته رفته مسیر پیاده روی در آنجا هویت گرفت.

,

درخشی گفت: منطقه سراب قنبر شباهت بسیار زیادی از نظر موقعیت توپوگرافی با پارک کوهستانی شهرک گلستان شیراز دارد که البته آنجا پیشرفت بسیار خوبی داشته امیدواریم با درایت مدیران برنامه‌ریزی ها به سمتی پیش رود که مردمی که اکنون بدون امکانات استقبال می کنند حداقل امکانات برایشان فراهم شود.

,

, ,

در پروژه پارک جنگلی سراب قنبر به دلیل عدم جذب سرمایه‌گذار تاکنون اقدام خاصی انجام نگرفته است

فرامرز رحمتی زاده در گفتگو با خبرنگار مرصاد اظهار داشت: به منظور اجرای پروژه پارک جنگلی سراب قنبر در صدد جذب سرمایه گذار هستیم که این موضوع با توجه به شیوع کرونا به تأخیر افتاد.

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری کرمانشاه افزود: با جذب سرمایه‌گذار زون های مختلف که در قالب پارک جنگلی سراب قنبر برنامه ریزی شده به سرمایه‌گذار تحویل خواهد شد.

رحمتی زاده تصریح کرد: همچنین نصب و جانمایی یادمان شهدا در مجموعه سراب قنبر در دست اقدام است که امیدواریم با قدوم شهدا فتح بابی شود تا دستگاههای خدماتی منابع اولیه زیر ساختهای این پروژه را فراهم کنند.

وی با بیان اینکه یادمان شهدا با همکاری بنیاد حفظ آثار و شهرداری در سراب قنبر مستقر خواهد شد، عنوان کرد: محل یادمان از طریق مشاور مشخص شده و با زونها تداخلی ندارد.

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری کرمانشاه گفت: نصب یادمان شهدا  در سراب قنبر مانند منطقه پارک شرقی بر غنای پارک خواهد افزود.

رحمتی زاده خاطرنشان کرد: در پروژه پارک جنگلی سراب قنبر به دلیل عدم جذب سرمایه‌گذار تاکنون اقدام خاصی انجام نگرفته است.

وی افزود: در راستای نگهداری و جنگل‌کاری این پروژه مجموعا جنگلکاری آن در ۴۶  هکتار به پایان رسید به گونه ای که در هر نقطه شهر جنگل کاری سراب قنبر به طور کامل مشهود است.

, در پروژه پارک جنگلی سراب قنبر به دلیل عدم جذب سرمایه‌گذار تاکنون اقدام خاصی انجام نگرفته است, در پروژه پارک جنگلی سراب قنبر به دلیل عدم جذب سرمایه‌گذار تاکنون اقدام خاصی انجام نگرفته است,
,
, مرصاد,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

, ,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه