اخبار داغ

اظهارات تامل‌برانگیز رئیس اتاق بازرگانی تبریز:

هجرت ۱۵۹۰۰ سرمایه‌گذار ایرانی به ترکیه/ انتقال میلیاردها دلار سرمایه ایرانیان به خارج

هجرت ۱۵۹۰۰ سرمایه‌گذار ایرانی به ترکیه/ انتقال میلیاردها دلار سرمایه ایرانیان به خارج
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز گفت: روی آوردن سرمایه‌گذاران ایرانی به کشورهای همسایه همچون ترکیه، خطری بزرگ برای فضای کسب و کار کشور محسوب می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج، یونس ژائله، رییس اتاق تبریز در هفتاد و دومین نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی آذربایجان شرقی با اشاره به ارتقای جایگاه استان در فضای کسب و کار در زمستان ۹۹ از جایگاه هفتم به سومی‌گفت: امیدواریم هر چه زودتر شاهد رسیدن استان آذربایجان شرقی در بحث فضای کسب و کار به جایگاه اصلی خود یعنی رتبه نخست این حوزه باشیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

وی ادامه داد: بر اساس‌ آخرین گزارش بانک جهانی، رتبه ایران در فضای کسب و کار، ۱۷۸ است که نشان از سخت بودن شرایط برای فعالان بخش خصوصی کشور دارد. فضای کسب و کار کشور به جایی رسیده که اجازه نمی‌دهند حساب بانکی خارجی شهروندان ایرانی باز باشد و بدین ترتیب راه برای جذب سرمایه گذاران ایرانی در کشورهای همسایه باز شده و آن ها، تمامی‌تلاش خود را برای جذب این افراد انجام می‌دهند.

,

ژائله از سرازیر شدن ۱۵ هزار و ۹۰۰ سرمایه گذار ایرانی به ترکیه خبر داد و گفت: بدین ترتیب میلیاردها دلار سرمایه مادی ایرانیان و به خصوص آذربایجان شرقی به کشور ترکیه منتقل می‌شود که خطر بزرگی در فضای کسب و کار محسوب می‌شود.

,

رییس اتاق تبریز با اشاره ای به وجود تحریم‌‌‌های خارجی و همچنین تحریم‌‌‌های داخلی به عنوان سد راهی در برابر تولید گفت: یکی از مشکلات بزرگ واحدها در حوزه مالیات و بیمه است. بسیاری از واحدهای فعال در حوزه پوشاک و گردشگری در اثر کرونا آسیب دیده و با تعطیلی ۱۰۰ درصدی مواجه شده اند که طبیعتا این امر خارج از اراده آن‌ها محسوب می‌شود. در قراردادها همواره یک بند برای امورات خارج از اراده در نظر می‌گیرند چرا که هیچ کسب و کاری نمی‌تواند در صددرصد موارد، تمامی‌حالات قرارداد را اجرایی کند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه