اخبار داغ

دانا گزارش می‌دهد:

ایران هم‌ردیف برترین‌های جراحی زیبایی در دنیا

ایران هم‌ردیف برترین‌های جراحی زیبایی در دنیا
افزایش تب تند جراحی‌های زیبایی و بالا رفتن آمار و به تبع آن کاهش سن متقاضیان اینگونه جراحی‌ها در کشور، ایران را در زمره برترین‌های دنیا قرار داده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شبکه خبری تهران نیوز: جراحی پلاستیک برای نخستین بار در دنیا ازکشور هند آغاز شد و به مرور زمان در همه جهان باب شد، اگرچه به گفته آمارها بانوان با سهم 87 درصدی بیشترین جراحی‌های زیبایی را در دنیا انجام داده‌اند، اما در سال‌های اخیر میل و اشتیاق مردان نیز به نسبت گذشته مضاعف شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه خبری تهران نیوز,
 
,
باز هم به نقل از آمارها برزیل، ژاپن، ایتالیا و مکزیک اصلی‌ترین مقاصد جراحی‌ها و روسیه، هند، ترکیه، آلمان و فرانسه در فهرست برترین‌های جراحی زیبایی در دنیا قرار دارند.
,
 
,
جراحی بینی، لیپوساکشن، جراحی پلک، لیزر پوست، بوتاکس و دیگر روش‌های درمان چین و چروک، تزریق فیلر و ژل، کاشت مو، لیفت گردن، صورت و بازو اصلی‌ترین و محبوب‌ترین جراحی‌های زیبایی در دنیا و به تبع آن درکشور ایران هستند.
,
 
,
آمارهای به روزی از تعداد عمل‌های زیبایی در کشورمان در دست نیست، البته افزایش تب تند انجام اینگونه جراحی‌ها در بین زنان و البته مردان و باز هم با رکوردداری جراحی بینی، ایران را از این حیث در میان برترین کشورهای جهان نشانده است.
,
 
,
در بیان علل و عوامل موثر در آمارهای فزاینده انجام جراحی‌های زیبایی در وهله اول باید به سراغ ضعف فرهنگی رفت، متاسفانه این روزها فضای حاکم بر جامعه متاثر از بمباران تبلیغات در فضای مجازی به سمت کمال‌گرایی در حرکت است.
,
 
,
از سویی در شرایطی که شکاف‌ها و رخنه‌های فرهنگی زیبایی را به نخستین و گاه تنها معیار ازدواج جوانان تبدیل کرده است که به تبع آن و به ویژه در بین قشر زنان گرایش به انجام جراحی‌های زیبایی با تبی تند و آتشین در حال افزایش است.
,
 
,
متاسفانه باز هم متاثر از بمباران تبلیغاتی شبکه‌های اجتماعی، برخی افراد با چهره‌های معمولی و البته زیبایی‌های نسبی ظاهری اعتماد به نفس خود را از دست داده و به هر قیمتی شده می‌خواهند خود را به تیغ جراحان بسپرند.
,
 
,
بدون شک یکی از مصائب فرهنگی این روزهای جامعه ما این است که انجام یکی از عمل‌های جراحی زیبایی شروعی بر تکرار چند باره آن‌ها است، تا جایی که افراد با گریز از چهره طبیعی و خدادادی خود، صورتک‌های مصنوعی می‎سازند که گاه هیچ شباهتی به ظاهر پیشین فرد ندارد.
,
 
,
راه‌اندازی بازار کاسبی و دستمزدهای چندین میلیونی پزشکان برای انجام جراحی‌های زیبایی و هزینه‌های سرسام‌آوری که به دوش خانواده‌ها تحمیل می‌شود، همگی محصول مسابقه خودساخته‌ای که به راه انداخته‌ایم.
,
 
,
ایران جزو برترین‌ها در انجام جراحی‌های زیبایی
, ایران جزو برترین‌ها در انجام جراحی‌های زیبایی, ایران جزو برترین‌ها در انجام جراحی‌های زیبایی,
 
,
نایب رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با نگران‌کننده خواندن شیب تند آمار جراحی‌های زیبایی در کشور، ایران را در زمره رتبه‌های نخست‌ اینگونه جراحی‌ها گنجاند.
,
 
,
سید محمد پاک‌مهر با ابراز نگرانی از کاهش محسوس سن متقاضیان جراحی‌های زیبایی و بی‌توجهی به عواقب گاه جبران ناپذیر آن‌ها، گفت: آمار انجام جراحی‌های غیرضروری مانند جراحی بینی، پروتز چانه، گونه و لیفت ابرو تصاعدی و روزافزون است.
,
 
,
انجام سالانه 25 هزار جراحی رسمی در کشور
, انجام سالانه 25 هزار جراحی رسمی در کشور, انجام سالانه 25 هزار جراحی رسمی در کشور,
 
,
وی عنوان کرد: آمارها از انجام رسمی 25 هزار عمل جراحی زیبایی سالانه در کشور خبر می‌دهد، البته جراحی‌های بسیاری در برخی مراکز غیرمجاز نیز در حال انجام است که آماری از آن‌ها در دست نیست و با احتساب این جراحی‌ها، در یک سال تعداد عمل‌های زیبایی به مراتب بیشتر از آن چیزی است که اعلام شد.
,
 
,
نایب رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به برخی عوارض جراحی‌های زیبایی غیرضروری، افزود: در مواردی انجام جراحی منجر به مرگ شده و افرادی به این واسطه جان خود را از دست داده‌اند.
,
 
,
پاک‌مهر تاکید کرد: اگرچه پرونده‌های متهدد قضایی در خصوص پیامدهای جراحی‌های زیبایی تشکیل شده، اما با توجه به اعلام رضایت افراد پیش از انجام جراحی، عمدتا ثمری نداشته و بدون نتیجه باقی می‌مانند.
,
 
,
رابطه خودآرایی با عدم اعتماد به نفس
, رابطه خودآرایی با عدم اعتماد به نفس, رابطه خودآرایی با عدم اعتماد به نفس,
 
,
یک روانشناس با اشاره به تمایل فطری افراد به زیبایی، گفت: زیبایی‌دوستی تا آنجا بهنجار است که لطمه و صدمه‌ای به اصل هویت فرد وارد نکند، در مقابل خودآرایی‌ و توجه بیش از حد به ظاهر می‌تواند نشان‌دهنده عدم برخورداری افراد از سلامت روان و حس اعتماد به نفس باشد.
,
 
,
فهیمه حسن‌میری اظهار کرد: به عبارت بهتر افرادی که به خودبسندگی نرسیده‌اند، با گرایش به افراط در خودآرایی می‌کوشند به سمت انجام جراحی‌های زیبایی تمایل پیدا می‌کنند.
,
 
,
وی از عدم اعتماد به نفس و تحقق نیافتن جایگاه اصیل زنان در جامعه به عنوان برخی از عوامل گرایش زنان به انجام عمل‌های زیبایی یاد و بیان کرد: این در حالی است که اگر افراد به توانایی‌های خود ایمان و باور داشته و از طریق خانواده، سیستم آموزشی و رسانه‌ها خود حقیقی‌شان را پیدا کنند، به سمت خودآرایی افراطی گرایش پیدا نمی‌کنند.
,
 
,
رسانه‌ها الگوسازی کند
, رسانه‌ها الگوسازی کند, رسانه‌ها الگوسازی کند,
 
,
این روانشناس در بین راهکارهای فرهنگی تقویت روحیه خودباوری در بین افراد جامعه، تاکید کرد: باید از ظرفیت رسانه برای ارائه و معرفی الگوهای موفق استفاده شود، تا به تبع آن همسان‌سازی در بین افراد اتفاق بیفتد.
,
 
,
حسن‌میری تصریح کرد: باید با شیوه‌های کارآمد به دنبال تثبیت هویت افرا باشیم تا از شکل‌گیری برخی خلاها که فرد را به سمت خودآرایی افراطی سوق می‌دهند، جلوگیری شود.
,
 
,
وی ادامه داد: با توجه به اینکه زنان گروه اصلی مخاطبان رسانه به ویژه تلویزیون را تشکیل می‌دهند، باید با تولیدمحتوا در حوزه‌های فرهنگی ذائقه جامعه را به سمت مسائل دیگری سوق داده و با مهارت‌آموزی به آن‌ها، ساختار فکری افراد را تغییر داد.
,
 
,
انتهای پیام/*
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه