اخبار داغ

پژوهشگر انقلاب اسلامی:

رئیس جمهور مهمترین نقش را در کشور دارد/ بیانیه گام دوم انقلاب اجرایی شود شکوفه انقلاب سر باز می‌کند

رئیس جمهور مهمترین نقش را در کشور دارد/ بیانیه گام دوم انقلاب اجرایی شود شکوفه انقلاب سر باز می‌کند
راجی گفت: رئیس جمهور مهمترین نقش را در کشور دارد چراکه ۳۶ اصل از قانون اساسی در حدود اختیارات رئیس جمهور است و ۱۳ شورای عالی غیر مستقیم و همچنین ۹۳ درصد بودجه کشور، ۹۵ درصد استخدامی‌ای دولتی در دست دولت است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام سید محمد حسین راجی، پژوهشگر انقلاب اسلامی در گفت و گو با صبح توس در رابطه با عواقب عدم حضور افراد در انتخابات برای نشان دادن اعتراض به وضعیت جامعه اظهار کرد: رأی ندادن به معنای رها کردن سرمایه ملی، پرکردن جیب مدیران نالایق و سلطه سرمایه داران نفوذی در صنعت کشور است، لذا فردی که می‌گوید با رأی من شرایط تغییر نمی‌کند در گمراهی مفرط به سر می‌برد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی افزود: برخی از افراد معیار‌های شورای نگهبان برای تأیید صلاحیت نامزد‌های انتخاباتی را با مردم سالاری در تضاد می‌دانند گفت: آیا شایسته سالاری با مردم سالاری در تضاد است؟ قوانین نوشته شده برای اعتبار سنجی نامزد‌های انتخاباتی توسط شورای نگهبان عین عمل شایسته سالاری در بدو انتخاب نامزد‌ها است که به خوبی در دست اجرا قرار گرفته است.

,

این پژوهشگر انقلاب اسلامی با بیان اینکه برخی افراد کهولت سن اعضای شورای نگهبان جمهوری اسلامی را نقطه ضعفی در روند تشخیص صلاحیت نامزد‌های انتخاباتی می‌دانند گفت: تجربه، قدرت تشخیص و دانش از نقاط قوت اعضای شورای نگهبان باید باشد که فقط و فقط با گذشت زمان این موارد در افراد رشد پیدا می‌کند، از همین رو، شورای نگهبان وظیفه اجرایی بر عهده ندارد که کهولت سن بخواد از کارایی افراد بکاهد.

,

وی افزود: رئیس جمهور مهمترین نقش را در کشور دارد چراکه 36 اصل از قانون اساسی در حدود اختیارات رئیس جمهور است و 13 شورای عالی غیر مستقیم و همچنین 93 درصد بودجه کشور، 95 درصد استخدامی‌ای دولتی در دست دولت است، از طرفی طبق اصل 147 قانون اساسی تمام نیروهای نظامی در زمان صلح به دستور دولت می‌توانند برای امور آبادانی کشور به کار گرفته شوند.

,

راجی خاطر نشان کرد: در پاسخ به اظهارات برخی افراد مبنی بر اینکه رئیس جمهور در ایران قدرت و اختیار از خود ندارد باید گفت در نمونه‌ای کوچک از تصمیمات دولت، زمانی که دولت بودجه را تنظیم و به مجلس ارائه می کند رهبری هیچ نقشی در نوشتن برنامه و بودجه نداشته و نماینده ای در مجلس از سوی ایشان وجود ندارد.

,

وی افزود: ما انقلاب نکردیم که مردم از وضعیت کشور ناراضی باشند و با مشکلات معیشتی دست و پنجه نرم کنند لذا حضرت اقا در بیانیه گام دوم انقلاب می فرماید فاصله بین بایدها و نبایدها وجدان افراد را تحت تأثیر قرار میدهد ولی این فاصله طی شدنی است لذا در پاسخ به سوال برخی افراد که می‌گویند انقلاب کردیم که به این جا برسیم باید گفت که تحقق بیانیه گام دوم انقلاب همان آرمانی است که اگر اجرایی شود شکوفه انقلاب سر باز میکند.

,

این پژوهشگر انقلاب اسلامی خاطر نشان کرد: ایران در چهل سال پیش نا امن ترین کشور دنیا بوده و امروز از جمهوری اسلامی ایران به عنوان امن ترین کشور در ناامن ترین نقطه جهان یاد می‌شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه