اخبار داغ

نامه «هنیه» به رهبر معظم انقلاب:

خواستار تحرّک فوری جهان اسلام برای توقف ادامه جنایات رژیم صهیونیستی هستیم

خواستار تحرّک فوری جهان اسلام برای توقف ادامه جنایات رژیم صهیونیستی هستیم
درپی حوادث اخیر فلسطین اشغالی، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس در نامه‌ای جدید به حضرت آیت‌الله خامنه‌ای ضمن تشریح وضعیت فعلی، خواستار بسیج حمایت‌های عربی، اسلامی و بین‌المللی به منظور توقف جنایات وحشیانه‌ی صهیونیست‌ها علیه ملت فلسطین و مسجدالاقصی شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ درپی حوادث اخیر فلسطین اشغالی، ضربات مقاومت فلسطین به رژیم اشغالگر قدس و ادامه‌ جنایات صهیونیست‌ها، اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس در نامه‌ای جدید به حضرت آیت‌الله خامنه‌ای ضمن تشریح وضعیت فعلی، خواستار بسیج حمایت‌های عربی، اسلامی و بین‌المللی به منظور توقف جنایات وحشیانه‌ی صهیونیست‌ها علیه ملت فلسطین و مسجدالاقصی شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
متن نامه‌ رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) به شرح ذیل است:
,
 
,
بسم الله الرّحمن الرّحیم
,
حضرت آیت‌الله العظمی سیّدعلی خامنه‌ای (حفظه الله)
,
رهبر انقلاب اسلامی در کشور برادر، جمهوری اسلامی ایران
,
سلام علیکم و رحمةالله و برکاته
,
 
,
مایه‌ی خرسندی ما در جنبش مقاومت اسلامی «حماس» فلسطین است که سلام و درود و تقدیر خالصانه‌ی خود را محضر جنابعالی تقدیم نماییم. از درگاه خداوند متعال برای شما تداوم حفظ توفیقات، پیشرفت و شکوفایی روزافزون را خواستار هستیم.
,
 
,
حضرتعالی طی روزهای اخیر تصاویر اقدامات تروریستی و جنایتکارانه رژیم صهیونیستی را مشاهده کرده‌اید؛ کما اینکه امت اسلامی و تمامی جهانیان شاهد این اقدامات بوده‌اند. این جنایت‌ها علیه زنان و مردانی صورت می‌پذیرد که از ۱۵ سال پیش تاکنون در نوار غزه تحت محاصره‌ی ظالمانه قرار دارند. جنایت‌های مذکور همچنین قدس، کرانه باختری و اراضی سال ۱۹۴۸ را نیز دربر می‌گیرند.
,
 
,
جنایت‌ها علیه فلسطینیان درست از روز ۱۳ آوریل یعنی زمانی که اشغالگران و شهرک‌نشینان صهیونیست، مسجدالاقصی، قدس اشغالی و منطقه شیخ جرّاح را مورد تعرض قرار دادند، آغاز شد. ملت ما صبر و بردباری را در برابر تجاوزات رژیم صهیونیستی در دستور کار خود قرار داد. ما در جنبش مقاومت اسلامی حماس نیز پاسخ قاطعانه به این تجاوزات را تکلیفی بر روی دوش خود می‌دانیم. از همین روی تصمیم گرفتیم تا جنابعالی را در جریان آخرین تحولات در اراضی اشغالی که رژیم صهیونیستی عامل افزایش تنشها در آنجاست، قرار دهیم.
,
 
,
۱. اشغالگران صهیونیست از رهگذر صدور حکم ظالمانه‌ی اخراج ۲۸ خانواده‌ی فلسطینی از منطقه‌ی شیخ جرّاح، استراتژی سیطره بر قدس، یهودی‌سازی قدس و تغییر بافت جمعیتی این شهر را تشدید کرده‌اند. آنها به دنبال ایجاد یک منطقه‌ی یهودی در قدس اشغالی هستند.
,
 
,
۲. اشغالگران صهیونیست همچنین سیاست تقسیم زمانی و مکانی مسجدالاقصی را که از مدتها پیش در دستور کارشان بود، تسریع کرده‌اند. اقدام آنها در بستن منطقه باب العمود که یکی از دربهای اصلی مسجدالاقصی محسوب می‌شود، این مسأله را ثابت می‌کند. هدف صهیونیست‌ها از بستن باب العمود ممانعت از حضور نمازگزاران فلسطینی در مسجدالاقصی و جلوگیری برپایی آئین‌های دینی توسط آنهاست.
,
 
,
۳. صهیونیست‌ها در یک اقدام تحریک کننده فراخوان یورش گسترده شهرک‌نشینان صهیونیست به مسجدالاقصی در ۱۰ روز پایانی ماه مبارک رمضان را صادر کردند. هدف آنها ممانعت از اعتکاف فلسطینیان در مسجدالاقصی بوده است.
,
 
,
۴. نظامیان رژیم صهیونیستی در مبارک‌ترین شب‌های ماه رمضان مسجدالاقصی را به صورتی کاملاً وحشیانه مورد هجوم قرار داده و به شدت به نمازگزاران و معتکفین تعرّض کردند. آنها به زن و مرد و پیر و جوان هم رحم نکردند. در این اقدام وحشیانه بیش از ۶۰۰ فلسطینی در داخل و خارج از مسجدالاقصی آسیب دیدند.
,
 
,
ما در برابر این جنایت‌های بی‌وقفه، در رایزنی با طرف‌های منطقه‌ای مختلف، تحرّک فوری و بسیج مواضع اسلامی و عربی و بین‌المللی به منظور اتخاذ مواضعی قاطع و واداشتن دشمن صهیونیستی به توقف جنایات خود علیه مردم تحت محاصره‌ی غزه، توقف هرگونه تجاوز علیه ساکنان قدس و مقدسات آن و پایان دادن به هرگونه تعدّی علیه مسجدالاقصی و نمازگزاران فلسطینی را خواستار شدیم.
,
 
,
با توجه به تشدید تجاوزات و جنایات رژیم اشغالگر علیه ملت و مقدسات فلسطین، تماس‌های گسترده‌ای با طرف‌های مختلف برقرار کردیم و از آن‌ها خواستیم مانع از پیشبرد جنایات و اهداف شوم دشمن شوند و هشدار دادیم که این جنایات قطعاً از سوی ملت و مقاومت فلسطین بی‌پاسخ نخواهد ماند. اصرار سران جنایتکار رژیم صهیونیستی بر ادامه‌ی تجاوزات خود علیه ملت، سرزمین و مقدسات فلسطین، مستلزم پاسخی قاطع و مشروع از طریق مقاومت در نوار غزه بود.
,
 
,
با تمامی اینها، امروز دشمن جنایتکار با مرگبارترین سلاح‌های ممنوعه بین‌المللی به طور شبانه‌روزی علیه مردم غزه دست به وحشیانه‌ترین جنایات می‌زند و در کنار آن فجیع‌ترین جنایات را هم در حق تظاهرات کنندگان در قدس، کرانه‌ی باختری و سرزمین‌های اشغالی ۱۹۴۸ مرتکب می‌شود. صهیونیست‌ها مراکز دولتی و امنیتی، مناطق مسکونی و زیرساخت‌های غزه را به شدت بمباران می‌کنند و مانع از رسیدن مواد غذایی و دارویی به فلسطینیان می‌شوند. آنها از رسیدن برق و گاز به فلسطینیان نیز ممانعت می‌کنند.
,
 
,
درحال حاضر، دشمن صهیونیستی تمامی کسانی را که در همبستگی با قدس و غزه تظاهرات کنند، به شدت و با خشونت تمام هدف قرار می‌دهد؛ چه این تظاهرات در داخل اراضی اشغالی ۱۹۴۸ برگزار شود و چه در گذرگاه‌های کرانه باختری. به دنبال این جنایت‌ها تاکنون صدها نفر به شدت مجروح شده‌اند.
,
 
,
ما در جنبش مقاومت اسلامی حماس حضرتعالی را در جریان آخرین تحولات اراضی اشغالی قرار می‌دهیم و شما را از جنایت‌های تروریستی صهیونیست‌ها در سراسر اراضی اشغالی و به‌ویژه در قدس اشغالی و علیه مسجدالاقصی، مطلع می‌سازیم و تأکید می‌کنیم که رهبران اشغالگران، مسئول جنایت‌ها علیه ملت فلسطین هستند.
,
 
,
ما خواستار تحرّک فوری برای اتخاذ موضعی قاطع در قبال این جنایات و تلاش برای بسیج حمایت‌های عربی، اسلامی و بین‌المللی به منظور بازداشتن دشمن صهیونیستی از ادامه‌ی جنایات وحشیانه خود علیه ملت فلسطین و سرزمین و مقدسات آن در شهر قدس اشغالی به‌ویژه مسجد مبارک الاقصی هستیم تا بدین ترتیب اشغالگران وادار به انجام موارد ذیل شوند:
,
 
,
۱. توقف فوری اقدامات تروریستی علیه نوار غزه که تحت محاصره است.
,
 
,
۲. توقف تمامی اقدامات تجاوزکارانه علیه قدس اشغالی و مسجدالاقصی و نیز متوقف ساختن سیاست‌های یهودی‌سازی و کوچ دادن اجباری فلسطینیان در قدس اشغالی. ما همچنین خواستار لغو تمامی احکام ظالمانه علیه قدس اشغالی به‌ویژه در شیخ جرّاح هستیم.
,
 
,
۳. کوتاه شدن دست تجاوزکار صهیونیست‌ها از مسجدالاقصی و توقف تجاوزات آنها علیه این مکان مقدس به‌گونه‌ای که نمازگزاران فلسطینی به آزادی در مسجدالاقصی تردد داشته باشند و آئین دینی و اسلامی خود را به‌جا آورند.
,
 
,
از درگاه خداوند متعال خواستاریم شما را محفوظ و موفق و پیشرفت و شکوفایی روزافزون را نصیب جمهوری اسلامی بگرداند. درود و تقدیر خالصانه ما را بپذیرید.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه