اخبار داغ

استاندار خراسان جنوبی خبر داد؛

کارشکنی در سرمایه‌گذاری در طرح های قرارگاه خاتم‌الانبیا(ص)/ محدوده‌فروشی مهم‌ترین مانع عملیاتی‌شدن ظرفیت معادن

کارشکنی در سرمایه‌گذاری در طرح های قرارگاه خاتم‌الانبیا(ص)/ محدوده‌فروشی مهم‌ترین مانع عملیاتی‌شدن ظرفیت معادن
هرچند ملانوری آمادگی لازم این استان را برای همراهی با قرارگاه خاتم‌الانبیا(ص) جهت سرمایه‌گذاری در استان اعلام می‌کند اما این موضوع در عمل با کارشکنی برخی مسئولان استان موجه می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، حمید ملانوری استاندار خراسان جنوبی چهارشنبه 29 اردیبهشت 1400 با اشاره به دیدار خود با فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیاء(ص) گفت: آمادگی لازم را برای همراهی با قرارگاه خاتم‌الانبیا(ص) و سرمایه گذاری در خراسان جنوبی را داریم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان, خاورستان, خاورستان,

وی با بیان اینکه با توجه به ظرفیت های بکر و قابل توجه استان، زمینه های فراوانی برای سرمایه گذاری و فعالیت اقتصادی وجود دارد، افزود: قرارگاه خاتم‌الانبیا(ص) در هر حوزه ای که تمایل به حضور و سرمایه گذاری داشته باشد، استان استقبال و مقدمات کار را هم فراهم می کند.

,

اکنون با یک جستجوی ساده در آرشیو اخبار می توان گفت استاندار سابق خراسان جنوبی با فرماندهان و مسئولان قرارگاه خاتم الانبیا(ص) دیدار کرد و بر آمادگی استان برای همراهی قرارگاه در جهت سرمایه گذاری در استان تاکید کردند.

,

30 اردیبهشت 1399 بود که قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص) با  معتمدیان استاندار وقت خراسان جنوبی و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خراسان جنوبی تفاهم‌نامه همکاری در حوزه مطالعات واکتشافات و فراوری محصولات معدنی امضا کردند.

,

طبق گفته استاندار وقت با امضای این تفاهم‌نامه امکان حضور قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص) در استان فراهم خواهد شد تا هم در حوزه مطالعات و اکتشاف و هم در حوزه فرآوری محصولات معدنی که در اولویت نظام و دولت است از توانمندی‌های قرارگاه در جهت رشد و توسعه این استان مرزی استفاده شود.

,

فرمانده وقت قرارگاه خاتم‌الانبیا(ص) از پیشنهادات و مفاد این تفاهم استقبال کرده و گفته استان خراسان جنوبی یکی از مستعدترین استان‌ها و از مهمترین استان‌های مرزی است و هنگامی که حضور پررنگتر قرارگاه خاتم در این استان مطرح شد ما از این موضوع استقبال کردیم و با توجه به اینکه در حوزه حمل و نقل ریلی، توسعه زیرساخت های شهری، کشاورزی و توسعه صنعت و معدن امکان همکاری قرارگاه خاتم با این استان وجود دارد تفاهم‌نامه‌ای تنظیم و امضا شد تا بر اساس تعهدات فی‌مابین با جدیت به حوزه اجرا وارد شویم.

,

سرمایه گذاری و توسعه و اشتغال با برگزاری یک جلسه و دیدار و حتی امضای تفاهم نامه به سر انجام نمی رسد بلکه سرمایه گذاری نیازمند مدیران جهادی و انقلابی است که پیگیر حضور سرمایه گذار و ایجاد مشوق ها و کمک برای سرمایه گذاری باشند نه اینکه چوب لای چرخ سرمایه گذار گذاشته شود.

,

طبق شنیدهای خبرنگار ما قرارگاه خاتم در سال 98 اعلام کرده آمادگی دارد در حوزه معادن خراسان جنوبی سرمایه گذاری کند که پس از ورود و بررسی های اولیه جهت شناسایی محدوده‌های معدنی و امکان سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال چندین محدوده معدنی مشخص و جهت سرمایه گذاری تعیین و معرفی شد.

,

پس از امضای دو تفاهم نامه در دو نوبت مابین استاندار وقت خراسان جنوبی و قرارگاه خاتم الانبیا(ص) در سطح کشور، سال 1399 مزایده در یکی از محدوده های معدنی مشخص شده برگزار که قرارگاه خاتم در آن مزایده شرکت می کند اما شخص ثالثی با قیمت متفاوت برنده مزایده می شود و عملا خراسان جنوبی از حضور قرارگاه خاتم الانبیا(ص) در حوزه سرمایه گذاری معدن محروم می شود و این در حالی است که بسیاری از محدوده های معدنی واگذار شده استان به دلیل دلال بازی و فروش محدوده ها بدون اقدام اجرایی به افراد خاص باعث راکد ماندن ظرفیت های معدنی و سرمایه گذاری استان شده است.

,

یکی از مهمترین عوامل عدم توسعه، پیشرفت و فعال شدن معادن استان محدوده فروشی معادن استان است که تنها راهکار آن واگذاری معادن به افراد و شرکت های ذیصلاح و دارای قدرت و سابقه اجرایی موفق در معدن است.

,

اگر مسئولان استان به فکر سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال در استان هستند باید شرایط خاص و ویژه ای را برای شرکت های سرمایه گذاری موفق و هلدینگ های اقتصادی بین المللی فراهم نمایند و مشوق ها و یا ترک تشریفات غیر ضرور ادارای برای سرمایه گذاران فراهم نمایند در غیر این صورت فقط گرد و خاک معادن و مشکلات نصیب مردم استان خواهد شد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه