اخبار داغ

خدمت به مردم در قلب مناطق محروم کردستان؛

آمیزه‌ای از عشق و ایمان که آتش به اختیار رهسپار دیار مهربانی می‌شوند

آمیزه‌ای از عشق و ایمان که آتش به اختیار رهسپار دیار مهربانی می‌شوند
جهادگران، رز‌مندگانی هستند که شهر و دیار و زندگی و برنامه‌های خود را برای مدتی رها کرده و خالصانه و عاشقانه به منطقه‌ای دور و محروم می‌روند و در خط مقدم مناطق مستضعف با خدمت به بیماران ادای دین می کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کردتودی، در ایام اواخر بهار که همه مردم برای تفریح بهترین نقاط و خوش آب و هواترین استان‌های کشور را انتخاب می‌کنند اما هنوز هم جوانانی هستند که به مناطق محروم سفر کرده و شیرین‌ترین خاطرات زندگی خود را در کنار مردم مناطق محروم می‌سازند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کردتودی,

اردوی جهادی برای هر فرد تعریفی خاص دارد یکی آن را آمیزه‌ای از مهر و ایمان و عشق و برای خدمت رسانی به هم نوع در مناطق محروم می‌بیند و دیگری آن را آزمونی برای سنجش خود دیده که ببیند چقدر می‌تواند در برابر ناملایمات از نفس خود مایه بگذارد.

,

در اردوهای جهادی دانشجویان می‌آیند تا خمس آموزه‌های خود را با آموختن بپردازند اما شاید در این روزها به این درک برسند که اینجا دانشگاهی دیگر برای اندوختن و یادگیری است جوانانی که شاید برای بسیاری از آن‌ها تحمل سختی نوازش‌های تند آفتاب کویری سخت باشد اما آمده‌اند برای یک هدف که آن هم شرکت در یک اردوی جهادی است.

,

بنابراین کوله بارشان را آماده می‌کنند در این مدت باید دل از تمامی تعلقات دنیوی جدا کنند و به دور از خانواده به دور از راحتی و آسایش به امید شفای بیماران در خانه‌های کوچک و یا دلی بزرگ به سفری معنوی رهسپار شوند، سفری که در آن همراهانشان دوستان و هم سن و سال‌های خود هستند.

,

اردوی جهادی دانشگاه علوم پزشکی کردستان در روستای آویهنگ شهرستان سنندج برگزار شد که دانشجویان در روزهای پنجشنبه و جمعه ۳۰ و ۳۱ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۰ در روستای آویهنگ به ارائه خدمات پزشکی رایگان پرداختند.

,

در این اردوی جهادی خدماتی شامل پزشکی، دندان‌پزشکی، پرستاری، مامایی، آزمایشگاه و حوزه فرهنگی ارائه شد و بیش از ۶۰ نفر از دانشگاه علوم پزشکی کردستان جهت ارائه خدمات رایگان به این روستا اعزام شدند.

,

این اردوی جهادی با همکاری مرکز بهداشت سنندج، درمانگاه معراج سپاه، بیمارستان شهید قاضی، نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری و معاونت فرهنگی دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی کردستان، قرارگاه جهادی امام رضا(ع)، اداره آموزش و پرورش بخش کلاترزان،کمیته امداد امام خمینی و بیمارستان بعثت سنندج به مدت دو روز در روستای آویهنگ سنندج برگزار شد.

,

محمدباقر خادم‌عرفان معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی کردستان اظهار داشت: در مدت دو روز اردوی جهادی، یک هزار و ۲۴۵ نوع خدمت شامل ویزیت پزشکی و مامایی برای۲۵۰ نفر، آزمایش‌های خون شامل، قند، چربی، آنزیم‌های کبدی و کلیوی برای ۸۰ نفر، آزمایش پاپ‌اسمیر برای۳۰ نفر، ویزیت دندانپزشکی برای ۲۵۰ نفر بزرگسال و کودک، ترمیم ۱۷۰ دندان، کشیدن ۲۳۰ دندان، فلورایدتراپی دندان ۳۵کودک انجام شده و ۲۰۰ نفر نیز داروی رایگان دریافت کرده‌اند.

,

به راستی «اردوهای جهادی» واژه‌ای آشنا است که همه ما بارها و بارها مطالب زیادی در خصوص آن شنیده و گاهاً فعالیت این جهادگران گمنام را که بدون هیچ چشم‌داشتی انواع و اقسام سختی‌ها و مشقات را در بدترین اوضاع جوی و جغرافیایی با جان و دل می‌خرند نظاره‌گر هستیم.

, اردوهای جهادی, جهادگران گمنام,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه