اخبار داغ

براساس دستور کار کمیسیون‌های مجلس صورت می گیرد؛

احضار وزیر اطلاعات به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس

احضار وزیر اطلاعات به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس
وزیر اطلاعات برای پاسخ به سوال نمایندگان این هفته به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس می رود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ دستورکار کمیسیون‌های مجلس شورای اسلامی در هفته جاری که از تاریخ شنبه تا چهارشنبه (1 تا 5 خرداد) جلسه دارند اعلام شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

حضور وزیر نفت در کمیسیون آموزش برای پاسخ به دو سؤال نمایندگان و همچنین بررسی لایحه نحوه کمک‌های اشخاص حقیقی و حقوقی به سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در دستورکار این کمیسیون است. 

,

بررسی طرح تسری فوق‌العاده خاص کارمندان سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور به کارکنان اداره قوه قضائیه و بررسی طرح اصلاح تبصره یک قانون منع به کارگیری بازنشستگان بخشی از دستورکارهای کمیسیون اجتماعی است. 

,

ارائه گزارش تصمیمات و اقدامات بانک مرکزی و وزارت اقتصاد درباره رمزارزها با حضور فرهاد دژپسند و عبدالناصر همتی در کمیسیون اقتصادی بخشی از دستورکارهای این کمیسیون است. همچنین بررسی تقاضای تعدادی از نمایندگان درباره تحقیق و تفحص از عملکرد بانک‌های دولتی و بانک‌های واگذار شده در اجرای اصل 44 قانون اساسی و حضور عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در این کمیسیون برای پاسخگویی به سؤالات چهار نماینده مجلس بخش دیگری از دستورکارهای این کمیسیون است. 

,

وزیر اطلاعات هم روز سه‌شنبه در کمیسیون امنیت ملی حاضر شده و به 8 سؤال که مربوط به 228 نماینده است پاسخ خواهد داد.

,

در کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها طرح نحوه مواجهه با قانع‌کننده نبودن پاسخ وزیر بررسی خواهد شد.

,

در کمیسیون انرژی هم رضا اردکانیان وزیر نیرو حاضر شده و به سؤالات 23 نماینده پاسخ خواهد داد. همچنین در کمیسیون بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت هم باید به سؤالات 22 نماینده پاسخ دهد. ضمن اینکه وضعیت میدان پارس جنوبی و افت فشار آن و مشکلات نفت، گاز، پتروشیمی و پالایش و پخش حوزه‌های انتخابی اعضای این کمیسیون با حضور وزیر نفت بررسی خواهد شد. 

,

در کمیسیون بهداشت هم محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش برای پاسخ به سؤال نماینده شیراز حاضر خواهد شد. 

,

در کمیسیون صنایع هم وضعیت تأمین کالا و مواد غذایی با حضور مسئولینی از وزارت صمت، سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان و سازمان تعزیرات حکومتی بررسی می‌شود، ضمن اینکه در این کمیسیون، وضعیت بازار و صنعت خودرو با حضور وزیر صمت، رئیس شورای رقابت و مدیران عاملان ایران خودرو و سایپا بررسی می‌شود. 

,

در کمیسیون عمران هم محمداسلامی وزیر راه و شهرسازی برای پاسخگویی به سؤالات 8 نماینده و همچنین بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت برای پاسخ به سؤال نماینده آبادان حاضر می‌شوند. 

,

در کمیسیون کشاورزی هم کاظم خاوازی وزیر جهاد کشاورزی به منظور پاسخ به سؤال 14 نماینده حاضر شده و مسائل مربوط به تولید تخم‌مرغ هم در این کمیسیون بررسی می‌شود.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه