اخبار داغ

تناقض‌گویی در افزایش قیمت نان؛

گرانی 30 درصدی نان در آستانه انتخابات و انکار سازمان صمت خراسان جنوبی + نرخ‌نامه

گرانی 30 درصدی نان در آستانه انتخابات و انکار سازمان صمت خراسان جنوبی + نرخ‌نامه
هفته گذشته خبری مبنی بر افزایش قیمت نان در خراسان جنوبی منتشر شد و مشاهدات نیز افزایش 30 درصدی قیمت نان را تأیید می‌کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، قیمت نان از 28 اردیبهشت‌ماه در خراسان جنوبی حداقل ۳۰ درصد افزایش داشته و نانوایان با این افزایش قیمت هم راضی نبودند. طبق نرخنامه جدید نانوایان قیمت نان از 28 تا 30 درصد افزایش قیمت داشته و نانوایان در اعتراض به این قیمت جلوی اتحادیه جمع شده بودند و خواهان افزایش بیشتر قیمت نان بودند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان,

در کانال اطلاع رسانی سازمان صمت خراسان جنوبی اعلام شده هرگونه افزایش قیمت نان قبل از تایید مراجع ذیربط تخلف است.

,

بنا به گفته سازمان صمت تا امروز، هیچ تغییری در ارتباط با افزایش قیمت نان اعلام نشده و هر واحد صنفی که افزایش قیمت داشته، مرتکب تخلف شده و در چند روز گذشته هم شاهد هستید که همکاران تعزیرات حکومتی طی بازدیدهای به‌عمل‌آمده از واحدهای صنفی، مواردی را که تخلف داشتند اعمال قانون کرده‌اند.

,

امروزی خبری در یکی از روزنامه‌های خراسان جنوبی مبنی بر تکذیب مصاحبه علی تهوری منتشر شده که گویا وی اعلام نکرده نان گران می‌شود.

,

علی تهوری معاون بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صمت خراسان‌جنوبی 28 اردیبهشت در گفت‌وگو با شبستان، گفت: قیمت نان در خراسان جنوبی به دلیل افزایش هزینه های کارگری، بیمه و حمل و نقل ۲۵ درصد افزایش می یابد.

,

علی تهوری اظهار کرد: افزایش قیمت نان در خراسان جنوبی هنوز ابلاغ و مصوب نشده و با گرانفروشان و کم فروشان برخورد می شود.

,

معاون بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صمت خراسان‌جنوبی با بیان اینکه قیمت نان «هنوز» در خراسان جنوبی افزایش نداشته است، گفت: برای افزایش قیمت نان کارگروه آرد و نان استان متشکل از نمایندگان استانداری، اتاق اصناف، شرکت غله و پشتیبانی، تعزیرات و سایر دستگاه های نظارتی تشکیل شده است.

,

تهوری با بیان اینکه قرار است قیمت نان در خراسان جنوبی 25 درصد افزایش یابد، گفت: این درصد هنوز مصوب نشده است.

,

وی با بیان اینکه قیمت نان در خراسان جنوبی از سال 1398 تاکنون هیچ تغییری نداشته است، مطرح کرد: افزایش قیمت تمام شده پخت نان با احتساب افزایش هزینه هایی شامل بیمه، حقوق و دستمزد کارگران، اجاره بهای ملک، هزینه های حمل و نقل، مالیات و هزینه های آب، برق و گاز طی این مدت افزایش نداشته است.

,

اکبر مرادی رئیس اتحادیه نانواداران خراسان جنوبی نیز در گفت‌وگو با خاورستان، گفته بود: هزینه‌های سربار یک نانوایی بیش از ۵۵ درصد است اما طبق توافقی که در استان برای کارشناسی قیمت نان انجام شده مقرر شد افزایش قیمت نان فقط هزینه‌های سربار را بپوشاند و به گونه‌ای باشد که نانواداران متضرر نشوند.

, خاورستان,

وی افزود: کمیته کارشناسی در رابطه با افزایش قیمت نان در استان تشکیل شده و منتظر دستور استاندار برای اجرایی‌شدن افزایش قیمت نان هستیم.

,

به گزارش خاورستان، با مراجعه به نانوایی متوجه افزایش قیمت نان در شهرستان بیرجند می‌شویم که این افزایش قیمت را نانوایان تایید می کنند و نرخنامه جدید خود را نصب کرده اند. هر چند متصدیان نانوایی ها با این افزایش قیمت هم راضی نیستند و می گویند قیمت تمام شده نان بیشتر قیمت فروش موجود است.

,

حجت‌الاسلام‌والمسلمین ابراهیم حمیدی رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی نیز به افزایش قیمت نان واکنش نشان داده و خواستار لغو افزایش قیمت نان در آستانه انتخابات شده است.

,

وی اظهار کرد: در این یک ماه نباید هیچ تصمیمی در سطح استان و ملی گرفته شود که باعث نارضایتی مردم شود. برای نمونه در خراسان‌جنوبی در آستانه انتخابات یکدفعه نان را تا 30 درصد گران کردن باعث ایجاد نارضایتی بین مردم می‌شود. مثلا اگر مردم نان را تا روز گذشته 1500 تومان خریداری می‌کردند امروز باید به 2 هزار تومان بخرند. دولت که ورشکسته این 500 تومان نیست. صبر کند یک ماه دیگر که انتخابات برگزار شود و بحث افزایش قیمت شائبه‌ای ایجاد نکند.

,

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی عنوان کرده در مورد افزایش قیمت نان در استان، با استاندار خراسان‌جنوبی صحبت شد و استاندار گفت این موضوع را پیگیری می‌کند که این موضوع افزایش قیمت اتفاق نیفتد.

,

وی تاکید کرده: هر گونه  نارضایتی مردم که توسط مسئولان به وجود می آید تاثیر منفی در جامعه دارد که باید کنترل شود.

,

بنابراین گزارش؛ اکنون سوال اینجاست که وقتی نان گران شده و به نانوایی اعلام شده چرا مسئولان سازمان صنعت، معدن و تجارت منکر افزایش قیمت نان یا منکر اعلام آن می‌شود و در تناقض‌گویی هستند؟

,

اگر قرار بوده قیمت نان افزایش داشته باشد چرا در سال گذشته قیمت نان افزایش پیدا نکرده و در آستانه انتخابات شاهد افزایش قیمت نان هستیم؟ هدف از گرانی نان در آستانه انتخابات چیست؟

,

, ,

انتهای پیام /

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه