شبکه های اجتماعی
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید
سلام کانال تلگرام
اینستاگرام
گروه: استان تهران
ساعت: 13:08 منتشر شده در مورخ: 1400/03/01 شناسه خبر: 1736268
افزایش حوزه‌های امتحانی به ۷ هزار حوزه؛

برگزاری امتحانات نهایی با چاشنی دورهمی‌های دوستانه

برگزاری امتحانات نهایی با چاشنی دورهمی‌های دوستانه
امتحانات نهایی برخی از مقاطع تحصیلی با وجود مخالفت‌های والدین، اما به اصرار وزارت آموزش و پرورش در حالی برگزار می‌شود که در مواردی دستورالعمل رعایت پروتکل‌ها تنها روی کاغذ مانده و امتحانات با چاشنی دورهمی‌های دوستانه در حال برگزاری است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از گزارش شبکه خبری تهران نیوز: از ابتدای امسال و با نزذیک شدن به پایان سال تحصیلی یکی از دغدغه‌های والدین دانش‌آموزان نحوه برگزاری امتحانات و احتمال برگزاری حضوری یا غیرحضوری آن‌ها بود.

 
بالاخره پس از کش و قوس‌های فراوان با نظر وزارت آموزش و پرورش و مُهر تایید ستاد ملی مقابله با کرونا تصمیم بر آن شد که امتحانات پایه‌های نهم و دوازدهم به دلیل حساسیت‌ها در این مقاطح تحصیلی به صورت حضوی و با نشستن دانش‌آموزان در جلسات امتحان برگزار شود.
 
با وجود تکرار مخالفت‌های خانواده اما وزارتخانه و ستاد کرونا وعده کردند امتحانات در فضایی ایمن، با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و حفظ سلامت دانش‌آموزان برگزار شده و تدابیر خاصی برای این منظور اندیشیده می‌شود.
 
افزایش حوزه‌های امتحانی به ۷ هزار حوزه 
 
وزیر آموزش و پرورش به قول خودش برای احترام به دغدغه والدین و حفظ سلامت دانش‌آموزان از افزایش حوزه‌های امتحان نهایی از ۴ هزار به ۷ هزار حوزه خبر داده است، یعنی ایجاد ۳ هزار حوزه امتحانی جدید.
 
محسن حاجی‌میرزایی همچنین برای مراعات حال دانش‌آموزان گفته بخش‌هایی از محتوای کتب‌ درسی حذف و به طراحان سؤال تأکید شده در طرح سوالات شرایط دانش‌آموزان را در نظر بگیرند.
 
آقای وزیر همچنین از نظارت‌های سختگیرانه برای رعایت پروتکل های بهداشتی گفته و از دانش‌آموزان خواسته زمان ورود و خروج از مدرسه جمع‌های دوستانه تشکیل نداده و حتی‌الامکان بدون گذران اوقات با هم‌کلاسی‌ها بلافاصله پس از امتحان به خانه‌هایشان بروند.
 
همه چیز تا اینجا به روال و قائده و بر اساس حساب و کتاب است و قائدتا دلیلی برای نگرانی و دل مشغولی خانواده‌ها وجود ندارد، همه چیز تحت کنترل است و قرار نیست اتفاقی برای کسی بیفتد.
 
رعایت پروتکل‌ها؛ پَر
 
حال به اکنون بازگردیم، یعنی روزهایی که دانش‌آموزان در حال برگزاری امتحانات پرحاشیه پایان سال هستند، اوضاع بسیار متفاوت از آن چیزی است که قبلتر گفته شد، بچه‌ها به قول آقای وزیر با رعایت پروتکل‌ها و در سکوت در جلسات امتحان حضور می‌یابند، اما پیش و پس از آن در جمع‌های دوستانه و چند نفره پروتکل‌ها را به فراموشی می‌سپارند.
 
از نخستین روز برگزاری امتحانات و روزهای پس از آن تصاویری از حضور دانش‌آموزان در محوطه مدارس و بیرون از آن منتشر شد که در آن‌ها خبری از رعایت پروتکل‌های بهداشتی نبود.
 
بچه‌ها پیش از حضور در جلسه امتحان پس از مدت‌ها رفقا و هم‌کلاسی‌هایسان را دیده‌اند و بی‌خیال خطرات کرونا حسابی با یکدیگر خوش و بش می‌کنند و فرصتی را برای فراغت از تذکرات گاه و بی‌گاه خانواده‌ها یافته و حسابی خوش می‌گذرانند.
 
در میان سرگرمی‌ها و تجمع‌های چند نفره بسیاری از بچه‌ها ماسک‌های به قول خودشان مزاحم را از روی صورت برداشته و سرگرم بازی می‌شوند، پس از آن هنگام حضور در جلسه امتحان و یا مراجعه به منزل دوباره ماسک‌ها زده و راهی خانه‌ها می‌شوند
 
به این ترتیب نه تنها از نگرانی‌های خانواده‌ها کاسته نشد که به مراتب بسیاری از والدین بسیار نگرانتر شده و بی‌صبرانه منتظر پایان امتحانات نهایی و عبور از کابوس این روزها هستند.
 
مسئولیت وزیر در قبال سلامت دانش‌آموزان
 
انتشار تصاویری از رنگ باختن پروتکل‌های بهداشتی و عدم رعایت فاصله اجتماعی در برخی مدارس رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی را بر آن داشته تا در نامه‌ای خطاب به وزیر آموزش و پرورش با انتقاد از بی‌توجهی به رعایت پروتکل‌های بهداشتی در برخی حوزه‌های امتحانی، خواستار نظارت دقیق در این باره شود.
 
حسین‌علی شهریاری در این نامه با یادآوری مسئولیت آقای وزیر در قبال حفظ سلامتی دانش‌آموزان، حاجی میرزایی را در جریان اخبار و تماس‌های مکرر والدین قرار داده و در این باره اظهار نگرانی کرده است.
 
وی همچنین خواستار نظارت و بازرسی دقیق از رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی و تاکید بر حصول اطمینان از حفظ سلامت دانش‌آموزان شده است.
 
بر اساس آنچه که گفته شد، بسیاری‌ها در انتقاد به عملکرد وزارت آموزش و پرورش و ضرورت برگزاری عیرحضوری امتحانات پایه‌های نهم و دوازدهم ولو به قیمت افت تحصیلی دانش‌آموزان، معتقدند این وزارتخانه با درک شرایط کرونایی می‌بایست از فرصت چند ماهه برای تدوین رویکردی کارآمد و کم خطا برای برگزاری امتحانات پایان سال استفاده کرده و به جای پناه بردن به دم‌دستی‌ترین راه حل، در این باره چاره‌اندیشی کند.
 
انتهای پیام/*
https://www.dana.ir/1736268
ارسال نظر
نظرات