اخبار داغ

سخنگوی کمیسیون اقتصادی در گفت‌وگو با دانا:

مردم به کسی رای دهند که برای اصلاح ساختارها برنامه داشته باشد/ پرداخت ۳۰۰ هزار میلیارد تومان یارانه در سال

مردم به کسی رای دهند که برای اصلاح ساختارها برنامه داشته باشد/ پرداخت ۳۰۰ هزار میلیارد تومان یارانه در سال
سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید بر اینکه مردم فریب وعده ۱۰برابر شدن یارانه‌ها را نخورند، زیرا منابع آن از جیب خود مردم تامین می‌شود، گفت: مردم باید به کسی رای دهند که شعار و برنامه اصلاح ساختارهای اقتصادی را داشته باشد، زیرا با ادامه وضع موجود مشکلات همچنان برقرار خواهد بود.
[

مهدی طغیانی سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس مجلس یازدهم در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ درباره اینکه برای حل مشکلات اقتصادی مردم به کدام کاندیدای ریاست جمهوری رای دهند، اظهار کرد: کاندیداهای ریاست جمهوری برای ساماندهی اقتصاد کشور دو نوع وعده می‌توانند به مردم بدهند؛ یکی شعارهای یارانه‌ای که در دوره‌های پیش مطرح می‌شد و اجرای آن هم‌اکنون به علت کمبود منابع به مشکلات کشور تبدیل شده است.
 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,

فریب وعده چند برابر کردن یارانه‌ها را نخورید/ پرداخت ۳۰۰ هزار میلیارد تومان یارانه در سال

, فریب وعده چند برابر کردن یارانه‌ها را نخورید/ پرداخت ۳۰۰ هزار میلیارد تومان یارانه در سال, فریب وعده چند برابر کردن یارانه‌ها را نخورید/ پرداخت ۳۰۰ هزار میلیارد تومان یارانه در سال,

وی ادامه داد: اگر داوطلب ریاست جمهوری وعده ۱۰ برابر کردن یارانه‌های نقدی را بدهد، این طرح تبدیل به کسری بودجه خواهد شد که از جیب خود مردم باید تامین شود؛ با توجه هزینه‌ها و ناکارآمدی نظام بانکی، پولی و مالی کشور مبلغ تامین شده از جیب مردم برای پرداخت یارانه کسر خواهد شد.

,

طغیانی گفت: پیشنهادم این است که مردم به کاندیدایی رای دهند که شعار اصلاح ساختار اقتصادی را در نظر دارد نه کسی که هدفش افزایش یارانه غیر هدفمند است؛ زیرا در همه جای دنیا ساختار یارانه را با شناخت دقیق افراد مشمول دریافت یارانه آغاز کرده‌اند و به صورتی به فرد یارانه پرداخت می‌کنند که مستقیما بر زندگی او تاثیر بسزایی بگذارد.

,

این نماینده مردم در مجلس ادامه داد: مشکل کشور وقتی بیشتر شد که سه برابر بودجه عمرانی در اعطای یارنه مصرف شد. امروز تخصیص بودجه عمرانی در صورت پرداخت کامل به ۱۰۰ هزار میلیارد تومان رسیده، در حالی که بیش از ۳۰۰ هزار میلیارد تومان در سال به یارانه پرداخت می‌شود.

,

 

,

پرداخت یارانه در زندگی مردم تاثیری نداشت/ نظام مالیاتی کشور غیر عادلانه است

, پرداخت یارانه در زندگی مردم تاثیری نداشت/ نظام مالیاتی کشور غیر عادلانه است, پرداخت یارانه در زندگی مردم تاثیری نداشت/ نظام مالیاتی کشور غیر عادلانه است,

وی تصریح کرد: سوال این است که این عدد آیا تاثیری در حل مشکلات اقتصادی مردم داشته است؟؛ اگر این مبلغ در زیرساخت‌ها هزینه می‌شد چه بسا منافع آن بسیار بیشتر خود را نشان می‌داد.

, سوال این است که این عدد آیا تاثیری در حل مشکلات اقتصادی مردم داشته است؟؛,

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: روند توزیع غلط و غیر هدفمند یارانه مشکل را بیشتر کرده  است تا اینکه آن را حل کند و رئیس جمهور آینده باید با هدف اصلاح این ساختار اشتباه وارد میدان شود.

طغیانی تاکید کرد: همیشه شعار دریافت مالیات در راس شعارهای رئیسان جمهور بوده در حالی که کارگران و کارمندان، واحدهای تولیدی و کسبه و اقشار زحمت‌کش همیشه بیشترین مالیات را در کشور پرداخت می‌کنند اما واسطه‌ها و دلال‌هایی که از اقتصاد پریشان کشور بیشترین بهره را می‌برند، مالیاتی نمی‌پردازند؛ همه اینها به ساختار اشتباه مالیاتی در کشور باز می‌گردد و نظام مالیاتی باید به نحوی اصلاح شود که هر فرد به اندازه بهره‌مندی از کیک نظام اقتصادی، در پرداخت مالیات سهیم باشد.
 

,
,
,
,

مردم اصلاح نظام بانکی را مطالبه کنند/ دولت تدبیر و امید همچنان در حال تدوین لایحه است!

, مردم اصلاح نظام بانکی را مطالبه کنند/ دولت تدبیر و امید همچنان در حال تدوین لایحه است!, مردم اصلاح نظام بانکی را مطالبه کنند/ دولت تدبیر و امید همچنان در حال تدوین لایحه است!,

وی با بیان اینکه مطالبه بعدی مردم از کاندیداها باید اصلاح نظام بانکی کشور باشد، گفت: دولت در صورت داشتن عزم جدی برای اصلاح نظام بانکی در کوتاه مدت می‌توان با همکاری سایر قوا  اطلاحات ساختاری را انجام دهد و کاندیداهای به جای قول وام‌های آنچنانی باید نظام بانکی را اصلاح کنند تا نفع آن به همه کشور برسد و به جای توزیع رانت، منابع بانکی در واحد‌های تولیدی تقسیم شود تا با ایجاد اشتغال و رونق تولید در حوزه‌های مختلف و با مشارکت واقعی در تولید مثل مسکن شاهد رشد اقتصادی باشبم.

,

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس توضیح داد: همه این موارد از طریق تدوین لایحه در دولت تدبیر و امید هم قابل انجام بود و دولت می‌توانست از مجلس درخواست کند ولی حداقل در سال اخیر به کمیسیون اقتصادی مجلس هیچ لایحه‌ای داده نشده در حالی که دولت بارها گفت که لوایح پیشنهادی در حال تدوین است، اما تا امروز که آخرین روزهای دولت است، هیچ لایحه‌ای برای اصلاح نظام بانکی و مالیاتی به مجلس ارائه نشده است.

,

 

,

سود تولید به جیب توزیع کنندگان می‌رود نه تولیدکننده

, سود تولید به جیب توزیع کنندگان می‌رود نه تولیدکننده, سود تولید به جیب توزیع کنندگان می‌رود نه تولیدکننده,

طغیانی با اشاره به مشکلات نظام توزیع در کشور بیان کرد: در حال حاضر نظام توزیع اشک تولیدکنندگان را در آورده و ۵۰ درصد ارزش کالا در نظام توزیع بین پخش کنندگان، واسطه‌ها، بنکداران و فروشگاه‌های مختلف محو می‌شود و تولیدکننده با همه زحمات و سرمایه گذاری‌های بالا، کمتر از ۵۰ درصد از منافع را می‌برد و این غیر منصفانه است.

وی با اشاره به بیانات رهبری در زمینه اقتصاد مقاومتی ادامه داد: رهبر انقلاب هم اشاره کردند که منافع اقتصادی در جامعه باید به نفع تولید باشد ولی نظام توزیع غیرشفاف و ناکارآمد که در زمینه گرانی مرغ و تخم مرغ اثرگذار است، ناشی از توزیع غلط در زمینه نهاده‌هاست و با وجود تخصص کامل ارز ترجیحی، کالاها به قیمتی بسیار بالاتر از قیمت واقعی به دست مردم می‌رسد.

,
,
,

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس در پایان با تاکید بر اینکه اجرای اقتصاد مقاومتی راهکار نجات اقتصاد کشور است، گفت: مردم امروز باید به کسی رای دهند که شعار و برنامه برای اصلاح نظام بانکی، مالیاتی و توزیع و حمایت از تولید را داشته باشد تا شاهد حل مشکلات باشیم ولی با ادامه وضع موجود، مشکلات همچنان برقرار خواهد بود.
 

,
,

محدثه قاسم زاده

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه