اخبار داغ

روایت سرداران سپاه و کارشناسان از یک واقعه تاریخ ساز؛

"حماسه خرداد" و فتح خرمشهر با تفکر مسئولان لیبرالی شدنی نبود/ کلیدواژه"الی بیت المقدس" یعنی خرمشهرها در راه است

"حماسه خرداد" و فتح خرمشهر با تفکر مسئولان لیبرالی شدنی نبود/ کلیدواژه"الی بیت المقدس" یعنی خرمشهرها در راه است
فتح خونین شهر پس از کنار زده شدن جریان غربگرا آن هم با وحدت ارتش انقلابی، سپاه مردمی و بسیج رقم خورد و سرداران سپاه و کارشناسان نیز معتقدند که آن حماسه خرداد با تفکر مسئولان لیبرالی شدنی نبود، آنان تأکید دارند کلیدواژه"الی بیت المقدس" یعنی خرمشهرهای بسیار در راه است که میانه اش رفع مشکلات و تحریم ها با تفکری جهادی و انقلابی است و امتدادش آزادسازی قدس شریف.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصرهمدان، در آستانه سوم خرداد ماه سالروز عملیات "الی بیت المقدس" همان عملیات آزادسازی خرمشهر عزیز از چنگال رژیم تا دندان مسلح بعث عراق هستیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهمدان,

حماسه خردادماه پس از حذف نگاه لیبرالی جریان غربگرا رقم خورد

, حماسه خردادماه پس از حذف نگاه لیبرالی جریان غربگرا رقم خورد, حماسه خردادماه پس از حذف نگاه لیبرالی جریان غربگرا رقم خورد,

به گفته کارشناسان خرمشهر زمانی به  به پیروزی دست یافت که آن نگاه لیبرال و غرب گرا سایه شوم تفرقه انگیز خود را از سر تاکتیک های نیروهای ارتش و سپاه برداشت و پس از شکست حصر آبادان فتح خرمشهر نیز رقم خورد.

,

یعنی بعد از حذف بنی صدر با آن تفکر لیبرالی و غربزدگی طرز تفکری جهادی و انقلابی، یک کار نشدنی را به شدنی تبدیل کرد.

,

آن تفکر انقلابی مبتنی بر روحیه جهاد، امید، خودباوری، خلاقیت و ابتکار سبب شد تا امثال شهید باقری ها، شهید شهبازی ها و شهید صیاد شیرازی ها در این عرصه وارد شوند و آن فتح باشکوه و حماسه خراداد را برای ملت ما به ارمغان بیاورند.

,

پس از این فتح بزرگ امام خمینی(ره) فرمودند که خرمشهر را خدا آزاد کرد، یعنی آن که رزمندگان مغرور نشوند و این پیروزی را لطف وعنایتی از جانب خدا بدانند که دین الله را یاری رساندند.

,

اشاعه تفکر جهادی در بین مدیران نابوده کننده تحریم ها است

, اشاعه تفکر جهادی در بین مدیران نابوده کننده تحریم ها است, اشاعه تفکر جهادی در بین مدیران نابوده کننده تحریم ها است,

امروز نیز اگر قرار است تحریم ها را از بین ببریم نیازمند چنین نگاه وحدت آفرین و جهادی هستیم، تا امور کشور را پیش ببریم، چرا که ثابت شده با تفکر لیبرالی نتوانستیم خرمشهر را آزاد کنیم، اما با تفکر انقلابی این کار شدنی شد، بنابراین تنها با تفکر انقلابی می توان خرمشهرهای بعدی را که در تصرف دشمنان در شبیخون فرهنگی و جنگ اقتصادی اشغال شده را آزاد کرد.

,

فراموش نشود که اصلاً خرمشهر با آن تفکر لیبرالی و معمولی قابل بازپس گیری نبود، تفکری که بنی صدر رییس جمهور خلع شده به دنبال اجرایش بود، اما با خلع او رزمندگان ما با روحیه امید، جهاد، اتکا به نیروهای جوانان و هم افزایی بیش از پیش ارتش، سپاه و بسیج مردمی خرمشهر را آزاد کردند.

,

کلیدواژه "الی بیت المقدس" یعنی خرمشهرهای بسیار در راه است و امتداد آن آزادسازی قدس شریف

, کلیدواژه "الی بیت المقدس" یعنی خرمشهرهای بسیار در راه است و امتداد آن آزادسازی قدس شریف, کلیدواژه "الی بیت المقدس" یعنی خرمشهرهای بسیار در راه است و امتداد آن آزادسازی قدس شریف,

ناگفته نماند که کلید واژه اصلی آن روزها در فتح خرمشهر نام آن عملیات بود، یعنی "الی بیت المقدس" به سوی بیت المقدس، پس این عملیات همچنان ادامه دارد و در امتداد آزاد سازی خونین شهر، خرمشهرهای بسیار که توسط استکبار جهانی اشغال شده، در مسیر حرکتمان وجود دارد و بی تردید قدس شریف در این مسیر نیز از چنگال رژیم غاصب صهیونسیتی آزاد می شود و حماسه ها در پیش است اگر وحدت داشته باشیم.

,

در این گزارش بر آن شدیم تا هم درخصوص اینکه چگونه وحدت ارتش، سپاه و بسیج مردمی با پس زدن جریان و تفکر لیبرال گرا نفوذی توانست خرمشهر را آزاد کند، مطالبی  برای خواندگان خوب رودآور بیان شود و هم درخصوص عنوان اصلی عملیات آزادسازی خرمشهر یعنی کلیدواژه "الی بیت المقدس" و چرایی این نامگذاری.

,

در این باره «سردار حاج مهدی ظفری» مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان همدان در گفت و گو با خبرنگار عصرهمدان؛ گفت: عملیات های متعددی در دوران مقدس داشتیم و هر کدام دارای ویژگی ها و پیچیدگی های خاص خودشان بودند و اما عملیات الی بیت المقدس از آنجا که تاکتیک و استراتژیک رزمندگان ما از دفاع مطلق به آفندی و برای بیرون راندن دشمن تغییر کرد، از اهمیت بالایی برخوردار است.

,

, ,

وی با بیان اینکه عملیاتی های مقدماتی طریق القدس و فتح المبین به نوعی سلسله عملیات های مقدماتی آن حماسه خرداد بود، اظهار کرد: تغییر استراتژیک رزمندگان از دفاعی به تهاجمی برای بیرون راندن دشمن از خانه و خاک کشورمان از خرداد ماه سال 61 آغاز شد و زمینه ساز عملیات های بزرگ دیگری همچون والفجر 8 مشهور به عملیات فاو و کربلای 5 مشهور به عملیات شلمچه شد، یادم نرود که رهبر انقلاب از  شب های شلمچه به عنوان لیله القدر جمهوری اسلامی یاد می کند.

,

فتح خرمشهر با تفکر مسئولان لیبرالی شدنی نبود

, فتح خرمشهر با تفکر مسئولان لیبرالی شدنی نبود, فتح خرمشهر با تفکر مسئولان لیبرالی شدنی نبود,

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان همدان به تفکر لیبرالی بنی صدر رئیس جمهور وقت که می خواست با یک روش بسیار کلاسیک و قدیمی کشورمان را حفظ کند و از وحدت نیروهای ارتش و سپاه ناراحت بود، هم اشاره کرد و افزود: بنی صدر با نگاه لیبرالی و دیوان سالاری می خواست تا نگرش انقلابی و مردمی را پس بزند و به خیال خائنانه خود از خاک کشورمان دفاع کند و هرگز خرمشهر با چنین تفکر لیبرالی قابل بازپس گیری نبود.

,

سردار ظفری تصریح کرد: با این وجود وحدت ارتش انقلابی، سپاه مردمی و بسیجییان 14، 15 ساله ای از جنس همین مردم با تفکری اسلامی ـ انقلابی، آن جریان لیبرالی غیرانقلابی را کنار زد و به دنبالش شاهد آزادسازی خرمشهر بودیم و آن عملیات غرورآفرین که امروز به عنوان تاکتیکی راهبردی در ارتش های دنیا مورد توجه قرار گرفته است.

,

وی تأکید کرد: تصور نشود که آزادسازی خرمشهر کار ساده ای بود، آن روزها دشمن با پشتیبانی دنیای غرب با تمام قوا و تجهیزات نظامی آمده بود تا با استقرار توپخانه جنگی خود در خرمشهر یک هفته بعد تهران را تصرف و به خیال خام خود در آنجا سخنرانی کند.

,

آزادسازی خرمشهر، اراده دشمن را دچار تزلزل عمیقی کرد

, آزادسازی خرمشهر، اراده دشمن را دچار تزلزل عمیقی کرد, آزادسازی خرمشهر، اراده دشمن را دچار تزلزل عمیقی کرد,

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان همدان افزود: اما ویژگی منحصر به فرد آن عملیات، یعنی وحدت نیروی های انقلابی سبب شد تا تمام نقشه های استکبار نقش بر آب شود و اراده دشمن را در اجرای برنامه های بعدی تهاجمی و خصمانه خود دچار تزلزل عمیقی کند.

,

سردار ظفری با بیان اینکه یکی دیگر از ویژگی های فتح خرمشهر ایجاد صمیت، محبت، یکدلی و همرنگی بین مسئولان و مردم بود، عنوان کرد: بنابراین آزادسازی خرمشهر نشان داد که هر جا که متکی به خدا و مردم بودیم و تکلیف گرایانه رفتار و عمل کردیم پیروز میدان شدیم.

,

وی تأکید کرد: آن استراتژیک وحدت آمیز، انقلابی و جهادی امروز باید الگویی برای همه ما تبدیل شود تا همه مسئولان در سطوح مختلف مسئولیتی و مدیریتی از آن بهره برداری و استفاده کنند.

,

رفع تحریم ها و مشکلات با حذف نگرش لیبرالی شدنی است

, رفع تحریم ها و مشکلات با حذف نگرش لیبرالی شدنی است, رفع تحریم ها و مشکلات با حذف نگرش لیبرالی شدنی است,

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان همدان ادامه داد: بی تردید که اگر مردم وحدت داشته باشند، حتی اگر مسئولی لیبرال و منحرف هم باشد، خواه ناخواه آن مسئول غرب زده کنار زده می شود و در نهایت پیروزی در تمامی عرصه های اقتصادی و فرهنگی و خرمشهرهای دیگر از جمله از بین رفتن تحریم ها نیز از آن ملت می شود.

,

دستکاری استراتژیکی دشمن برای حذف واژه "الی" از عملیات "الی بیت المقدس"
همچنین «سردار سالار آبنوش» معاون سابق عملیات سازمان بسیج مستضعفان در گفت و گو با خبرنگار عصرهمدان؛ درخصوص چرایی حذف واژه "الی" از سوی جریان لیبرالی و دشمنان انقلاب، گفت: همه خوب می دانند که خرمشهر سنبل ایثار، مقاومت و شهادت است و این مسئله بر کسی پوشیده نیست که آن پیروزی فتحی بزرگ برای نهضت مقاومت در جهان اسلام بود.

,
,

وی اظهار کرد: دشمنان اسلام و انقلاب در خصوص حذف واژه "الی" از عنوان عملیات ظفرمندانه "الی بیت المقدس"  به دنبال نابودی یک جریان فکری است و نه دستکاری عنوان یک عملیات.

,

حماسه خرداد، ضربه مهلکی به رژیم غاصب صهیونیستی وارد کرد

, حماسه خرداد، ضربه مهلکی به رژیم غاصب صهیونیستی وارد کرد, حماسه خرداد، ضربه مهلکی به رژیم غاصب صهیونیستی وارد کرد,

معاون سابق عملیات سازمان بسیج مستضعفان افزود: آن روزها با آزادسازی خرمشهر دشمن بعثی با پشتوانه یک جهان کفر از تهاجمی بودن خود عقب نشینی کرد و به لاک پدافندی رفت، این مسئله ضربه مهلکی به رژیم غاصب و کودک کش صهیونیستی وارد کرد.

,

, ,

سردار آبنوش تصریح کرد: در چرایی این سخن باید دانست که غاصبان فلسطین 20 سالی می شد با خیالی آسوده به تجاوزهای و اشغالگریی های خود ادامه می دادند، اما با فتح خرمشهر با آن رمز عملیات فهمیدند که مسیری دیگر از سوی جبهه مقاومت برای مقابله با آنان ایجاد شده است.

,

وی عنوان کرد: برای آزادسازی قدس شریف خرمشهرهای بسیار در راه است که یکی یکی باید فتح شود و این مسیر راهبردی نظام است که ابتدای آن نابودی رژیم بعث به سرکردگی صدام جنایتکار در دوران دفاع مقدس بود.

,

معاون سابق عملیات سازمان بسیج مستضعفان تأکید کرد: گره خوردن عنوان "الی بیت المقدس" با جمله به یاد ماندنی "راه قدس از کربلا می گذرد" سبب روشنایی مسیر یک طرحی استراتژیک برای نابودی کفر و استکبار در جهان شد تا جایی که تمامی عملیات های ما در دوران دفاع مقدس هرچند نام رمز و عنوانشان تفاوت داشت، اما درون مایه همگی آن ها، "الی بیت المقدس" نهفته بود، در حقیقت واژه "الی" در عنوان عملیات "الی بیت المقدس" یعنی استمرار یک جریان فکری در برابر جریان غربگرا و نیز جبهه کفر است.

,

«حسین ربیعی» فعال عرصه فضای مجازی کشورمان نیز در گفت و گو با خبرنگار عصرهمدان، گفت: هنوز عملیات الی بیت المقدس ادامه دارد و نابودی و به زانو درآوردن داعش، آن تروریست های تکفیری در سوریه با حماسه سازی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی نیز ادامه فتح الفتوح های جهان اسلام در این عملیات است.

,

وی عنوان کرد: این روزها نیز با توجه به شرایط کنونی کشورمان باید بگوییم که رسانه های معاند و غربی از عنوان کردن نام کامل این عملیات واهمه دارند و وحشت زده عمل می کنند، یعنی ترجیح می دهند به جای اینکه نام این عملیات را "الی بیت المقدس" معرفی کنند صرفاً همان "بیت المقدس" می گویند تا به ظن باطل خودشان "حماسه خرداد" را در همان سال 61 متوقف کنند و پایانی برای آن در نظر بگیرند.

,

این فعال عرصه فضای مجازی کشورمان افزود: این در حالی است که خرمشهرهای بسیار چه در کشور و چه در جهان وجود دارد که تنها با نگرش انقلابی و جهادی می توان آن ها را از دست جریان لیبرالی غربزده و چنگال جنایتکارانه استکبار در سراسر جهان آزاد کرد.

,

ربیعی تأکید کرد: برای آن که به الگویی برای سایر کشورهای آزادیخواه جهان تبدیل شویم نخست باید خرمشهرهای اشغال شده در کشورمان در حوزه های مختلف فرهنگی، آجتماعی و سیاسی را آزاد کنیم.

,

به گزارش عصرهمدان، کلید واژه اصلی آن روزها در حماسه خردادماه سال 1361، نام آن عملیات بود، یعنی "الی بیت المقدس" بنابراین این عملیات استمرار دارد و هنوز به پایان نرسیده، چرا که تا نابودی جبهه نفاق و کفر خرمشهرهای بسیار در پیش است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه