اخبار داغ

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس مطرح کرد؛

بهره‌مندی از ظرفیت طلاب برای رفع کمبود معلمان

بهره‌مندی از ظرفیت طلاب برای رفع کمبود معلمان
ولی اسماعیلی گرمی گفت: در حال حاضر آموزش و پرورش نیاز شدیدی به جذب نیرو دارد و اگر نیاز شد و مشاهده کردیم این خلاء هنوز جبران نشده، مجبور خواهیم بود از طلاب و روحانیون استفاده کنیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ولی اسماعیلی گرمی، نائب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با شبکه خبری تهران نیوز، اظهار داشت: ما جزء دانشگاه فرهنگیان جای دیگری را سراغ نداریم که بتواند به صورت حرفه‌ای علاقه‌مندان به معلمی را آموزش و تربیت کند، البته براساس ماده‌ای برخی دانشجویان را از دانشگاه‌های دیگر به مدت 6 آموزش می‌دهیم تا این‌که کمبود نیروی معلم جبران شود، اما این رویه مورد پذیرش جامعه نیست؛ زیرا مردم می‌خواهند فقط دانشگاه فرهنگیان تنها متولی آموزش معلمان باشد نه نهاد دیگری.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ، , شبکه خبری تهران نیوز, شبکه خبری تهران نیوز, شبکه خبری تهران نیوز,

وی گفت: آن معلمانی که خارج از دانشگاه فرهنگیان وارد بدنه آموزش و پرورش شده‌اند، قطعاً نمی‌توانند نقش خوبی را در تربیت و آموزش دانش‌آموزان ایفا کنند. معلمی واقعاً یک حرفه محسوب می‌شود؛ بنابراین دانشگاه فرهنگیان تنها دانشگاهی است که می‌تواند حرفه آموختن را به معلمان بیاموزد.

,

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: حتی جذب افرادی که جزء نهضت سوادآموزی هستند یا سابقه کار در آموزش و پرورش دارند، صرفاً با هدف رفع خلأهای موجود در آموزش و پرورش صورت گرفته و در بازه زمانی یکی دو سال این مسائل مرتفع خواهند شد، ولی دانشگاه فرهنگیان تنها نهاد تأمین‌کننده نیروی انسانی مورد نیاز آموزش و پرورش است.

,

اسماعیلی بیان داشت: در حال حاضر آموزش و پرورش نیاز شدیدی به جذب نیرو دارد و به همین خاطر نمی‌توان تا چند سال منتظر ماند که دانشگاه فرهنگیان نیاز آموزش و پرورش را تأمین کند؛ بنابراین ضروری است فعلاً از کسانی‌که سابقه تدریس و معلمی دارند از آن‌ها در بدنه آموزش و پرورش استفاده شود و حتی اگر نیاز شد و مشاهده کردیم که این خلاء هنوز جبران نشده، مجبور خواهیم بود از طلاب و روحانیون استفاده کنیم و برای ما فرقی نمی‌کند که چه کسی روحانی است یا چه کسی روحانی نیست؛ چون برای ما فقط سابقه تدریس و تخصص در امر تدریس مهم است.

,

انتهای پیام

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه