اخبار داغ

وزیر کشور خبر داد؛

رسیدگی به محلات حاشیه‌ای و معتادان متجاهر در دستور کار شورای اجتماعی کشور

رسیدگی به محلات حاشیه‌ای و معتادان متجاهر در دستور کار شورای اجتماعی کشور
وزیر کشور گفت: شورای اجتماعی امسال با اولویت‌بندی‌هایی که انجام داده به وظایف خود عمل خواهد کرد و رسیدگی به محلات حاشیه‌ای، آثار اجتماعی کرونا و معتادان متجاهر در دستور کار شورای اجتماعی کشور قرار دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور پیش از ظهر امروز در حاشیه یکصد و سی و هشتمین جلسه شورای اجتماعی کشور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: محور اصلی جلسه امروز موضوع محلات حاشیه‌ای یا محلات سکونتگاهی غیر رسمی و یکی از اولویت‌هایی بود که مقام معظم رهبری به‌عنوان آسیب‌های اجتماعی مطرح کرده بودند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
وی ادامه داد: از آن زمان در شواری اجتماعی با همکاری همه دستگاه‌های اجرایی طرحی تهیه شد که مبتنی بر آن طرح در خصوص این محلات و حاشیه‌ها در دو بعد نابرابری و در بعد اجتماعی و فرهنگی برنامه‌ریزی‌هایی صورت گرفت، دستگاه‌های متولی مشخص شدند و اقدامات خوبی صورت گرفت.
,
 
,
 
,
وزیر کشور افزود: امروز مسئولیت بیش از ۴۴۰ محل را وزارت راه و شهرسازی در قالب ستادی که متولی این طرح است برعهده دارد. بیش از ۲۰۰ محله را وزارت کشور در قالب دفاتر تسهیل‌گری برعهده دارد و تمام دستگاه‌ها در قالب کارگروه‌های اجتماعی، فرهنگی، آموزشی، فنی و امنیتی تقسیم‌بندی شده‌اند و با رعایت اولویت‌ها این کار را انجام می‌دهند.
,
 
,
 
,
رحمانی فضلی با اشاره به اینکه براساس گزارش امروز روند کار مناسب است، گفت: علی‌رغم اینکه روند کار مناسب است؛ اما به‌دلیل عدم تعادل و توازن در توزیع امکانات، منابع و فعالیت‌ها هنوز از هدف خود فاصله و عقب‌افتادگی داریم، هرچنداقدامات مطلوبی صورت گرفته اما هدف کماکان در شرایط عادی به زودی قابل تحقق نخواهد بود.
,
 
,
 
,
وزیر کشور با بیان اینکه امروز مقرر شد دستگاه‌های اجرایی از جمله شهرداری‌ها و دستگاه‌های امنیتی در ابتدای سال منابع خود را با اولویت این منافع تقسیم‌بندی کنند، اظهار کرد: امیدواریم در سال ۱۴۰۰ با رعایت اولویت و نگاه جامعیتی در کنار کار کالبدی و فیزیکی، کارهای فرهنگی، اجتماعی، امنیتی، انتظامی و آموزشی را داشته باشیم.
,
 
,
 
,
به گفته وی، سه شهر مشهد، سنندج و خمینی شهر گزارش کار خود را ارائه کرده‌اند و در این زمینه موفق بوده‌اند.
,
 
,
 
,
وزیر کشور با اشاره به اینکه دستور دیگر این جلسه موضوع پیگیری آثار اجتماعی کرونا بود، گفت: مقرر شد این موضوع به‌طور کامل پیگیری شود و برنامه‌ریزی‌های لازم  مجدد با نظارت دقیق کنترل شود؛ چراکه ما معتقد هستیم که در ایام شیوع این بیماری و هم پساکرونا حتما با معضلات اجتماعی مواجه خواهیم بود که از الان دستگاه‌های اجرایی و مردم باید بدانند که نسبت به آن حساسیت داشته باشند و در این زمینه اقدام کنند.
,
 
,
 
,
وی ادامه داد: موضوع معتادین متجاهر نیز یکی دیگر از موضوعاتی بود که تاکید شد ستاد مبارزه با مواد مخدر و سایردستگاه‌های متولی و مسئول نسبت به آن حساسیت داشته باشند و روند جمع‌آوری و درمان آن‌ها را تسریع بخشند.
,
 
,
 
,
رحمانی فضلی در پایان گفت: شورای اجتماعی امسال با اولویت‌بندی‌هایی که انجام داده به وظایف خود عمل خواهد کرد.
,
 
,
 
,
انتهای پیام
منبع: ایسنا
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه