اخبار داغ

کارشناس برنامه‌ریزی شهری:

شورای شهر پنجم عملکردی نداشت که بخواهیم نقد کنیم/ انتصابات جدید شهردار بیشتر برای رزومه‌سازی است تا خدمت!

شورای شهر پنجم عملکردی نداشت که بخواهیم نقد کنیم/ انتصابات جدید شهردار بیشتر برای رزومه‌سازی است تا خدمت!
قاسمی گفت: شورای شهر پنجم در مدت زمان مدیریت خود هیچ عملکردی نداشته است که بخواهد در بوته نقد قرار بگیرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ امیر قاسمی در خصوص ویژگی‌هایی که لیست‌های انتخاباتی شورای شهر باید داشته باشند، گفت: بهترین لیستی که می‌تواند برای شورای ششم بسته شود، لیستی است که مهمترین ویژگی‌ اعضای آن تخصص مدیریت شهری و تجربه حل مشکل در این حوزه را داشته باشند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
وی در مورد نقاط قوت و ضعف شورای پنجم افزود: من اعتقاد دارم شورای پنجم اصلاً عملکردی نداشته که بخواهد ضعیف و قوی باشد. شما یک زمانی یک عملکردی دارید، می‌گویید من بر اساس این عملکرد حالا نقاط ضعف یا قوت داشته‌ام. ما اصلاً عملکردی نمی‌بینیم که بخواهیم نسبت به قوت و ضعفش بحث کنیم.
,
 
,
این کارشناس برنامه ریزی شهری با بیان اینکه شورای ششم باید به مقوله فرهنگ شهرنشینی و اجتماعی اهمیت دهد، عنوان کرد: نامزدهای شوراهای شهر باید بدانند شهر تهران در موضوعات فرهنگی و هوشمندسازی شهر تهران خلأ داریم و با برای ارتقا این خلاها برنامه داشته باشند.
,
 
,
قاسمی با طرح این سؤال که آیا با توجه به حجم بودجه‌ای که برای کارهای فرهنگی تخصیص داده شد، مدیریت شهری عملکردی داشته یا نه؟ گفت: در این اوضاع باید فرهنگ واگذاری کار به مردم را ترویج کنیم، یعنی مردم خودشان باید وارد شوند و برای حل مشکلات کمک کنند.
,
 
,
وی با تاکید بر حضور مردم و شرکت‌های خصوصی به عنوان یکی از بال‌های حوزه مدیریت شهری افزود: حضور این دو نهاد در حوزه تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری و اجرا بسیار حائز اهمیت است و اگر می‌خواهیم حوزه فرهنگ را تقویت کنیم، بهترین نفراتی که می‌توانند به ما کمک کنند خود مردم هستند.
,
 
,
این کارشناس برنامه‌ریزی شهری در مورد سامانه شفافیت که مدیران شهرداری روی آن تاکید دارند تصریح کرد: مدیران شهری فعلی می‌گویند در سامانه شفافیت همه چیز به صورت شفاف در دسترس همگان است اما آن چیزهایی را که خودشان می‌خواهند در سامانه می‌گذارند.
,
 
,
قاسمی در مورد احداث مسیر پیاده‌روی که در شورای پنجم صورت گرفته است، گفت: در شهر تهرانی که حالت کوهپایه‌ است دوچرخه‌سواری چه معنایی می‌دهد؟ این اتفاق فقط در محدوده مرکزی‌ شهر تهران اتفاق افتاده است.
,
 
,
وی در مورد انتصابات جدید حناچی اظهار کرد: همه ما می‌دانیم جابه‌جایی در شرایط فعلی هیچ معنای کارکردی ندارد و بیشتر به دنبال برندسازی و ایجاد رزومه هستند که هر چند ماه به یکی حکم می‌دهند تا رزومه‌هایشان تکمیل شود و یا اینکه نیرو به جهت خط جریانی با افکارشان همسو نیست.
,
 
,
قاسمی در مورد صحبت‌های معاون شهردار در مورد این‌که در این دوره هیچ نیروی جدیدی استخدام نشده است، گفت: جذب نیرو در این دوره با عنوان «دستیاران» صورت گرفت و گروه‌های آنها از ۱۷، ۱۸ و ۱۹ است، یعنی کسی که در شهرداری سال‌ها کار کرده از نظر گروه و رتبه‌بندی از اینها پایین‌تر است.
,
 
,
وی در پایان خاطر نشان کرد: در این مقطع تنها کاری که می‌توان از مردم انتظار داشت این است که شتابزده عمل نکنند و به تجربه‌کاری و خدماتی که کاندیدا ارائه داده‌اند توجه کنند.
,
 
,
انتهای پیام/
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه