اخبار داغ

دانا گزارش می دهد؛

قطعی برق، آب سربالا و آواز ابوعطای اصلاح‌طلبان!/ مقصر کیست؟؛ «دوستان چینی» یا «دولت تدبیر»

قطعی برق، آب سربالا و آواز ابوعطای اصلاح‌طلبان!/ مقصر کیست؟؛ «دوستان چینی» یا «دولت تدبیر»
این روزها قطعی برق دستاویزی برای وارونه نشان دادن حقیقت شده که نمونه آن توئیت تند یکی از اعضای انجمن اصلاح طلب اسلامی جامعه پزشکی ایران است که سعی کرده موضوع را به سمت یک بازی سیاسی ضدیت با شرق سوق دهد، درحالیکه اسناد موجود نشان می‌دهد که منافع تولید بیت کوین به جیب دوستان دولتی وی می رود و دود آن به چشم قاطبه مردم!
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ این روزها در آستانه انتخابات برخی از افراد سیاسی‌کار در کسوت سیاستمدار به هر بهانه ای متوسل می‌شوند تا واقعیت را وارونه جلوه دهند و حقیقت را فدا‌ی مصلحت کنند؛ با این هدف که خود و سبک و سیاق سیاسی مبتنی بر این وارونگی را برحق نشان دهند!

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

شاهدمثال این مدعا قطعی برق در این برهه زمانی حساس است. جالب اینجاست که مردم با تمام مشکلات و گرفتاری‌های خود هنوز زبان به اعتراض نگشوده اند که برخی از افراد با فرار رو به جلو قبل از مردم، مسئولان و رسانه ها به قطعی برق معترض شده اند.  

,

«علی نیک‌جو» روانپزشک و متخصص اعصاب و روان گاهی با اظهار نظرهای خود در مواقع حساس سعی دارد خود را به اصلاح طلبان الصاق کند، به گونه ای که غالب اوقات جزء امضا کنندگان نامه ها و بیانیه های این جریان سیاسی کشور است. وی شاید به عنوان اولین کسی که به شیوه‌ای غیر منطقی خاموشی های اخیر را به جریان های سیاسی مرتبط کرده در توئیتی به قطعی برق این روزها واکنش عجیبی نشان داده است.

,

وی در توئیت مورد بحث با بهره گیری از زبان کنایه و بدون هیچ اشاره روشنی در هاله ای از ابهام نوشته است: «حضرات قطع برق با خطر خفگی بیماران کرونا وابسته به ونتیلاتور همراه هست. خودتان و برادران چینی‌تان کمتر بیت کوین کاسبی کنید. در ضمن انرژی اتمی که زندگی ما را در این چند سال نابود کرد؛ این روزها کجاست؟»

, «حضرات قطع برق با خطر خفگی بیماران کرونا وابسته به ونتیلاتور همراه هست. خودتان و برادران چینی‌تان کمتر بیت کوین کاسبی کنید. در ضمن انرژی اتمی که زندگی ما را در این چند سال نابود کرد؛ این روزها کجاست؟», «حضرات قطع برق با خطر خفگی بیماران کرونا وابسته به ونتیلاتور همراه هست. خودتان و برادران چینی‌تان کمتر بیت کوین کاسبی کنید. در ضمن انرژی اتمی که زندگی ما را در این چند سال نابود کرد؛ این روزها کجاست؟»,

, ,

 

,

در پاسخ به این توئیت به ذکر چند نکته ضروری بسنده می شود:

, در پاسخ به این توئیت به ذکر چند نکته ضروری بسنده می شود:,

یکم: با جستجو در اینترنت و بررسی اخبار و احوال روزهای اخیر هیچ مورد مستند و مستدلی دال بر قطعی برق بیمارستان ها یا خفگی بیماران کرونایی در بیمارستان های کشور به واسطه قطعی برق یافت نشد؛ بنابراین سوالی که به ذهن متبادر می شود این است که انتشار توئیت یاد شده با هیچ قصدی بجز پوشش یک آشفتگی و قصور در دولت و فرار رو به جلو نمی تواند منتشر شده باشد. 

, یکم:,

دوم: جهت اطلاع باید عنوان کرد که برق هیچ بیمارستانی در مواقع خاموشی‌ها، قطع نمی شود. چرا که جریان و مدار برق برخی از مراکز حساس مانند مراکز درمانی و بیمارستانی در لاینی جداگانه تعریف و تعبیه می شود. ضمن آنکه بر فرض محال برق بیمارستانی هماگر خاموش شده باشد در آنصورت هر بیمارستان بصورت جداگانه به یک ژنراتور برق اضطراری متصل و مجهز است که در شرایط خاص جان و سلامت بیماران مورد تهدید واقع نشود.

, دوم: ,

سوم: خطاب توئیت نیک‌جو با چه فرد و سازمان و ارگانی است؟ متولی قطعی برق کدام وزارتخانه است؟ مگر وزیر و وزارت نیرو تحت نظر دولت نیست؟ آنهم دولتی که شخص دکتر نیک‌جو مدافع و امضا کننده نامه ها و بیانیه های جور واجور اوست. بنابراین باید از وی پرسید که مقصر کیست؟ "دوستان چینی" یا "دوستان گرمابه و گلستان دولت تدبیر"؟!

, سوم: ,

چهارم: یکی از سوالات اساسی این است که بازار بیت کوین در کدام دولت راه اندازی شد؟ وقتی ورشکسته های بازار بورس تتمه دارایی خود را در بازار بیت کوین ریختند، در چه تاریخ و دوره ای بود؟ آمار‌ها نشان از این دارد که حدود 4.5درصد از کل استخراج بیت کوین دنیا در ایران انجام می‌شود؟ این  آمارها و زمان مورد بحث دقیقا و مشخصا به دولت دوم روحانی بر می گردد و اگر نفعی در میان بوده باید در جیب ذی نفعان این بازار جستجو کرد و گرنه ارتباطی به دوستان چینی ندارد.

, چهارم:, یکی از سوالات اساسی این است که بازار بیت کوین در کدام دولت راه اندازی شد؟ وقتی ورشکسته های بازار بورس تتمه دارایی خود را در بازار بیت کوین ریختند، در چه تاریخ و دوره ای بود؟ آمار‌ها نشان از این دارد که حدود 4.5درصد از کل استخراج بیت کوین دنیا در ایران انجام می‌شود؟,

ضمن آنکه مجلس قبل از احساس‌خطر (!) دکتر نیک‌جو از خفگی بیماران کرونایی به برچیده شدن این بساط و بازار ورود کرده بود. تسنیم امروز سوم خرداد در گزارشی نوشت: « درحالی رئیس مجلس و جمعی از نمایندگان خواستار ورود جدی بانک مرکزی در حوزه رمزارزها و توقف درگاه‌های بی ضابطه پرداخت صرافی‌های دیجیتال هستند که رئیس دفتر رئیس جمهور در نامه‌ای به همتی تأکید کرده که بانک مرکزی مانع این مسدودیت شود.»

, مجلس قبل از احساس‌خطر (!) دکتر نیک‌جو از خفگی بیماران کرونایی به برچیده شدن این بساط و بازار ورود کرده بود., « درحالی رئیس مجلس و جمعی از نمایندگان خواستار ورود جدی بانک مرکزی در حوزه رمزارزها و توقف درگاه‌های بی ضابطه پرداخت صرافی‌های دیجیتال هستند که رئیس دفتر رئیس جمهور در نامه‌ای به همتی تأکید کرده که بانک مرکزی مانع این مسدودیت شود.», « درحالی رئیس مجلس و جمعی از نمایندگان خواستار ورود جدی بانک مرکزی در حوزه رمزارزها و توقف درگاه‌های بی ضابطه پرداخت صرافی‌های دیجیتال هستند که رئیس دفتر رئیس جمهور در نامه‌ای به همتی تأکید کرده که بانک مرکزی مانع این مسدودیت شود.»,

 

,

, ,

 

,

این اتفاق و تصویر نامه فوق نشان می دهد که تولید بیت‌کوین به نفع کیست؟ پس چرا برخی از سیاست زده ها جای قهرمان و ضد قهرمان قصه را عوض می‌کنند و قصور تمام ناکارآمدی ها و بی تدبیری های دولت را به سایر دستگاه ها منتسب می کنند؟ 

, این اتفاق و تصویر نامه فوق نشان می دهد که تولید بیت‌کوین به نفع کیست؟ پس چرا برخی از سیاست زده ها جای قهرمان و ضد قهرمان قصه را عوض می‌کنند و قصور تمام ناکارآمدی ها و بی تدبیری های دولت را به سایر دستگاه ها منتسب می کنند؟ ,

 

,

ششم: علی نیک جو در کنار افردی چون دکتر معین، علی شکوری راد و برخی از چهره های دیگر عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی جامعه پزشکی ایران هستند. گویی نیک‌جو علاقه وافری به نگارش توئیت های عجیب و صد البته متناقض دارد. گذشته از توئیت مورد بحث وی ، چندی پیش در توئیتی دیگر در باره مرگ چهار رزیدنت بیمارستان که برخی از آنها به خودکشی یاد کردند، این اتفاق را به خودکشی زنجیره ای تعبیر کرد و در این رابطه نوشت: «خودکشی سریالی رزیدنت‌ها فاجعه‌ای دردناک است. سرمایه‌های ملی این مملکت یا رفته‌اند، یا در گوشه‌ای مچاله شده‌اند یا با چنگ و دندان زندگی سخت‌تر از همیشه را تاب می‌آورند یا چنین تراژیک به زندگی خود خاتمه می‌دهند مرگ این روزها دیگر کسب و کار ما نیست؛ خودِ زندگی ما شده‌است. استیصال! استیصال!»

, ششم: , مرگ چهار رزیدنت بیمارستان, «خودکشی سریالی رزیدنت‌ها فاجعه‌ای دردناک است. سرمایه‌های ملی این مملکت یا رفته‌اند، یا در گوشه‌ای مچاله شده‌اند یا با چنگ و دندان زندگی سخت‌تر از همیشه را تاب می‌آورند یا چنین تراژیک به زندگی خود خاتمه می‌دهند مرگ این روزها دیگر کسب و کار ما نیست؛ خودِ زندگی ما شده‌است. استیصال! استیصال!»,

 

,

, ,

 

,

 

,

جالب اینجاست که بسیاری از چهره های مطرح و البته موجه که اظهاراتشان برای مردم مورد وثوق است علت خودکشی رزیدنت ها را حقوق کم و ساعات کاری زیاد آنهم در اوج بحران کرونا و کوران موج چهارم این بیماری عنوان کردند و مستقیما سازمان نظام پزشکی را مسئول مرگ آنها قلمداد کردند. سازمانی که برخی از اعضای آن از دوستان گرمابه و گلستان منتقدانی چون دکتر نیک‌جو هستند.

,

 

,

بنابراین چنین افرادی در توئیت ها و مصاحبه های خود یا سیاه نمایی و سیاسی کاری سعی در وارونه جلوه دادن حقیقت می‌کنند. گویا رسالت حرفه ای و سوگند پزشکی خود را از یاد برده اند و با توسل به وارونه گویی، فرار رو به جلو و سفسطه گری در صدد هستند نا رخدادهایی که دولت مورد اعتماد و وثوق آنها مسبب اصلی آنهاست را تطهیر و افرادی که قربانی بی تدبیری ها هستند را مقصر اصلی معرفی کنند.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه