اخبار داغ

راه قدس همچنان از کربلا می‌گذرد؛

هنرنمایی غیورمردان گیلانی در عملیات آزادسازی خرمشهر/ حکایت دست‌های خالی که با سلاح ایمان به پیروزی رسید

هنرنمایی غیورمردان گیلانی در عملیات آزادسازی خرمشهر/ حکایت دست‌های خالی که با سلاح ایمان به پیروزی رسید
گیلانی‌ها جزء اولین نیروهایی بودند که در عملیات الی بیت المقدس حضور داشتند و با نقش آفرینی غیرتمندانه خود اجازه ندادند وجبی از خاک کشور و خرمشهر عزیز به دست نامحرمان بیفتد، گواه فداکاری های مخلصانه آنها نیز نقش آفرینی هزاران نفر از جوانان و رزمندگان این استان در این عملیات است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  به نقل از ۸دی، سوم خرداد یادآور خاطرات روزهایی است که با دست خالی مقابل دشمن مقاومت کردیم و پیروز شدیم؛ روزهایی که اگر چه از آسمان ایران خون می‌بارید اما غیرت و دلاوری مردمان این سرزمین که دلخوش به وعده و نصرت الهی بودند، شگفتی ساز شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ۸دی,
 
,
گیلانی‌ها جزو اولین نیروهایی بودند که در عملیات الی بیت المقدس حضور داشتند و با نقش آفرینی غیرتمندانه خود اجازه ندادند وجبی از خاک کشور و خرمشهر عزیز به دست نامحرمان بیفتد و گواه فداکاری های مخلصانه آنها نیز نقش آفرینی هزاران نفر از جوانان و رزمندگان این استان در این عملیات بود.
,
 
,
حضور هزار رزمنده و تقدیم ۲۶۰ شهید گیلانی در عملیات بیت المقدس
, حضور هزار رزمنده و تقدیم ۲۶۰ شهید گیلانی در عملیات بیت المقدس, حضور هزار رزمنده و تقدیم ۲۶۰ شهید گیلانی در عملیات بیت المقدس,
 
,
به گفته آیت الله فلاحتی نماینده ولی فقیه در گیلان، این استان با تقدیم ۲۶۰ شهید در عملیات بیت المقدس، نقش مهمی در آزادسازی خرمشهر داشت.
,
 
,
سرهنگ حسین مصطفی پور، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان گیلان نیز با بیان اینکه بیش از هزار رزمنده گیلانی در عملیات بیت المقدس شرکت کردند، گفت: بیش از ۲۵۰ شهید و ۷۰ جانباز گیلانی نیز در حماسه آزادسازی خرمشهر تقدیم انقلاب شدند.
,
 
,
سرهنگ عباس بایرامی، رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس کشور در خصوص نقش برجسته رزمتدگان گیلانی در عملیات بیت المقدس می‌گوید: تکاوران دریایی گیلان جزو اولین‌ها در عملیات الی بیت‌المقدس بودند و نیروهای گیلانی ۲ روز پس از شروع جنگ وارد میدان مبارزه شدند و گیلانی‌ها نقش برجسته‌ای در عملیات الی بیت‌المقدس داشتند.
,
 
,
وی با اشاره به نبود اطلاعات و آمار جامع از تعداد رزمندگان گیلانی عملیات بیت المقدس تصریح کرد: به‌ علت آنکه رزمندگان گیلانی در قالب یگان‌های متعدد بودند آمار جامعی از آنها در دسترس نیست.
,
 
,
بایرامی خاطرنشان کرد: گروه‌هایی از بسیج مردمی استان گیلان تمام ۵۷۸ روز بعد از سقوط خرمشهر را آنجا ماندند تا مناطق اشغال شده را پس بگیرند.
,
 
,
, ,
 
,
 
,
مدیرکل سابق بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان به نام پرآوازه یک شهید گیلانی حاضر در عملیات آزادسازی خرمشهر اشاره و بیان کرد: در رأس همه رزمندگان عملیات آزادسازی خرمشهر شهید علیرضا ناصحی بود و اسم ایشان در آن منطقه ارزش و احترام بالایی دارد.
,
 
,
بایرامی افزود: گیلانی‌ها ۷۰ جانباز را در عملیات بیت‌المقدس تقدیم نظام کردند و شهید ۱۳ ساله به‌نام سید احمد سادات کیایی کم‌سن‌ترین شهید این عملیات محسوب می‌شود و ۹۸ شهید ارتش و ژاندارمری و ۱۶۲ شهید از سپاه و بسیج در این عملیات حضور داشتند.
,
 
,
راه قدس همچنان از کربلا می‌گذرد
, راه قدس همچنان از کربلا می‌گذرد, راه قدس همچنان از کربلا می‌گذرد,
 
,
انقلاب اسلامی ایران همواره داعیه دار دفاع از مظلومان و ستمدیدگان جهان بوده است و هر جا فریادی از مظلومی شنیده شود، ردپای فرماندهان ما نیز در آنجا دیده می‌شود. پس از فتح خرمشهر و پیچیدن آوازه جمهوری اسلامی در منطقه و وحشت رژیم منحوس صهیونیستی از خطرات این انقلاب نو پا و جوان و آرمانگرا باعث شد که سطح مبارزات وارد فاز جدیدی شود.
,
 
,
به گفته یکی از فرماندهان دوران دفاع مقدس، حاج‌احمد متوسلیان عملیات “الی بیت‌المقدس” را در چهار نبرد بی‌امان انجام داد که منجر به آزادسازی خرمشهر شد. فتح خرمشهر که آزادسازی ۵ هزار کیلومتر و اسارت بیش از ۱۹ هزار نیروی بعثی را دربرداشت. ۲۰ روز بعد اسرائیلی‌ها به جنوب لبنان حمله کرده و بخشی از خاک لبنان و فلسطین را اشغال کردند. در واقع می‌خواستند نیل تا فرات را بگیرند.
,
 
,
حسین یکتا درباره حضور احمد متوسلیان در لبنان می‌گوید: زمانی که نیروهای ما در سوریه بودند، سوری‌ها نمی‌خواستند مهمات و آمبولانس برای این عملیات بدهند و حتی نخواستند در قرارگاه مشترک برای عملیاتی مشترک شرکت کنند. پس از بررسی چنین وضعیتی توسط شهیدان صیاد و حسن باقری، یک تیم کارشناسی خدمت حضرت روح‌الله رفتند و گفتند “در شرایطی که خودمان جنگ داریم و به شلمچه‌ای رسیدیم که یک ردیف میدان مین در مقابل دیدمان نیست و اگر یک تکان دیگر به خودمان بدهیم، می‌توانیم به بصره برویم اما یگان و آمادگی نداریم. احمد و نیروهایش به لبنان رفتند و می‌خواهند بجنگند. سوری‌ها آمادگی کمک‌رسانی ندارند و خیانت جاسوس‌ها هم در درون آنهاست و پای کار نیستند. اگر بخواهیم وارد عملیات شویم، تمام می‌شویم. احمد و بچه‌هایش آنقدر جرأت دارند که دشمن را بزنند اما عملیات بدون شهید و اسیر و کشته در میدان تمام نمی‌شود و نیروهایمان در دو مرحله عملیات تمام می‌شوند.” فرمانده سلیم فرمودند: “این قوا باید برگردد. راه قدس از کربلا می‌گذرد”.
,
 
,
 راه قدس از کربلا می‌گذرد یعنی چه؟ یعنی ما امروز در غزه و لبنان تعیین تکلیف می‌کنیم. ما امروز کاری با دنیا کرده‌ایم که همه دنیا جمع شده تا سوریه را بزند و نتوانسته که این کار را بکند. و هر روز عقب‌تر می‌نشیند. ما امروز در ونزوئلا، اندونزی، تایلند و مالزی هستیم. ما امروز صدا و ندا و گفتمانمان در همه دنیاست. حزب الله لبنان را از جنگ ۳۳ روزه شناختند. از بچه استشهادی‌ها شناختند.
,
 
,
دشمنی اسرائیل با جمهوری اسلامی ایران ریشه در آزادگی و ظلم ستیزی انقلاب مستضعفان دارد و تا زمانی که وجود نحس این رژیم کودک کش و غاصب از زمین محو نشود و مسلمانان در قبله گاه نخستین خود نماز عشق نخوانند، این مبارزه ادامه خواهد داشت.
,
 
,
انتهای پیام
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه