اخبار داغ

عضو شورای روستای خرشک رودبار:

ریزش کوه در روستای «خرشک»/ زیرآوار ماندن خانه ها از تبعات فعالیت معدن است

ریزش کوه در روستای «خرشک»/ زیرآوار ماندن خانه ها از تبعات فعالیت معدن  است
عضو شورای روستای خرشک، گفت: خواب سنگین مسئولان اجرایی و زیاده و خواهی سودجویان و برداشت غیرمجاز شن و ماسه علت بروز این فاجعه است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از 8دی، روستای خرشک از توابع بخش رحمت‌آباد و بلوکات شهرستان رودبار است که به دلیل بهره برداری یک معدن در سال های متمادی سرسبزی و طبیعت زیبای خود را از دست داده، معدنی که اگرچه سال گذشته با دستور دادستان رودبار تعطیل شد اما آثار سوئی که بر جا گذاشته گریبانگیر مردم این روستا شده است این در حالی است که رانش های اخیر روستای خرشک امان اهالی این روستا را بریده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, 8دی,
, ,
 
,
فرزین رضایی در گفتگو با خبرنگار ۸ دی با اشاره به آغاز ریزش کوه از روز گذشته و تداوم آن اظهار کرد: خواب سنگین مسئولان اجرایی و زیاده و خواهی سودجویان و برداشت غیرمجاز شن و ماسه علت بروز این فاجعه است.
,
 
,
زیرآوار ماندن خانه ها از تبعات سال ها فعالیت معدن خرشک است
, زیرآوار ماندن خانه ها از تبعات سال ها فعالیت معدن خرشک است, زیرآوار ماندن خانه ها از تبعات سال ها فعالیت معدن خرشک است,
 
,
عضو شورای روستای خرشک با بیان اینکه افرادی سودجو بدون مهندسی و کار کارشناسی این مشکل را برای مردم به وجود آوردند بیان کرد: این معدن خرداد ماه سال گذشته بسته شد اما تبعات فعالیت آن اکنون خود را نشان داده است و اگر لوله نفت در مجاورت معدن بترکد، فاجعه دیگری به وجود می‌آید.
,
 
,
رضایی با اشاره به زیر آوار ماندن خانه‌ها خاطرنشان کرد: مردم را از صحنه خطر دور کردیم اما صحبت بخشدار و فرماندار باعث نگرانی مردم شده است زیرا گفتند که خسارتی به زندگی مردم وارد نشده اما اگر واقعا اینطور است چرا وضع مردم به اینجا رسیده است.
,
 
,
, ,
وی با اشاره به ورود دادستان شهرستان به موضوع و نقش موثر وی در تعطیل شدن این معدن گفت: کارشناسان برآورد کرده بودند که زمین منطقه در حال رانش است و یک سال نشده این اتفاق رخ داد.
,
 
,
عضو شورای روستای خرشک با بیان اینکه متاسفانه هنوز عده‌ای در صدد اعطای مجوز برای شروع فعالیت این معدن هستند افزود: یک فرد غیربومی فعالیت‌هایی در این معدن انجام داده و تنها تبعات آن برای مردم روستای خرشک مانده است.
,
 
,
رضایی با بیان اینکه ریزش کوه هنوز قطع نشده و سنگ‌های درشت جان مردم را تهدید می‌کند تصریح کرد: کار و زندگی مردم خرشک در همین روستا است و نمی‌خواهند از این منطقه بروند و مسئولان باید به فکر راه نجات زندگی آنها باشند.
,
 
,
وی اضافه کرد: نیروهای امدادی بخشی از وسایل خانه مردم را تخلیه کرده‌اند اما بخشی دیگر هنوز باقی مانده است.
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه