اخبار داغ

جمعیت، خرمشهری دیگری که باید از قید و بندها آزاد شود؛

تلاش مجلس برای تصویب طرح جمعیت و تعالی خانواده بعد از ۱۲ سال معطلی/عملکرد دولت در اجرای سیاست های افزایش جمعیتی ضعیف است

تلاش مجلس برای تصویب طرح جمعیت و تعالی خانواده بعد از ۱۲ سال معطلی/عملکرد دولت در اجرای سیاست های افزایش جمعیتی ضعیف است
برای آزاد شدن خرمشهری اشغال شده به نام "جمعیت پیر"، باید ابتدا خرمشهرهای تصرف شده در حوزه های اقتصادی، معیشتی و رفاهی جامعه آزاد شود و می طلبد علاوه بر مصوب شدن قوانین مناسب، دولت به عنوان مجری اصلی به میدان عمل بیاید، مسئله ای که از سوی دولت یازدهم چندان جدی گرفته نشده و نمایندگان مجلس هم بر آن اذعان دارند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصر همدان، بر آن شدیم تا همزمان با روزهای پیروزی رزمندگان غیور این سرزمین در جبهه های نبرد حق علیه باطل و فتح خرمشهر، با توجه به منویات رهبر معظم انقلاب درباره اینکه خرمشهرها در پیش است از خرمشهرهای که ضرورت دارد مورد توجه قرار گیرد و با حفاظت از آن ها نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در عرصه های مختلف حفظ می شود، برای خواندگان این مجموعه خبری گزارشی ارائه دهیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر همدان,

بی شک در عرصه های مختلف، دشمنان انقلاب نفوذهای هایی را داشته اند، آنان که در جنگ سخت به شکست محکوم شدند به جنگ نرم روی آورند، از شبیخون فرهنگی گرفته تا اشتغال فضای مجازی و تغییر در سبک و زندگی رفتار جامعه ایران امروزی ما.

,

مسئله جمعیت کشور، حوزه ای که امروز توسط دشمن اشغال شده

, مسئله جمعیت کشور، حوزه ای که امروز توسط دشمن اشغال شده, مسئله جمعیت کشور، حوزه ای که امروز توسط دشمن اشغال شده,

یکی از این حوزه ها می تواند مسئله مهم جمعیت کشور باشد.چرا که با کاهش جمعیت جوان و رفتن به سمت پیری و ناتوانی، ایران به خودی خود نابود می شود و این دشمنان و نفوذی های هستند که با نشان دادن الگوهای غلط، حیوانات را جایگزین فرزندآوری کرده اند و مسائلی دیگر از این قبیل. نظام سلطه خوب می داند کشوری که جمعیتش پیر شده و نیروی جوان برای حوزه های مختلف خود ندارد به راحتی در هر جنگی زمین گیر شده و شکست می خورد.

,

مردم رفاه و حل مشکلات معیشتی را مجددانه از مسئولان طلب کنند

, مردم رفاه و حل مشکلات معیشتی را مجددانه از مسئولان طلب کنند,

در این باره «محمداسماعیل اکبری» رئیس تحقیقات سرطان کشور به تازگی گفته که برای مشکل کاهش جمعیت جوان حرف های بسیار زده اند.

,

اکبری اظهار کرد: مسائل اقتصادی، معیشتی از پوشک و غذای نوزاد گرفته تا تحصیل، ازوداج و مسکن جوانان بسیار است، اما اینجاست که باید آنقدر سوادمان را بالا ببریم تا از مدیران و مسئولان این خواسته ها را با جدیت مطالبه کنیم؛ اینکه چرا مسئولان زمینه رفاه را برایمان فراهم نمی سازنند؟

,

وی با بیان اینکه امروز پشت سنگر قرار گرفته ایم، افزود: ملتمسانه از دهه شصتی ها و هفتادی ها می خواهم در این رابطه بصیرت نشان دهند، چرا که دیده شده آنانی هم که به اصطلاح دستشان به دهانشان می رسد دیر ازدواج کرده و تنها به داشتن یک فرزند اکتفا می کنند.

,

جوانان برای آزاد کردن کشور از بندهایی که دشمنان بر سر راه افزایش جمعیت ایجاد کرده، قیام کنند

, جوانان برای آزاد کردن کشور از بندهایی که دشمنان بر سر راه افزایش جمعیت ایجاد کرده، قیام کنند,

این محقق کشورمان عنوان کرد: بنابراین بایستی غیرتی به خرج داد و موضوع مهم جمعیت را فهمید، تصور کنید در سال های آینده ایران با پیری جمعیت روبرو می شود؟ اگر جوانی نباشد چه کسی باید از این افراد مراقبت کند و صنعت را بچرخاند؟

,

اکبری گفت: جمعیت یک هدیه الهی است و مبادا ما به دست خودمان نعمت الهی را از خودمان و مردم بگیریم، اکنون زمان آن رسیده تا جوانان دهه 60 و 70 خودشان همچون زمانی که از آب و خاک کشورمان در دوران دفاع مقدس نگهداری کردند و اجازه اشغال شهرهایمان را به دشمن ندادند، قیام کرده و برخیزند و برای آزاد کردن جمهوری اسلامی از قید و بندهایی که دشمن طراحی کرده و دست و پای ما را برای افزایش جمعیت بسته، تلاش کنند.

,

ازدواج های شیرین و ارزان؛ یعنی عملیاتی رفتار کردن در برابر حربه های فرهنگی دشمن

, ازدواج های شیرین و ارزان؛ یعنی عملیاتی رفتار کردن در برابر حربه های فرهنگی دشمن,

وی تصریح کرد: باید در این برهه از زمان جوانان ما وارد میدان شوند و عملیاتی رفتار کنند، تا با ازدواج های شیرین، ارزان از خداوند بخواهند نعمت و رحمت که همان فرزند است و صدایشان موجب برکت زندگی روزیشان کند.

,

توجه مجلس یازدهم به تصویب طرح جمعیت و تعالی خانواده بعد از ۱۲ سال معطلی

, توجه مجلس یازدهم به تصویب طرح جمعیت و تعالی خانواده بعد از ۱۲ سال معطلی,

همچنین در این باره «حجت الاسلام احمد حسین فلاحی» سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس و نماینده مردم همدان در گفت و گو با خبرنگار عصرهمدان؛ گفت: مجلس یازدهم از بدو تشکیل به مسئله جمعیت با جدیت پرداخته است.

,

, ,

وی از توجه به تصویب طرح جمعیت و تعالی خانواده بعد از ۱۲ سال معطلی در آبان ماه سال گذشته توسط مجلس خبر داد و اظهار کرد: این طرح که به نوعی با عنوان طرح جوانی جمعیت نام گرفته، 72 ماده دارد و بیش از 70 مرتبه کمیسیون مشترک با در نظر گرفتن نظرات متخصصان برایش تشکیل شده، در حالی که به ندرت در دوره های قبلی مجلس جلسات کمیسیون مشترک برگزار می شد.

, مجلس,

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس افزود: در حال حاضر طرح "جمعیت و تعالی خانواده" ایرادتی دارد و با جدیت به دنبال رفع این موارد هستیم تا به زودی همه جانبه تصویب و پس از تأیید نهایی آن به دستگاه های دولتی ابلاغ شود.

,

سیاست های تشویقی برای افزایش جمعیت در طرح "جمعیت و تعالی خانواده" پیش بینی شده

, سیاست های تشویقی برای افزایش جمعیت در طرح "جمعیت و تعالی خانواده" پیش بینی شده,

حجت الاسلام فلاحی عنوان کرد: برای افزایش جمعیت باید تمامی مسائل زیربنایی و زیرساختی در نظر گرفته شود، که از جمله آن می توان به معیشت، شغل، مسکن، ازدواج و مواری از این دست اشاره کرد و برای این امر نیز سیاست های تشویقی مناسبی در طرح مذکور پیش بینی شده است.

,

جمعیت کشور در آینده ای نزدیک پیر می شود

, جمعیت کشور در آینده ای نزدیک پیر می شود,

«ملک فاضلی» عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس و رییس مجمع نمایندگان سیستان و بلوچستان هم در گفت و گو با خبرنگار عصرهمدان؛ گفت: با توجه به رشد قابل توجه جمعیتی که در دهه شصت با آن مواجه شدیم چندین سال است که نیروی جوان در کشور افزایش داشته، اما در حدود 20 تا 30 سال آینده این جمعیت به سمت پیری می رود.

,

, ,

وی با اشاره به طرح کنترل جمعیت در دهه 70 که زمینه ساز کاهش فرزندآوری از سوی جامعه شد، اظهار کرد: بنابراین در سال های آتی از یک سو با کاهش جمعیت جوان روبرو می شویم و از سویی دیگر با پیر شدن کشور.

,

مشکلات معیشتی، زمینه ساز عدم همراهی جامعه برای افزایش جمعیت شده

, مشکلات معیشتی، زمینه ساز عدم همراهی جامعه برای افزایش جمعیت شده,

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس افزود: برای افزایش جمعیت نیازمند همراهی خانواده ها و جامعه هستیم، اما اگر همین جامعه مشکلات معیشتی اش از قبیل نیازمندی های تحصیلی، شغلی و مسکنش حل نشود، فرزندآوری را در اولویت های بعدی قرار می گیرد.

,

اکبری با بیان اینکه سه رکن مجلس، دولت و جامعه برای افزایش و تنظیم جمعیت باید با یکدیگر، امور را پیش ببرند، تصریح کرد: مجلس کارش قانون گذاری است و در این زمینه به سمت تصویب برنامه های متعدد و جامعی پیش رفته و برای آن که این برنامه ها در جامعه عملیاتی شود، نیازمند آن هستیم تا تمام بخش های توسعه که شامل بخش اجرایی دولت می شود خوب کار کنند و وارد میدان شوند.

,

دولت با حل مشکلات معیشتی مردم به دنبال سیاست های افزایش جمعیت برود

, دولت با حل مشکلات معیشتی مردم به دنبال سیاست های افزایش جمعیت برود,

وی تأکید کرد: دولت و زیر مجموعه های دولتی باید مشکلات اولیه و معیشتی مردم را که این روزها در وضعیت نامطلوبی قرار دارد ار برطرف سازد، اگر این گونه شود جامعه خواه ناخواه برای اجرای سیاست های افزایش جمعیت همراه می شود، چرا که رفاهش در همه امور فراهم شده است.

,

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس معتقد است پشت درهای بسته نمی توان برنامه ریزی درست انجام داد و باید واقعیت جامعه درخصوص تنگناهای اقتصادی اش را دریافت و بعد برنامه ریزی کرد، چرا که اگر برنامه ریزی ها مطابق با حقیقت درونی کشور نباشد عملیاتی نخواهد شد.

,

عملکرد دولت در اجرای سیاست های افزایش جمعیتی ضعیف است

, عملکرد دولت در اجرای سیاست های افزایش جمعیتی ضعیف است,

فاضلی به عملکرد ضعیف مجموعه دولتی و سیستم اجرایی کشور در سال های اخیر درخصوص اجرایی شدن قوانین مصوب شده اشاره کرد و گفت: اگر همراهی جامعه را برای افزایش جمعیت می خواهیم باید دولت مشکلات معیشتی مردم را حل کند و این خاکریز را حتی با مشوق های حمایتی پشت سر بگذارد و بعد از ان انتظارات دیگر از جامعه داشته باشیم.

,

به گزارش عصرهمدان؛ برای آزاد شدن خرمشهری اشغال شده به نام جمعیتی پیر، باید ابتدا خرمشهرهای تصرف شده در حوزه های اقتصادی، معیشتی و فرهنگی مردم آزاد شود و در این باره علاوه بر مصوب شدن قوانین مناسب، دولت به عنوان مجری اصلی قانون به میدان عمل بیاید و به شیوه ای صحیح رفتار کند.

,

مشکلات کنونی کشور و تنگاهای معیشتی این روزهای مردم ناشی از سیاست ها و برنامه ریزی های دولت یازدهم بوده است، مردم از این دولت قطع امید کرده اند، امید آن که در انتخابات آتی دولتی توانمند در تمامی عرصه ها روی کار بیاید، دولتی که در اجرای قوانین مجلس بهانه تراشی نکند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه