اخبار داغ

مخترع و نخبه مشهدی مطرح کرد؛

ضرورت وضع قانون حمایت از تولید/  قوانین مالیاتی و بیمه دست و پای تولیدکنندگان را بسته است

ضرورت وضع قانون حمایت از تولید/  قوانین مالیاتی و بیمه دست و پای تولیدکنندگان را بسته است
تقی پور گفت: تولید کننده‌ها علاوه بر ارز آوری برای کشور، اشتغال‌زایی و تولید ثروت می‌کنند اما متأسفانه بسیاری از قوانین مانند قوانین مالیاتی و بیمه دست و پای آن‌ها را بسته است لذا درخواست داریم تا در این قوانین بازنگری صورت بگیرد تا تولیدکنندگان ما بتوانند با توان بیشتری به تولید بپردازد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد تقی پور، مخترع و نخبه مشهدی در گفت‌وگوی تفصیلی با صبح توس، اظهار کرد: از سال 88 با توجه به علاقه و رشته‌ای که در آن مشغول به تحصیل بودم شروع به ساخت یک سری دستگاه کردم که یکی از اولین دستگاه‌هایی که موفق به ساخت آن شدم «وینچ پاراگلایدر» بود و پس از آن وارد ساخت هواپیماهای عمود پرواز شدم که در این خصوص تحقیقات و آموزش‌های فراوانی را دیدم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی ضمن اشاره به گذراندن دوره‌های خلبانی پاراگلایدر، افزود: با توجه به نیاز بازار و علایق شخصی‌ام وارد عرصه ساخت تجهیزات ورزش‌های هوایی شدم و در این عرصه موفق به طراحی و ساخت تجهیزات مورد نیاز برای ورزش‌های هوایی مانند پاراموتور و پاراتراک شدم که در پاراتراک با طراحی چرخ‌هایی دیگر خلبان پاراموتور نیازی به حمل و دویدن با این وسیله نداشت و با استفاده از نیروی موتور این وسیله به پرواز در می‌آید.

,

تقی پور خاطر نشان شد: در زمان تحصیلم در دانشگاه موفق به ثبت اختراعی در زمینه هواپیماهای عمود پرواز و از دسته تیلت وینک ها شدم که در اختراع من هواپیما دیگر نیازی به باند وسیعی برای فرود یا سعود نداشت و می‌توانست با چرخش موتورها به صورت عمودی به پرواز در آید و پس از اوج‌گیری به پرواز افقی تغییر حالت می‌داد. در سال 93 با شرکت در جشنواره دفاعی نا هم‌تراز موفق به کسب مقام شدم و پس از آن در سال 94 با ثبت شرکت «آدرناتور» رسماً وارد عرصه تولید پاراموتور و پاراتراک ها شدیم.

,

این نخبه مشهدی، یادآور شد: اولین محصولی که شروع به تولید آن کردیم، یک پاراموتور خیلی سبک یک‌نفره بود که تمام تجهیزات و موتور آن قابلیت جمع شدن در یک کیف را داشت که خوشبختانه استقبال خوبی از این محصول شد و توانست جای خود را در بازار تجهیزات ورزش‌های هوایی در خراسان رضوی به دست آورد. پس از موفقیت در ساخت و فروش پاراموتور های یک نفره وارد عرصه ساخت پاراتراک ها و پاراموتورهای دونفره و سنگین‌تر شدیم که این محصولات قابلیت مانور بالاتری نسبت به مدل‌های مشابه خود داشتند.

,

, ,

حمایت معاونت پژوهشی و علمی بسیج از محصولات دانش‌بنیان

, حمایت معاونت پژوهشی و علمی بسیج از محصولات دانش‌بنیان,

وی گفت: در این زمان با معاونت پژوهشی و علمی بسیج آشنا شدم که خوشبختانه این معاونت حمایت‌های فراوانی از ما کردند و توانستیم در طول حدود یک سال و نیم تا دو سال ماشین سبکی به نام Wolf 250 طراحی و تولید کنیم. این ماشین در دسته Utv ها یا ماشین‌های چند منظوره به حساب می‌آید و از کاربردهای آن می‌توان به کاربرد نظامی، تفریحی، امداد و نجات، شهری، بنادر و فرودگاه‌ها اشاره کرد؛ از مزایای این ماشین دو سرنشین بودن آن و به غیر از 2 سرنشین قابلیت جابه‌جایی 300 کیلوگرم بار را نیز دارد.

, Wolf 250, Utv,

تولیدWolf 250  با یک سوم قیمت نمونه‌های خارجی

, تولیدWolf 250  با یک سوم قیمت نمونه‌های خارجی, Wolf 250 ,

تقی پور قیمت حدودی این خودرو چیزی حدود 90 میلیون تومان برآورد شده است، عنوان کرد: از دیگر مزایای این ماشین می‌توان به سبک بودن، قابلیت مانور بالا، قابلیت آفرودی، مصرف پایین، تعمیر و نگهداری ساده، قیمت بسیار مناسب به صورتی که این ماشین یک‌سوم قیمت مدل‌های مشابه خارجی آن است.

,

این نخبه مشهدی یادآور شد: تاکنون صحبت‌هایی از سوی مراکز نظامی جهت تولید انبوه این خودرو برای مصارف نظامی صورت گرفته است اما تاکنون قرارداد رسمی با هیچ ارگان یا سازمان خاصی بسته نشده است از این رو این آمادگی را داریم تا در صورت نیاز ارگان یا شرکت خاصی به این محصول، آن را در تعداد زیاد در اختیار آن‌ها قرار دهیم.

,

, ,

عدم پلاک گذاری Wolf 250 بزرگ‌ترین مانع تولید انبوه این خودرو است

, عدم پلاک گذاری Wolf 250 بزرگ‌ترین مانع تولید انبوه این خودرو است, Wolf 250,

وی عدم پلاک گذاری این خودرو را بزرگ‌ترین مانع تولید انبوه این خودرو دانست و خاطر نشان شد: این خودرو به دلیل اینکه دارای موتور 250 سی‌سی است در رده موتورسیکلت‌ها قرار می‌گیرد علی‌رغم اینکه این موتور چهارچرخ از ایمنی بسیار بالاتری نسبت به موتورها دوچرخ برخوردار است اما هنوز نتوانسته‌ایم مجوزهای لازم را برای پلاک گذاری آن بگیریم.

,

ترویج استفاده از موتورهای چهار چرخ، راه برون از بحران‌های محیط زیستی کلانشهرها

, ترویج استفاده از موتورهای چهار چرخ، راه برون از بحران‌های محیط زیستی کلانشهرها,

تقی پور ادامه داد: این ماشین آلایندگی بسیار پایینی دارد به صورتی که می‌تواند با جایگزین کردن آن به جای خودروهای پر مصرف تا حدود بسیار زیادی از آلایندگی شهرها و کلان‌شهرها بکاهد همچنین این قابلیت را دارد که در صورت سرمایه گذاری، موتور آن از بنزینی به برقی تغییر کند که در این صورت خودروی ما کاملاً دوستدار محیط زیست می‌شود.

,

این نخبه مشهدی بیان کرد: تا کنون به دلیل اختلاف قیمتی بسیار زیاد محصول ما با نمونه‌های مشابه خارجی، تاکنون از کشورهای اروپایی و حاشیه خلیج فارس درخواست‌های زیادی برای صادرات این محصول شده است اما به دلیل محدودیت‌هایی که داریم نتوانسته‌ایم تقاضای آن‌ها را جوابگو باشیم.

,

وی ضمن ابراز امیدواری در خصوص آینده بسیار روشن ماشین‌های سبک و موتورهای چهارچرخ در ایران و کشورهای دیگر، گفت: در داخل کشور هیچ رقیب و یا نمونه مشابهی از این خودرو ساخته نشده است و می‌توانم بگویم این محصول قابلیت رقابت با شرکت‌ها و محصولات خارجی را نیز دارد اما متأسفانه به دلیل اینکه این محصول هنوز قابلیت پلاک گذاری برای آن فراهم نیست، این محصول نتوانسته است آن‌طور که باید جای خود را در بازار پیدا کند.

,

, ,

تاکنون وام یا مزایایی که دولت وعده آن را برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان می‌دهد، به دست ما نرسیده است

, تاکنون وام یا مزایایی که دولت وعده آن را برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان می‌دهد، به دست ما نرسیده است,

تقی پور افزود: تاکنون وام یا مزایایی که دولت وعده آن را برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان می‌دهد، به دست ما نرسیده است و اگر معاونت علمی سپاه نبود ما نمی‌توانستیم تا این مرحله از کار و پروژه خود را به‌پیش ببریم.

,

 این مخترع و نخبه مشهدی در خصوص کارآفرینی این محصول گفت: درصورتی‌که خودروی ما پلاک گذاری نشود و تنها مجبور به ساخت آن برای مصارف غیرشهری شویم، با راه‌اندازی خط تولید آن 20 تا 30 نفر مشغول به کار می‌شوند اما اگر این خودرو پلاک گذاری شود، برای راه‌اندازی خط تولید بزرگ‌تر حداقل به بیش از 100 نفر نیروی کار نیاز داریم و این افراد می‌توانند به صورت مستقیم مشغول به کار شوند.

,

وی یادآور شد: از کشور پرتقال و اسپانیا دعوت‌نامه رسمی برای رفتن به این کشور و راه‌اندازی چرخه تولید این خودروی سبک را داشته‌ام زیرا در این کشورها استفاده زیادی از این خودروهای سبک و موتورهای چهار چرخ می‌شود اما به دلیل ارق ملی که دارم ترجیح دادم که این محصول را در داخل کشور به تولید انبوه برسانم و برای کشورم اشتغال‌زایی و ثروت آفرینی کنم.

,

این مخترع و نخبه مشهدی یادآور شد: در بحث پاراموتورها رقابت تنگاتنگی با محصولات اروپایی داریم و به جرئت می‌توانم ادعا کنم محصولات ما از بسیاری از محصولات اروپایی دارای کیفیت بالاتر و بهتری است و در صورت حمایت، این محصولات قادر به گرفتن بازار محصولات خارجی را در دیگر کشورها دارد.

,

تقی پور ضمن انتقاد از قوانین مالیاتی کشور گفت: در حال حاضر شاهد آن هستیم که تعداد قابل توجهی از افراد سرمایه‌های خود را وارد بازار سکه، طلا و ارز کرده‌اند زیرا این بازارها علی‌رغم سود بالا از مالیات معاف هستند اما برای تولید کننده‌ای که می‌خواهد به این کشور خدمت کند، قوانین بسیار سختگیرانه مالیاتی وضع شده از این رو کمتر کسی تمایل دارد تا در تولید سرمایه گذاری کند.

,

ضرورت وضع قوانین حمایت از تولید/  قوانین مالیاتی و بیمه دست و پای تولیدکنندگان را بسته است

, ضرورت وضع قوانین حمایت از تولید/  قوانین مالیاتی و بیمه دست و پای تولیدکنندگان را بسته است,

این مخترع و نخبه مشهدی ضمن تاکید بر ضرورت وضع قوانین حمایت از تولید، بیان کرد: تولید کننده‌ها علاوه بر ارز آوری برای کشور، اشتغال‌زایی و تولید ثروت می‌کنند اما متأسفانه بسیاری از قوانین مانند قوانین مالیاتی، بیمه، بهداشت و ... دست و پای آن‌ها را بسته است لذا درخواست داریم تا در این قوانین بازنگری صورت بگیرد تا تولیدکنندگان ما بتوانند با توان بیشتری به تولید بپردازد.

,

وی تصریح کرد: باید قوانین و حمایت‌های ویژه‌ای از شرکت‌های دانش‌بنیان و صاحب تکنولوژی انجام شود زیرا رشد اقتصادی و رشد صنعت کشور در گروی رشد و توسعه این چنین شرکت‌ها است و امیدواریم با حمایت مسئولان قدم کوچکی در تحقق شعار سال انجام دهیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه