اخبار داغ

یادداشت؛

تدبیر برای عدم مشارکت مردم

تدبیر برای عدم مشارکت مردم
در آستانه انتخابات به‌جای اقدامات مشوقانه و امیدبخش، بدترین اقدام، ایجاد حرکت‌هایی در عصبانی کردن مردم بمنظور کاهش مشارکت است که باید عوامل این حرکت را صرفنظر از سطح جایگاه مسئولیتی‌شان، تحت تعقیب قرار داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ؛ چه شده است که در کشور ما آب سر بالا می‌رود و قورباغه ابوعطا می‌خواند. در همه جا، وقتی مسئله مهمی همچون انتخابات قرار باشد برگزار شود، از یکسال قبل مجموعه حکومت سعی می‌کنند رضایت مردم را جلب کنند و از هر عملی که موجب حتی قدری نارضایی مردم شود، خودداری نمایند تا نکند میزان حضور مردم در انتخابات دچار کاهش گردد، اما در کشورمان طی چند سال اخیر، مواردی از دولت به چشم می‌خورد که این تدبیر طبیعی و پیش پاافتاده ضمن آنکه مورد اهتمام قرار نمی‌گیرد، که نقطه مقابل آن، اقداماتی از سوی دولت صورت می‌پذیرد که موجب خشم و غضب مردم شده و نتیجه قهری این اقدامات، کاهش شدید مشارکت مردم در انتخابات می‌شود.

علی‌رغم تاکید مقام معظم رهبری و همه آنانی که دل در گرو ملت و سربلندی ایران اسلامی دارند، برگزاری باشکوه انتخابات ۲۸خرداد ۱۴۰۰، نقطه عطفی خواهد بود در تاریخ کشورمان؛ به نظر می‌رسد به‌رغم حرف‌های زیبای آقای روحانی، اقدامات این دولت، نشانی از اراده برای برگزاری این انتخابات سرنوشت ساز ندارد.

 در اواخز سال ۹۹ و اوائل سال ۱۴۰۰، آقای رئیس جمهور اظهار داشته بود که قیمت اجناس و‌کالاهای مورد نیاز مردم آنقدر افزایش یافته که دیگر جای بالا رفتن قیمت‌ها باقی نمانده، لذا قیمت‌ها دیگر بهیچوجه افزایش نخواهد یافت و دولت سعی خواهد کرد تا از این پس فشار اقتصادی بر مردم وارد نشود.

کمتر از ۴۸ ساعت بعد این وعده و قول آقای رئیس‌جمهور، قیمت بسیاری از نیازهای روزمره مردم شامل: مرغ، لبنیات، حبوبات، نان، روغن، برنج و...، افزایش یافت و تا به امروز بگواه فروشندگان مایحتاج عمومی، هفته‌ای را نمی‌توان سراغ آورد که قیمت‌ها افزایش نیابد به حدی که بسیاری از فروشندگان قدیمی می‌گویند که در عمر پنجاه ساله شغلی‌شان، هیچوفت چنین بی مبالاتی در قیمت‌ها را شاهد نبوده‌اند.

عده‌ای معتقدند با کنار هم قراردادن برخی رفتارهای دولت در هفته‌ها و روزهای اخیر، به این نتیجه می‌توان رسید که هرچه به انتخابات نزدیک‌تر می‌شویم، فشارهای روانی روی مردم بیشتر می‌شود آنچنانکه توگویی اراده‌ای پشت قضایا درصدد است تا مردم را به آشوب بکشاند تا یا انتخابات برگزار نشود و یا با مشارکت پائین برگزار گردد!.

در کنار افزایش غیرمنطقی قیمت خودرو از سوی ستاد تنظیم بازار، که اکثر اعضای آن را دولتی‌ها تشکیل می‌دهند، و تلاش برای افزایش قیمت دلار و طلا، که روند نزولی خود را مدتی بود آغاز کرده بود، قطع پیوسته برق منازل، بازار و واحدهای کارگری و بی جواب گذاردن علت آن در شرائطی که در اوائل خرداد و هوای خنک و مطبوع قرار داریم آنهم در آستانه اعلام کاندیداهای ریاست جمهوری از سوی شورای محترم نگهبان، گویای پیام‌های ناگواری از ناحیه کسانی در دولت است که انتخابات و افکار عمومی کشور را مهندسی می‌کنند.

هیچ نباید از یادمان برود، تئوری "فشار از پائین و چانه زنی در بالا"ی اصلاح طلبان در جریان سال ۷۸ و بویژه سال ۸۸، که اوضاع کشور را از طریق تحریک مردم به راهپیمائی و اعتراض، که در زمان حاکمیت خود بر کرسی‌های قدرت ریاست جمهوری و مجلس شورای اسلامی، تا از طریق فشار اعتراضات جامعه، که آنهم محصول ناکارآمدی خود و نارضایی تراشی‌شان بود، حداکثر تلاش خود را بعمل می‌آوردند تا رهبری انقلاب را وادار به تمکین و موافقت در قبال خواسته‌های زیادت طلبانه و فراقانونی خود کنند.

این روزها با توجه به چند مورد، رد صلاحیت افراد فاقد کفایت برای ریاست جمهوری و موضوع موافقت نامه و قراداد مذاکرات وین، که آمریکایی‌ها از توافق حاصل شده اعلام رضایت کرده‌اند، موج جدید اعتراض تراشی توسط جریان دولتی طراحی شده است.

آنچه که در رتبه نخست اولویت قرار دارد، تحقق منافع ملت ایران در مذاکرات وین است که نظام اسلامی با توجه به ماهیت آمریکا و نظام سلطه صهیونیستی بهیچوجه به وعده‌های نقدی در حرف و کاغذ اعتماد نداشته و باید رفع کامل تحریم‌ها در مرحله عمل و پس از راست آزمایی‌ها احراز گردد. در همین رابطه قابل توجه است که پایه توافق نباید ورود موضوعات غیر برجامی باشد و توانایی‌های موشکی و طرح هر موضوع دیگر، غیر قابل قبول است.

موضوع دیگر، که عنایت به آن از سوی بویژه مردم عزیز ایران فوق العاده مهم و راهبردی است، موضوع رد صلاحیت‌ها از سوی مرجع رسمی یعنی شورای محترم نگهبان است که نباید به هیچ جریان سیاسی و اشخاصی اجازه جوسازی و به زیر سئوال بردن آن را داد.

علی‌رغم همه حاشیه‌ها و مصائب و بحران‌هایی که کژاندیشان و بدخواهان و دشمنان انقلاب برای تاثیرگذاری بر آراء ملت ایران بوجود آورده‌اند، تجربه ثابت کرده که مردم این بار با ملاک قرار دادن گذشته، عملکرد و حال افراد، آنچنانکه رهبر معظم انقلاب فرمودند، با شاخص‌های تبیینی از سوی قائد و امام خود، فردی را خواهند گزید که بتواند کشور را با اتکا به استعدادها و ظرفیت‌های داخلی به نقطه برتر جهان برساند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

محمد شیخ

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه