اخبار داغ

کارشناس مسائل منطقه

اسطوره شکست‌ناپذیری ارتش اسرائیل شکسته شد

اسطوره شکست‌ناپذیری ارتش اسرائیل شکسته شد
حسن هانی‌زاده گفت: پایان جنگ ۱۱ روزه اسرائیل و فلسطین قواعد درگیری در اراضی اشغالی و موازنه قدرت را به نفع محور مقاومت تغییر داد و نیز اسطوره شکست‌ناپذیری ارتش اسرائیل را شکست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسن هانی‌زاده، کارشناس مسائل منطقه در گفت‌وگو با شبکه خبری تهران نیوز در تبیین ابعاد پیروزی مقاومت فلسطین بر رژیم صهیونیستی گفت: جنگ ۱۱ روزه غزه، توزان قدرت را به نفع محور مقاومت و ملت فلسطین تغییر داد و این یک آزمون بزرگ برای ملت فلسطین تلقی می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ، , شبکه خبری تهران نیوز, شبکه خبری تهران نیوز, شبکه خبری تهران نیوز,

وی افزود: اتفاقاتی که در این ۱۱ روز جنگ نفس‌گیر و ویران‌گر رخ داد از چند جهت قابل تجزیه و تحلیل است. نخست شکست سازمان‌های اطلاعاتی (موساد، شاباک و آمان) نتوانستند در یک محدوده ۳۶۰ کیلومتر مربعی مثل غزه، تولید و رهگیری موشک‌های بالستیکی را رصد و ارزیابی کنند و این مسئله شکست بزرگ اطلاعاتی برای رژیم صهیونیستی محسوب می‌شود.

,

این کارشناس مسائل منطقه خاطرنشان کرد: محور دیگر این جنگ ۱۱ روزه، تشکیل جبهه مشترک بین فلسطینیان غزه، فلسطینیان کرانه غربی و فلسطینیان ۱۹۴۸ است که این سه مجموعه در حقیقت در یک جبهه واحد علیه اسرائیل قیام کردند و توانستند عرصه میدانی را برای رژیم صهیونیستی تنگ کنند.

,

هانی‌زاده با بیان اینکه موشک‌های مقاومت با کمی تغییرات اعمال‌شده توانستند از گنبد آهنین عبور کند و مراکز حساس و راهبردی نظامی اسرائیل مورد هدف قرار دهد، گفت: بسیاری از تأسیسات اسرائیل ازجمله پالایشگاه نفت حیفا، فرودگاه بن‌گوریون و سایر تأسیسات مورد هدف موشک‌های مقاومت قرار گرفت؛ به‌گونه‌ای که در طول این ۱۱ روز بیش از ۷۰ درصد از صهیونیست‌ها مجبور شدند در پناهگاه‌ها به سر ببرند و کار به جایی رسید که در این مدت مواد غذایی و آب جیره‌بندی بشود. اگر این جنگ استمرار پیدا می‌کرد، قطعاً یک فاجعه‌ای برای رژیم صهیونیستی از لحاظ انسانی و اجتماعی به وجود می‌آمد.

,

او اظهار داشت: موضوع دیگر مربوط به اثبات ناتوانی رژیم صهیونیستی در جنگ شهری است. ارتش اسرائیل ثابت کرد که در جنگ‌های فرسایشی و جنگ‌های شهری ناتوان است و به همین دلیل نزدیک به ۱۱ روز، نتانیاهو از امیر قطر و رئیس جمهور مصر خواست که پا در میانی کند و جنگ را به پایان برساند. پایان این جنگ یک پیروزی بزرگ برای ملت فلسطین و محور مقاومت بود و قواعد درگیری در اراضی اشغالی و موازنه قدرت را به نفع محور مقاومت تغییر داد و رژیم صهیونیستی را انزوا قرار گرفت و اسطوره شکست‌ناپذیری ارتش اسرائیل بعد از جنگ ۳۳ روزه لبنان بار دیگر در جنگ ۱۱ روزه شکسته شد.

,

انتهای پیام/*

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه