اخبار داغ

عضو کمیسیون انرژی مجلس:

خاموشی‌های برق ضعف مدیریتی است

خاموشی‌های برق ضعف مدیریتی است
عضو کمیسیون انرژی مجلس خاموشی‌های برق اخیر آن را یک ضعف مدیریتی دانست که نیازمند بررسی و آسیب شناسی است تا علت‌های وقوع یکباره این امر در شرایط حساس انتخابات پیش رو مشخص شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از شبکه خبری تهران نیوز  قاسم ساعدی با اشاره به هشدارهای داده شده به وزارت نیرو نسبت به مشخص کردن علت قطعی‌های مکرر برق اظهار کرد: کمیسیون انرژی مجلس پس از بررسی‌های انجام داده تائید کرده که این خاموشی‌ها غیر معقول و غیر منطقی در سطح کشور و به خصوص در سطح تهران است و شرکت توانیر نیز دلایلی از قبیل فرسودگی خطوط توزیع شبکه برق را عامل این خاموشی‌ها اعلام کرده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه خبری تهران نیوز,

وی گفت: با توجه به اینکه درصد بالایی از برق کشور از نیروگاه‌های برق آبی تامین می‌شود و با توجه به خشکسالی‌های اخیر علاوه بر فرسودگی شبکه توزیع برق، با کمبود آب در تامین برق مواجه شده‌اند.

,

عضو کمیسیون انرژی مجلس عنوان کرد: همچنین بر اساس تحقیقات صورت گرفته در کمیسیون انرژی دستگاه‌های ماینر برای استخراج رمز ارزها در سراسر کشور به صورت وسیعی مورد استفاده قرار می‌گیرد و در زیرزمین‌های حواشی تهران و کارگاه‌ها و دامداری‌ها و مراکز متفاوت دیگری از این دستگاه‌ها با برق شبکه خانگی استفاده می‌کنند که ۹۵ درصد این دستگاه‌ها فاقد مجوز است و استفاده کنندگان باید علاوه بر وزارت صمت از شرکت توانیر نیز مجوزهای لازم را در راستای استفاده از برق برای این دستگاه‌ها اخذ نمایند.

,

وی با بیان این‌که متولی واحدی در زمینه نظارت بر این دستگاه‌ها که استفاده از آن‌ها در حد وسیعی گسترش پیدا کرده وجود ندارد، افزود: افزوده شدن ظرفیت‌های جدید پیش بینی نشده‌ای همچون این دستگاه‌ها به شبکه توزیع برق فشار مضاعفی وارد کرده و باعث افت فشار برق شده و این خاموشی‌ها را به وجود می‌آورد.

,

ساعدی با اشاره به صادرات برق مازاد نیاز کشور به کشورهای عراق و ترکیه عنوان کرد: صادرات برق چندسالی است که در حال انجام است و در شرایط فعلی بازهم به عنوان یک مشکل مطرح است اما در تهران خاموشی‌های نامتعارفی داریم و برخی مناطق حتی در سه نوبت این خاموشی‌ها اعمال می‌شود و از این بابت همه مشاغل حساس نگهداری مواد غذایی و حتی بیمارستان‌ها دچار مشکلاتی شده‌اند و از سویی خاموشی‌های بدون اطلاع قبلی در کارگاه‌های صنعتی موجود در سطح تهران سبب به وجود آمدن خسارت‌هایی به صاحبان این مشاغل شده است.

,

وی با اشاره به دعوت از وزیر نیرو و معاونان وی برای حضور در کمیسیون انرژی محلس به جهت بررسی این موضوع بیان کرد: هرچند دلیل غیبت وزیر و معاونان در مجلس به جهت پاسخگویی به این مشکلات موجه بوده اما کمیسیون انرژی با ابراز نگرانی از این عدم هماهنگی‌ها به وزارت نیرو بازهم هشدارها و تذکراتی داده و وزیر نیرو باید هم در کمیسیون انرژی و هم در صحن علنی پاسخگوی نمایندگان مردم باشد.

,

این نماینده مجلس با غیر معقول خواندن خاموشی‌های برق اخیر آن را یک ضعف مدیریتی دانست که نیازمند بررسی و آسیب شناسی است تا علت‌های وقوع یکباره این امر مشخص شود و تاکید کرد که نسبت به این اقدامات همه بخش‌های دولت باید حساس شوند چراکه ممکن است دست‌هایی پشت پرده وجود داشته باشند که می‌خواهند با توجه به حساسیت انتخابات پیش رو مردم را نگران و ناراضی کنند و امیدواریم در بخش امنیتی این مسائل مورد توجه قرار گیرد.

,

وی با بیان این‌که خاموشی‌ها در تهران بر حسب اعلام‌های قبلی جدول زمانبندی وزارت نیرو صورت نگرفته و بسیاری از مناطق دچار بحران‌هایی ز این قطعی‌های مکرر شده‌اند، تصریح کرد: به جز بخش صنعت و مراکز درمانی و بهداشتی و مواد غذایی، مردم تهران بیشتر آپارتمان نشین هستند و با افزایش دمای هوا در طبقات بالا زندگی غیر قابل تحمل است و این امور موجب نگرانی و کمیسیون انرژی و نمایندگان مجلس است و وزارت نیرو این وضعیت سوء مدیریتی را باید بازنگری کند.

,

به گفته ساعدی دو چالش سوء مدیریت بر منابع آب و برق کشور در وزارت نیرو وجود دارد و باید مشخص شود این وزارتخانه از چه روش مدیریتی برای جبران این چالش‌ها استفاده می‌کند و این جای ابهام است و امیدواریم وزیر نیرو این را برای نمایندگان ملت توضیح دهد.

,

انتهای پیام/*

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه