اخبار داغ

سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور در مجلس:

تائیدیه شورای نگهبان فصل‌الخطاب و مورد حمایت مجلس است/ صلاحیت کاندیداها علی‌رغم اعمال فشار، بدون مصلحت‌اندیشی بررسی شد

تائیدیه شورای نگهبان فصل‌الخطاب و مورد حمایت مجلس است/ صلاحیت کاندیداها علی‌رغم اعمال فشار، بدون مصلحت‌اندیشی بررسی شد
علی حدادی گفت: شورای نگهبان به وظیفه خود عمل می‌کند و در این راستا از هر تصمیمی که در بررسی صلاحیت‌ها بگیرد تمکین می‌کنیم چرا که باور داریم شورای نگهبان امین مردم است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه شورای نگهبان یک وظیفه قانونی را در تائید صلاحیت افراد دارد، در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار تیتریک، گفت: یکی از شرایط داوطلبین ریاست جمهوری التزام به قانون اساسی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,
علی حدادی افزود: قانون اساسی هم دقیق و جامع صلاحیت ها را بر عهده شورای نگهبان گذاشته است و سیاست کلی های کلی ابلاغی مقام معظم رهبری هم بر همین اساس خواهد بود، در واقع رجال سیاسی، مذهبی، مدیر، مدبر باید مورد بررسی قرار گیرند.
,
 
,
وی با اشاره به اینکه در قانون اساسی جایگاه دوم بعد از رهبر معظم انقلاب، یعنی ریاست جمهوری ویژه است، اظهار داشت: رئیس قوه مجریه اختیارات بسیار خاصی دارد لذا اگر فردی توانمند باشد می تواند پیشرفت و امید واقعی را در جمهوری اسلامی ایجاد کند.
,
 
,
حدادی تصریح کرد: شورای نگهبان به وظیفه خود عمل می کند و در این راستا از هر تصمیمی که در بررسی صلاحیت ها بگیرد تمکین می کنیم چرا که باور داریم شورای نگهبان امین مردم است و با رعایت تمام چارچوب ها و اصل ۱۱۵ قانون اساسی تصمیم گیری می کند.
,
 
,
وی گفت: شورای نگهبان اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری توسط نمایندگان مجلس را تائید کرد اما متاسفانه مجمع تشخیص مصلحت نظام مانعی ایجاد شد و رئیس جمهور آن را نپذیرفت. اصل بحث ما رعایت مُر قانون است.
,
 
,
حدادی افزود: اعتماد داریم شورای نگهبان در راستای عمل به مُر قانون به جهت حفظ نظام مقاومت لازم را علی رغم فشارها داشته است و آنچه مورد تائید شورای نگهبان است فصل الخطاب بوده و مورد حمایت نمایندگان مجلس هم قرار می گیرد.
,
 
,
وی اظهار داشت: اصلاح قانون ریاست جمهوری در راستای جلوگیری از نفوذ و نگاه های غربگرایانه بود و سابقه افراد در راستای مبارزه با فساد و رانت را مورد توجه قرار می داد، شورای نگهبان به عنوان مصوبه خود به وزارت کشور ابلاغ کرد اما رئیس قوه مجریه مخالفت کرد.    
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه