اخبار داغ

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی:

احترام به تصمیمات شورای نگهبان مشارکت حداکثری را به همراه دارد

احترام به تصمیمات شورای نگهبان مشارکت حداکثری را به همراه دارد
غلامرضا منتظری گفت: کاندیداها با احترام به تصمیمات شورای نگهبان به مشارکت حداکثری و انتخاب اصلح کمک خواهند کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ غلامرضا منتظری، نماینده مردم نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با شبکه خبری تهران نیوز، اظهار داشت: افرادی که پا به عرصه انتخابات به‌ویژه انتخابات ریاست جمهوری می‌گذارند، معنی و مفهومش این است که می‌خواهند مجری قانون در حد عالی کشور باشند؛ بنابراین انتظار می‌رود در برابر قانون که معیار و مبناست، سر تعظیم فرود بیاورند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه خبری تهران نیوز،, شبکه خبری تهران نیوز،, شبکه خبری تهران نیوز،,

وی با بیان اینکه اگر کاندیداهای ریاست جمهوری بعد از اعلام نتیجه تأیید صلاحیت‌ها به شورای نگهبان حمله و آن را تخریب کنند، استفاده از ظرفیت انتخابات به شیوه بهینه انجام نخواهد شد، گفت: اگر کسانی که تصمیم دارند مجری قانون باشند، در برابر قانون مقاومت کنند از دیگران نمی‌توان انتظاری داشت.

,

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: کاندیداها باید به تصمیمات قانونی احترام بگذارند و از حواشی و تخریب دست بردارند که این مسئله مستقیماً با مشارکت حداکثری و انتخاب اصلح در ارتباط است. شرایط کشور به‌گونه‌ای است که کاندیداها باید مردم را تشویق به مشارکت کنند و شور و نشاط انتخاباتی را افزایش دهند.

,

منتظری نکاتی را نسبت به شورای نگهبان متذکر شد و گفت: شورای نگهبان در نحوه اعلام عدم احراز صلاحیت‌ها باید دقت داشته باشد حریم و حیثیت افراد حفظ شود؛ یعنی کاندیداها نباید احساس کنند مورد تحقیر قرار گرفته‌اند. از سوی دیگر وقتی شورای نگهبان به جمع‌بندی رسید و نتایج قطعی را اعلام کرد، هرگز عقب‌نشینی کند، بلکه باید از خود استقامت نشان دهد؛ زیرا پای مصالح یک کشور در میان است.

,

او تأکید کرد: وقتی در مراحل آغازین دقت لازم صورت بگیرد، اعتمادآفرین خواهد بود و این اعتمادآفرینی سرمایه اجتماعی کشور محسوب می‌شود. با توجه به پیشینه و سابقه‌ای که از شورای نگهبان سراغ داریم، قطعاً با همین نگاه کار خواهد کرد و عاقبت و آخرت خود را با دنیا عوض نخواهد کرد. امام راحل و مقام معظم رهبری همیشه از جایگاه و منزلت این شورا دفاع کرده‌اند و ما هم براساس وظیفه شرعی و وظیفه عقلی باید از شورای نگهبان حمایت کنیم.

,

انتهای پیام/*

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه