اخبار داغ

حقوقدان اردبیلی:

شورای نگهبان، گلوگاه و مرکز حیاتی اداره کشور است/ صیانت از منزلت «فصل الخطاب بودن» شورای نگهبان، وظیفه همگانی است

شورای نگهبان، گلوگاه و مرکز حیاتی اداره کشور است/ صیانت از منزلت «فصل الخطاب بودن» شورای نگهبان، وظیفه همگانی است
حقوقدان اردبیلی با بیان اینکه «احراز صلاحیت داوطلبان ریاست جمهوری» وفق قانون اساسی، تنها و منحصراً حق شورای نگهبان است.، گفت: نباید اجازه داد برخی افراد منفعت طلب با ایجاد هیاهوی رسانه‌ای، بر منزلت «فصل الخطاب بودن» شورای نگهبان خدشه‌ای وارد کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد فروزنده حقوقدان اردبیلی در گفتگو با سبلان ما ، با بیان اینکه شورای نگهبان گلوگاه و  مرکزی حیاتی برای اداره‌ی کشور محسوب می شود گفت:  شورای نگهبان نقطه تضمین و تأمین برای نظام اسلامی است..

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سبلان ما, سبلان ما,

وی با بیان اینکه شورای نگهبان در مجموعه تشکیلات نظام جمهوری اسلامی، مثل بقیه دستگاه‌ها نیست گفت: شورای نگهبان از پدیده‌های نظام جمهوری اسلامی است که در بزنگاه ها و عرصه های حساس و تاریخی انقلاب از آرمان های انقلاب اسلامی صیانت می کند.

,

این حقوقدان اردبیلی به قانون اساسی کشور نیز اشاره کرد و گفت: شورای نگهبان همانند قانون اساسی دارای یک وزن بوده و مهمتر از ارکان ها و تشکیلات مختلف در کشور است چراکه وظیفه سنگین حراست از آرمان های انقلاب اسلامی را بر عهده دارد.

,

فروزنده گفت:شورای نگهبان در واقع تشکیلاتی است که اگر خوب باشد و درست کار کند، این نظام دیگر خطر انحراف از دین نخواهد داشت و این چیز کمی نیست.

,

وی در ادامه سخنان خود به تبیین اهمیت ایجاد شورای نگهبان بعد از انقلاب اسلامی پرداخت و گفت: از مشروطه تا پیروزی انقلاب اسلامی  به خاطر فقدان چنین مرکز و شورایی در کشور،  انحراف از موازین دین رخ داد که در اثر این انحرافات کشور در آن برهه از زمان متحمل آسیب های جبران ناپذیری شدو دهها سال این کشور خسارت دید.

,

این کارشناس مسائل حقوقی خاطرنشان کرد: با این‌که اساس مشروطیت بر پایه دین بنا شده بود؛ اما رعایت نشد و آن قضیه طراز اوّل مورد توجه قرار نگرفت.  

,

فروزنده با بیان اینکه «احراز صلاحیت داوطلبان ریاست جمهوری» وفق قانون اساسی، تنها و منحصراً حق شورای نگهبان است.، گفت: طبق قانون اساسی کسی نمی‌تواند با تمسک با سوابق خود، بخشی از این حق را فراتر از قانون متوجه خود کند.

,

وی پاسداری از شورای نگهبان  و اعلام احراز صلاحیت ها را وظیفه نخبگان جامعه و فرهیختگان کشور دانست و گفت: نباید اجازه داد برخی افراد منفعت طلب با ایجاد هیاهوی رسانه‌ای، بر منزلت «فصل الخطاب بودن» شورای نگهبان خدشه‌ای وارد کنند.

,

این حقوقدان اردبیلی به فرصت «اعلام اسامی داوطلبان» اشاره کرد و گفت: این فرصت بویژه برای کسانیکه که به هر دلیل واجد صلاحیت لازم برای ریاست‌جمهوری تشخیص داده نشده‌اند، فرصت مهمی برای محک میزان تبعیت آنان از قانون است.

,

وی تصریح کرد بدیهی است در امر مهمی چون «احراز صلاحیت» کسی که خود را فراتر از قانون بداند و درصدد فسادی به نام  قدرت طلبی برخیزد، نه تنها در این آزمون رد شده است، بلکه مصداق حکم بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی مبنی بر مفسد فی الارض نیز شده است.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه