اخبار داغ

مطالبه مردم از کاندیداهای انتخابات شوراها؛

اگر امروز برای کسب یک رأی سر تعظیم خم می کنید، فردا هم پاسخگوی مردم باشید/برخی کاندیداها با بزرگ نمایی مشکلات شهری از ارائه برنامه طفره می روند!

اگر امروز برای کسب یک رأی سر تعظیم خم می کنید، فردا هم پاسخگوی مردم باشید/برخی کاندیداها با بزرگ نمایی مشکلات شهری از ارائه برنامه طفره می روند!
شورای شهری موفق در صورتی شکل می گیرد که از یک سو کاندیداها با شناختی کامل طرح و برنامه های مدون، اصولی و زیربنایی در حیطه وظایف و اختیارات خود بدون وابستگی به جریان های سیاسی ارائه دهند و از سویی دیگر ما مردم نیز درخصوص آن وظایف و اختیارات تحقیق و بررسی کنیم تا فردی اصلح، متخصص و برنامه دار را برگزینیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصرهمدان، 28 خرداد ماه جاری همزمان با برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا نیز برگزار می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهمدان,

انتخابات و حضور پر شور و شعور واجدین شرایط در پای صندوق آراء نوعی حجت شرعی است، امر به معروف محسوب می شود، می تواند به عنوان مظهری از اقتدار سیاسی کشور، تضمین کننده انقلاب و تأمین کننده امنیت باشد و برای ملت و دوستداران این انقلاب امید به ارمغان آورد.

,

این عبارات مواردی است که بر ضرورت حضور تک تک ما در انتخابات می افزاید.بنابراین بازخوانی برخی از وظایف و اختیارات شوراها می تواند به ما کمک کند تا با شناخت بیشتر، فرد یا افراد اصلح را انتخاب کرده و به صحن شورا راهی کنیم.

,

در قانون اساسی در خصوص وظایف و اختیارات شورای اسلامی آمده که؛ "شورای اسلامی شهر موظف است بلافاصله پس از رسمیت یافتن نسبت به انتخاب شهردار واجد شرایط اقدام نمایند."

,

و همچنین گفته شده که "بررسی و شناخت کمبودها ، نیازها و نارسایی های اجتماعی، فرهنگی، آموزشی، بهداشتی، اقتصادی و رفاهی حوزه انتخابیه و تهیه طرح ها و پیشنهادهای اصلاحی و راه حل های کاربردی در این زمینه‌ها جهت برنامه‌ریزی و ارائه آن به مقامات مسئول ذیربط" از دیگر وظایف شورای شهر است.

,

و اما انتخاب شهردار در شهر کوچک تویسرکان در دوره فعلی شورا دو مرتبه انجام و هر بار با چالش ها و تنش های بسیار روبرو شد.

,

اعضای شورای شهر نباید وام دار این جناح و آن جناح باشند

, اعضای شورای شهر نباید وام دار این جناح و آن جناح باشند,

در این باره احمد میرمعینی یکی از همشهریان تویسرکانی در گفت و گو با خبرنگار عصرهمدان، با بیان اینکه اعضای شورای شهر نباید وامدار این گره و آن گروه سیاسی و حزب بازی ها باشد، گفت: متأسفانه در همان روزها و ماه های انتخاب شورای شهر فعلی شاهد درگیری ها و تنش های عمده اعضای شورای این شهر بودیم و نخستین درگیری به نظر از انتخاب شهردار شروع شد.

,

وی اظهار کرد: آن زمان در رسانه های محلی خبر از درگیرهای لفظی و حتی یک مرتبه نیز خبر از یقه گیری شنیدیم که چه و چه ها شده، این اتفاقات ناگوار حتی اگر در حد شایعه هم باشد برای آبروی شهر ما خوب نیست، مردم نجیب این شهر با هزار امید و آرزو پای صندوق های رأی رفتند، اما در چهار سال گذشته اقدام در خور توجهی از شورای شهرشان ندیدند.

,

اگر امروز برای کسب یک رأی سر تعظیم خم می کنید فردا نیز پاسخگوی مطالباتمان باشید

, اگر امروز برای کسب یک رأی سر تعظیم خم می کنید فردا نیز پاسخگوی مطالباتمان باشید,

این شهروند تویسرکانی ابراز امیدواری کرد که اگر امروز کاندیدها برای کسب یک رأی سر تعظیم خم می کنند فردا نیز پاسخگوی مطالباتمان باشند.

,

میرمعینی افزود: متأسفانه شورای شهر فعلی به هیچ عنوان به وظایف خود آشنا نبود، در حالی که برخی از آن ها مدام حرف از قانون می زدند، اما رفتارهای قانونی و ویژه ای آن گونه که باید ندیدیم، که اگر چنین بود نباید آن همه پرونده های قضایی علیه یکدیگر در دادسرا و دادگاه تشکیل می دادند.

,

شورای شهر در انتخاب یک شهردار موفق کوتاهی نکند

, شورای شهر در انتخاب یک شهردار موفق کوتاهی نکند,

رضا محمدظاهری دیگر شهروند تویسرکان نیز به خبرنگار عصرهمدان؛ گفت: انتخاب شهرداری کارآمد و نظارت بر عملکرد او از وظایف شورای شهر است، آیا در این خصوص در طول این سال ها اقدام مناسبی انجام شده اگر شده پس چرا باید وضعیت مبلمان شهری ما به شکلی نازیبا باشد؟

,

وی تصریح کرد: المان های شهری به ویژه در میادین اصلی به هیچ عنوان مناسب پایتخت طلای سبز ایران و شهر ملی منبت گلریز کشور نیست، این موارد اگر کوتاهی در انتخاب یک شهردار موفق نیست، پس چه می تواند باشد؟

,

عطیه اسکندری دانشجوی تویسرکانی هم در گفت و گو با خبرنگار عصرهمدان؛ عنوان کرد: این روزها با وجود آن که تبلیغات رسمی شروع نشده، برخی کاندیداها دست به تبلیغ زده اند، البته به نظر در سایه تخریب شورای شهر فعلی! هرچند که شورای شهر فعلی کار خاصی انجام نداده و به شدت از آنان گلایه مند هستیم، اما حرف من بر سر این است که چرا برخی کاندیداها، خلاف قانون تبلیغات زودهنگام انجام می دهند؟

,

برخی کاندیداها با بزرگ نمایی مشکلات شهری از ارائه برنامه طفره می روند!

, برخی کاندیداها با بزرگ نمایی مشکلات شهری از ارائه برنامه طفره می روند!,

وی تصریح کرد: مهمتر آن که گویا اصلاً برنامه ای ندارند و تنها می خواهند با بزرگ نمایی مشکلات، تنها گلایه مندی خود را ابراز کنند، بدون آن که طرحی مدون برای پیشرفت و توسعه شهری ارائه دهند، اگر بنا به گلایه مندی از این و آن باشد، ما که ضربه خورده ایم بهتر می توانیم گلایه کنیم.

,

این دانشجوی تویسرکانی افزود: به نظر این افراد با وظایف اولیه شوراها آشنا نیستند و خارج از حیطه اختیارات خود اظهار نظر می کنند و وعده ها می دهند! آیا اینان ندیدند که اعضای شورای شهر فعلی به جای آن که طرح های پیشنهادی مناسبی لااقل برای سیمای شهری بدهند، از در تخربب یکدیگر وارد شدند و امروز در نظر این مردم نجیب منفور هستند چرا که در جلب رضایت مردم قدمی برنداشتند؟

,

اسکندری تأکید کرد: کاندیدایی که برنامه ندارد، به درد مردم نمی خورد و مرهمی بر زخم های شهری و مطالبات همشهریان نمی تواند باشد؟ آیا این کاندیدا یا کاندیداها برای مبلمان و سیمای شهری، مشکلات ترافیکی، عوارض شهرداری، ساخت و سازهای غیرمجاز، ساماندهی تپه نورالشهدا و مسیر دانشکده فنی و مسائلی از این قبیل برنامه ای دارند یا تنها خدایی ناکرده به دنبال راند اطلاعاتی برای خرید زمین و باغ و این گونه موارد، تمایل به حضور در شورا دارند؟

,

شورای شهر موفق؛ از آراء ما مردم در انتخاب کاندیدایی با برنامه شکل می گیرد

, شورای شهر موفق؛ از آراء ما مردم در انتخاب کاندیدایی با برنامه شکل می گیرد,

به گزارش عصرهمدان، برای داشتن شورای شهری موفق، از یک سو کاندیداها می بایست با شناختی کامل طرح و برنامه های مدون در حیطه وظایف و اختیارات خود داشته باشند و به جای سیاه نمایی از مشکلات شهر به ارائه راهکاری اصولی و زیربنایی بدون وابستگی به جریان های سیاسی بپردازند و از سویی دیگر می طلب تا ما مردم نیز درخصوص وظایف و اختیارات شوراها تحقیق و بررسی کنیم تا فردی اصلح، متخصص و برنامه دار را برگزینیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه