اخبار داغ

توسعه و امنیت در گرو حضور مردم است؛

خرداد ۴۲ شروع نهضت، خرداد ۱۴۰۰ تیک آف دوباره هواپیمای انقلاب

خرداد ۴۲ شروع نهضت، خرداد ۱۴۰۰ تیک آف دوباره هواپیمای انقلاب
هر سال با رسیدن سالروز قیام خونین 15 خرداد مفاهیم ولایت پذیری، هوشیاری، اتحاد، هم بستگی و رقم زدن سرنوشت توسط خود ملت، برای مردم ایران تازه و بازگو می شود خرداد 1400 گویی دوباره بوی اتحاد و انسجام می دهد این خرداد شباهت بیشتری به خرداد 42 دارد . به نظر می رسد در خرداد 1400 مردم ایران دوباره سر  رقم زدن طرحی نو  داشته باشند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصرهمدان، مردم بیدار و ولایت مدار ایران در خرداد 42 پس از پخش خبر دستگیری آیت الله خمینی که آن روز ها رهبر سیاسی مردم  شده بود و افکار عمومی را از ماهیت نظام طاغوت آگاه کرده بود به خیابان ها ریختند و با شعار یا مرگ یا خمینی اولین قدم های انقلاب بزرگ اسلامی را برداشتند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهمدان,

قیام 15 خرداد همیشه الگویی برای ولایت پذیری و شیعه محوری مردم ایران بوده است  پس از خبر دستگیری آیت الله خمینی اعتراضات از قم و از سوی روحانیون شروع شد مردم قم به دنبال روحانیون شهر خود آزادی امام خمینی را خواستار شدند فردا و فردا قیام به همه‌ی خاک ایران گسترش پیدا کرد مسلسل ها و تیر بار های طاغوت همراه با نشان دادن واقعیت رژیم شاهنشاهی جمعیت مردم ایران را از خون شهیدان سرخ می کرد پس از قیام پانزدهم خرداد ۱۳۴۲ خورشیدی، مطبوعات خارجی به صورت های مختلف و با تیترهایی بزرگ از این روز نام بردند. برای مثال روزنامه "دی ولت" در شماره ۱۲۹ خود نوشت:" در تهران، صدها نفر کشته شده اند. دولت عَلَم، حکومت نظامی اعلام کرد. ارتش با تانک و مسلسل، بر ضد طرفداران رهبر مسلمانان، [امام] خمینی که علیه اصلاحات شاه دست به اعتراض زده اند، وارد عمل شد". یا روزنامه "الاهرام" در ۱۶ خرداد نوشت: "دیروز تهران در آتش خشم شعله ور شد... این، شدیدترین تظاهرات ضد شاه بود و هنگامی آغاز شد که رهبر دینی، روح الله خمینی و یاوران او دستگیر گردیدند".

,

بله قیام 15 خرداد اولین بارقه های  شعله ای بود که ایجاد شد و در بهمن ۷۵ به اوج خود رسید ۲۲بهمن ۵۷ انقلاب، انفجار نوری بود که از 15 خرداد نشات گرفت.

,

هر سال با رسیدن سالروز قیام خونین 15 خرداد مفاهیم ولایت پذیری، هوشیاری، اتحاد، هم بستگی و رقم زدن سرنوشت توسط خود ملت، برای مردم ایران تازه و بازگو می شود خرداد 1400 گویی دوباره بوی اتحاد و انسجام می دهد این خرداد شباهت بیشتری به خرداد 42 دارد . به نظر می رسد در خرداد 1400 مردم ایران دوباره سر  رقم زدن طرحی نو  داشته باشند.

,

حضور مردم در انتخابات برای نظامی مثل  جمهوری اسلامی چه ضرورتی دارد؟ و چه پیامد هایی از جنبه‌ی سیاست خارجی و داخلی برای کشور به ارمغان می آورد؟

,

محمود قاسمی، کار شناس سیاسی در مصاحبه ای با عصر همدان در خصوص ضرورت حضور حد اکثری مردم در انتخابات گفت: شایدکشورهای دیگر مخصوصاً کشورهای اروپایی آن شرایطی را که ما داریم نداشته باشند حکومت اسلامی و سیستم ولایت فقیه تفکر نوعی بود که حضرت امام رحمة الله علیه ایجاد کرد و 42 سال است که نه تنها کارآمدی خودش را نشان داده بلکه دارد به یک الگوی جهانی تبدیل می شود و به همین دلیل است که دشمنان ما به شدت نگران هستند و می خواهند این انقلاب را به هرشکلی با کمک نفاق داخلی و رسانه‌های خودشان به چالش بکشند.

,

وی با بیان این که سیستم حکومتی مردم سالاری دینی با محوریت ولایت فقیه در دنیا سیستم تازه ای هست وحضور مردم امنیت آفرین است ادامه داد: این موضوع را بارها مقام معظم رهبری در سخنرانی ها و صحبت های خود فرمودند. فرقی نمی کند انتخابات برای چه مسئولی انجام می شود مقام معظم رهبری می فرمایند بخشی از امنیت ملی ما متاثر از حضور حداکثری مردم است.

,

این کارشناس سیاسی با تاکید بر این که این یک واقعیت است که امنیت ملی ما ارتباط مستقیم با حضور یا عدم حضور مردم دارد تصریح کرد: چند سال پیش مقام معظم رهبری فرمودند حتی اگر کسی انقلابی نیست باید رای بدهد چون در جمهوری اسلامی زندگی می کند همسرش، فرزندش و شغلش نیاز به امنیت دارد برای امنیت خودش هم که شده رای بدهد. خیلی ها هم این منطق مقام رهبری را پسندیدند.

,

قاسمی با بیان اینکه در این سال‌ها هم کف حضور مردم ما از سقف حضور انتخابات آمریکا و اروپا بالاتر بوده است اظهار کرد: خوب است مردم عزیز ما بدانند حداقل حضور مردم ما در این ۴۲ سال به صورت میانگین۶۰ درصد بوده است ولی سقف آمریکا ۴۰ درصد است و سقف ۲۸ کشور اروپایی ۵۵ درصد. یعنی کف آمار شرکت کنندگان در انتخابات برای مردم عزیز ما بالاتر از سقف اروپا و آمریکاست.

,

وی با اشاره به این که اروپا و آمریکا خوب میدانند وقتی ۰۶ درصد مردم پای صندق های رای می آیند چه پیامی دارد، افزود: خوب این یک سند افتخار است برای مردم ایران و تحلیل همین مسئله است که تا این حد اروپا و آمریکا را می ترساند.

,

این کار شناس سیاسی با بیان اینکه دشمنان ما منتظرند این حضور کمرنگ شود و از این موضوع یک سوژه تبلیغاتی علیه ما درست کنند توضیح داد:

,

دشمن میخواهدتبلیغ کند که مردم دیگر با خدا و پیغمبر و امام و شهدا نیستند در صورتی که مردم از بعضی از مسئولین ناراحتند و این گلایه ها هیچ ربطی به مقدسات ما ندارد اگر کسی هم از روی عصبانیت حتی بعضی وقتا می گوید که من رای نمیدهم من به آن آدم به چشم یکی غیرخودی نگاه نمیکنم

,

برداشت من این است که این فرد ناراحتی از عدم مدیریت صحیح است وگر نه اینکه با دین و خدا و امام و انقلاب مشکل داشته باشد این موضوع نیست. قاسمی با تاکید بر اینکه حضور حداکثری امنیت ما را فراهم می کند افزود: دولتی که با رای بالا می‌آید قدرت جریان‌سازی و قدرت کارایی دارد. دولتی که با پشتوانه بالا مردم را پشت سر خودش دارد با قدرت بیشتری وارد عرصه های هم داخلی می شود ومی‌تواند در عرصه های مختلف دیپلماسی تغییر ایجاد کند پ سازنده باشد

,

وی با بیان اینکه ما الان در حدود ۱۸۰ کشور سفیر داریم توضیح داد: در حوزه‌ی روابط بین الملل وقتی حضور حداکثری در انتخاب رئیس جمهور بوده باشد قدرت چانه‌زنی دولت و ثرگذاری سیاسی هم در دنیا خیلی بیشتر می شودپس اگر ما دنبال این هستیم که امنیت ما حفظ بشود حضور جمعی در انتخابات لازم است. این کارشناس سیاسی با بیان این که امنیت ملی از اولین فاکتور های توسعه است گفت:

,

امنیت که نباشد کارگر بازاری حوزه دانشگاه کسی نمی‌تواند کارش را انجام بدهد مقام معظم رهبری می فرماید حضور حداکثری فاکتور توسعه ما را تامین می‌کنداز طرفی قدرت چانه زنی ما در دنیا بالاتر می برد ما می‌توانیم اثرگذارتر باشیم پشتوانه ملی دولت بیشتر می‌شود

,

قاسمی با بیان اینکه یک دولت انقلابی می تواند از ظرفیت های داخلی به خوبی استفاده کند ابراز امید واری کرد مردم عزیز ایران با  حضور حداکثری در انتخابات توسعه و امنیت را برای آینده‌ی ایران رقم بزنند.

,

انتهای پیام /

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه