اخبار داغ

عضو شورای عالی فضای مجازی:

کارشکنی دولت در تحقق اینترنت ملی گریبان‌گیر امنیت کشور می‌شود/ وابستگی ۱۰۰ درصدی اینترنت ایران به خارج

کارشکنی دولت در تحقق اینترنت ملی گریبان‌گیر امنیت کشور می‌شود/ وابستگی ۱۰۰ درصدی اینترنت ایران به خارج
جلیلی گفت: اتفاقات امنیتی که در چند سال گذشته رخ‌داده است از طریق سکوهای اینترنت بین‌المللی و غیرمجاز خارجی پشتیبانی شده است، به طوری که صد درصد بستر اینترنت امروز ایران تحت حاکمیت کشور‌های متخاصم بوده و روزبه‌روز فعالیت کاربران ایرانی در این فضا موجب نابودی فرهنگ و کیان ملت ایران شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رسول جلیلی، عضو شورای عالی فضای مجازی کشور در گفت‌وگو با صبح توس، با بیان اینکه پیش‌نویس‌ها و طرح‌های راهبردی ارائه شده از سوی وزارت ارتباطات جز وقت‌کشی و به تعویق انداختن روند تحقق شبکه ملی اطلاعات نتیجه دیگری ندارد، اظهار کرد: شورای عالی فضای مجازی بنا بر تدابیر حسن روحانی، رئیس شورای عالی فضای مجازی دیگر رمقی برای مقابله با کارشکنی در حوزه توسعه شبکه ملی اطلاعات ندارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی افزود: طی چند سال اخیر تعداد زیادی پیش‌نویس و طرح آماده در صف انتظار برای تأیید توسط رئیس شورای عالی فضای مجازی قرار گرفت که هر وقت زمان تأیید و تصویب آن‌ها رسیده، کارشکنی‌ها و بهانه‌های متعددی صورت گرفته است.

,

عضو شورای عالی فضای مجازی تصریح کرد: صد درصد بستر اینترنت امروز ایران تحت حاکمیت کشور‌های متخاصم بوده و روزبه‌روز فعالیت کاربران ایرانی در این فضا موجب نابودی فرهنگ و کیان ملت ایران شود.

,

وی افزود: دولت دوازدهم به بهانه‌های مختلف همچون انتخابات و مذاکرات هیچ‌وقت عزم خود را برای حل مسئله شبکه ملی اطلاعات جزم نمی‌کند.

,

جلیلی با بیان اینکه سکوی پرتاب شبکه ‌ملی اطلاعات جمهوری اسلامی ایران برای همه‌گیر شدن و پیشرفت این طرح وجود دارد گفت: زیرساخت شبکه ملی اطلاعات به دلیل کارشکنی‌های صورت گرفته در روند اتصال این شبکه به اینترنت ملی، یک اصل بوده که از دید متولیان امر مغفول مانده است.

,

وی افزود: تبعات مخالفت رئیس‌جمهور و وزیر ارتباطات در پیاده‌سازی اینترنت ملی گریبان‌گیر امنیت کشور می‌شود چراکه اتفاقات امنیتی که در چند سال گذشته رخ‌داده است از طریق سکوهای اینترنت بین‌المللی و غیرمجاز خارجی پشتیبانی شده است؛ حمله به مجلس یکی از این مخاطرات است که 90 درصد بازتاب این اتفاق از آن‌طرف مرزها در شبکه‌های مجازی بازتاب پیداکرده است.

,

عضو شورای عالی فضای مجازی تصریح کرد: مادامی‌که وزارت ارتباطات، شبکه ملی اطلاعات را به‌صورت عینی باور نداشته، تصمیمی برای حل آن اتخاذ نکرده و اعتقادی به اقتدار جمهوری اسلامی در این فضا نداشته باشد بقیه حرف‌ها به نحوی آب در هاون کوبیدن است.

,

وی با اشاره به حضور مسئولان در شبکه‌های مجازی خارجی ازجمله کلاب هاوس افزود: حضور مسئولان در کلاب هاوس ازخودبیگانگی است و این ازخودبیگانگی وقتی توسط مسئول اتفاق می‌افتد، خودزنی به‌حساب می‌آید که یک جلودار که روی صندلی جلوداری نشسته است از ریل بیگانه برای حرف زدن استفاده کند.

,

جلیلی خاطر نشان کرد: مگر ما امکان حرف زدن در فضای مجازی با مخاطبین و دوستان و مردم خود را نداریم؟ مثلاً ممکن بود چند دهه قبل فقط صداوسیما این امکان را داشته باشد اما امروز این‌همه ابزار، امکانات و سمینار مجازی بومی در دسترس عموم قرارگرفته است.

,

وی افزود: وزارت ارتباطات تمام زیرساخت‌های لازم برای برقراری جلسات و گفت‌وگو با مردم را دارد ولی سؤال اینجاست که چگونه ممکن است وزیر ارتباطات جمهوری اسلامی این زیر‌ساخت‌‌ها را رها کرده و در مسیر سعادت کشورهای متخاصم و خودباختگی در بستر فضای مجازی خارجی برنامه های خود را بیان کند؟

,

عضو شورای عالی فضای مجازی با بیان اینکه مسئولان رده‌بالای دولت بیلبورد تبلیغاتی غرب در جامعه هستند تأکید کرد: نگاه به بیرون مسئولان پیش‌زمینه ترویج غرب‌گرایی و خودکم‌بینی را در جامعه فراهم می‌کند، اکنون با همان نگرشی که در مقطعی می‌گفتند ما شبکه ملی اطلاعات را برای چه می‌خواهیم و همین اینترنت برای ما کافی است؛ با توسعه و تحقق شبکه ملی اطلاعات و اینترنت ملی مخالفت می‌کنند تا به نحوی دیگران بسازند و توسعه بدهند ما هم استفاده کنیم.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه