اخبار داغ

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان خبر داد؛

رشد 78 درصدی صادرات از پایانه های مرزی سیستان و بلوچستان

رشد 78 درصدی صادرات از پایانه های مرزی سیستان و بلوچستان
ایوب کردگفت: 300 هزار و 288 تن کالا توسط 13 هزار و 261 دستگاه کامیون در 2 ماهه سال جاری از طریق پایانه مرزی میلک و میرجاوه این استان صادر شد که افزایش 78 درصدی در تناژ و 93 درصدی در تعداد دستگاه را نشان می دهد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ایوب کرد، مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان در گفت وگو با عصرهامون با بیان اینکه پایانه های مرزی این استان رویکرد صادرات‌گرا دارند، افزود: گاز مایع، هیدروکربن، قیر، مواد غذایی، بنزین و گازوئیل عمده کالاهای صادر شده از طریق پایانه های مرزی میلک و میرجاوه در این مدت را تشکیل می دهند.

وی ادامه داد: 170 هزار و 578 تن از مجموع کالاهای صادراتی سیستان و بلوچستان در 2 ماهه سال جاری سهم پایانه مرزی میلک و 129 هزار و 710 تن نیز به پایانه مرزی میرجاوه است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان افزود: موقعیت جغرافیایی ویژه و مناسب پایانه های مرزی این استان به لحاظ همجواری با کشورهای افغانستان و پاکستان قابلیت های اقتصادی مطلوبی را در بازرگانی ملی و صنعت حمل و نقل ایجاد کرده است به طوری با وجود شیوع ویروس منحوس کرونا شاهد افزایش صادرات از پایانه های مرزی استان هستیم.

کرد بیان کرد: همچنین در این مدت شاهد واردات 22 هزار و 61 تن کالا و ترانزیت 12 هزار و 912 تن کالا از طریق پایانه مرزی میرجاوه و میلک بودیم که نشان از اهمیت مرزهای این استان در توسعه روابط اقتصادی با کشورهای افغانستان و پاکستان دارد.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون ,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه