اخبار داغ

شهردار سمنان:

هفت خوان شهرداری به پایان رسید/ کاروانسرای شاه عباسی و شهرک آسیا به شهرداری واگذار شد

هفت خوان شهرداری به پایان رسید/ کاروانسرای شاه عباسی و شهرک آسیا به شهرداری واگذار شد
سید محمد ناظم رضوی گفت: سرانجام پس از کش و قوس های فراوان مشکل واگذاری شهرک آسیا و کاروانسرای شاه عباسی مرتفع شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت؛ پروژه شهرک آسیا در واپسین روز های سال 1397 عملیات کلنگ زنی آن در حالی آغاز شد که چندی بعد به محل کشکمکش و نزاع بین شهرداری و مسکن و شهرسازی تبدیل شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

بعد ازگذشت 4 سال از اجرای این پروزه هیچ اقدام عملیاتی در این خصوص صورت نگرفته بود  و همچنان در بلاتکلیفی به سر می برد.

,

تا اینکه چندی پیش سید مسعود سیادتی رئیس شورای شهر سمنان طی یک اقدام دوفوریتی از استاندار درخواست رسیدگی به حل مشکل واگذاری این شهرک را داشت. 

,

در این خصوص خبرگزاری مرآت اقدام به تهیه گزارش کرده بود که می توانید جزئیات این خبر را در این قسمت بخوانید:

,

http://meraatnews.com/node/182397

, http://meraatnews.com/node/182397,

علی ایها الحال پس از گذشت نزدیک به یک ماه و با وجود پیگیری های متعدد، سید محمد ناظم رضوی شهردار سمنان خبری های جدیدی از حل مشکل واگذاری این شهرک داد و گفت: براساس جلسات صورت گرفته با حضور و همکاری دیوان محاسبات کشور و سازمان ملی زمین و مسکن مشکل واگذاری این شهرک حل شده است.

,

وی با بیان اینکه ازاین پس ساخت 1هزارو 100واحد مسکونی در دستور کار قرار خواهد گرفت، در خصوص اعتبار سنجی اجرای این پروژه افزود:  پس از ساخت هر واحد صنفی و براساس کارشناسی های لازم قیمت گذاری مناسب انجام می گیرد و به دلیل رعایت حال مالکین این صنوف نیز تسهیلاتی در نظر گرفته خواهد شد.

,

ناظم رضوی از همکاری بانک ها برای اعطای تسهیلات به مالکین این صنوف خبرداد و افزود: انتقال این واحدها به دلیل آلایندگی و مزاحمت های فراوان برای شهروندان براساس ماده 20 قانون 55 شهرداری باید هرچه سریعتر صورت بگیرد و در این خصوص رایزنی های لازم با بانک ها در خصوص اعطای تسهیلات به این واحدها صورت گرفته است.

,

وی همچینین در خصوص آخرین وضعیت کاروانسرای شاه عباسی خاطر نشان کرد: باجلسات و پیگیری های متعدد با اداره زندان ها و دادگستری و استانداری مسیر خوبی در حال پیشرفت است و مقدمات احیای یک مکان تاریخی  و موزه فراهم شده است.

,

شهردار سمنان در پایان افزود: بخش عمده ای از فرازو و نشب ها و چالش های واگذاری کاروانسرا حل شده است و ساختمان در نظر گرفته شده برای اداره زندان ها در مرحله بررسی کارشناسی است و با تصویب در شورای مربوطه انتقال ساختمان اداری زندان ها به مکان جدید صورت خواهد گرفت.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه