اخبار داغ

مدیرعامل پتروشیمی خراسان:

اجرای طرح توسعه پتروشیمی نیازمند عزم مسئولان استان است/ قول استاندار برای رفع مشکل آب پتروشیمی بی نتیجه ماند

اجرای طرح توسعه پتروشیمی نیازمند عزم مسئولان استان است/ قول استاندار برای رفع مشکل آب پتروشیمی بی نتیجه ماند
علیرضا بابازاده با بیان اینکه طرح توسعه این واحد صنعتی از دستور کار هیات مدیره پتروشیمی خارج نشده است، گفت: اجرای طرح توسعه پتروشیمی خراسان نیازمند عزم مسئولان استان است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصراترک، علیرضا بابازاده، مدیرعامل مجتمع پتروشیمی در آیین تجلیل از جانبازان و کارگران نمونه در مجتمع پتروشیمی خراسان در سال 1399 اظهار کرد:  پتروشیمی الگویی برای سرمایه گذاری است و زمینه مجاب کردن سرمایه گذار برای حضور در این واحد صنعتی در استان فراهم شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصراترک,

 وی با بیان اینکه هم اکنون 70 درصد صادرات استان مربوط به پتروشیمی است و 4 هزار نفر هم به صورت مستقیم و غیر مستقیم در این مجتمع مشغول به کار هستند، افزود: با اجرای طرح توسعه پتروشیمی سرمایه گذاران دیگری هم جذب شده و تاثیر زیادی بر رفع بیکاری استان خواهد داشت.

,

بابازاده با تاکید بر اینکه پتروشیمی خراسان برای توسعه با دو چالش عمده تامین آب و گاز مواجه است تاکید کرد: رفع این چالش ها نیازمند عزم جدی مدیران استان است.

,

مدیرعامل پتروشیمی خراسان در مورد کمبود آب این مجتمع گفت: هم اکنون استرس زیادی بر روی چاه های آب این مجتمع وجود دارد اما امکان استفاده از آب چاه های متعلق به این مجتمع برای تامین آب روستاهای اطراف وجود ندارد.

,

وی با بیان اینکه برنامه هایی برای تامین آب مورد نیاز طرح توسعه داده شده است و قول هایی نیز از سوی استاندار داده شده است، تصریح کرد: تاکنون این قول ها به نتیجه نرسیده و امید به حرکت رو به جلویی وجود ندارد.

,

وی خاطر نشان کرد: پتروشیمی آماده استفاده از پساب برای اجرای طرح توسعه است.

,

مدیرعامل پتروشیمی خراسان موضوع دیگر را چالش تامین گاز عنوان کرد و گفت: هرساله بخاطر تامین نشدن گاز مورد نیاز و قطع گاز مجتمع تعطیل و تولید به مشکل می خورد .

,

بابازاده گاز مورد نیاز برای اجرای طرح تکمیلی را یک میلیون متر مکعب اعلام کرد و اظهارکرد: در پیک مصرف کل کشور 900 میلیون متر مکعب مصرف گاز وجود دارد که یک میلیون متر مکعب سهمیه زیادی برای یک استان نیست .

,

وی تصریح کرد: اگر استان نتواند این میزان گاز مورد نیاز تولید را تامین کند نباید باید فاتحه تولید را خواند.

,

مدیرعامل پتروشیمی خراسان با بیان اینکه پتروشیمی یک بنگاه اقتصادی است و توان دخالت در بحث های حاکمیتی از جمله تامین گاز مورد نیاز را ندارد، گفت: مسئله گاز باید با چانه زنی مدیران استان انجام شود.

,

بابازاده ادامه داد: پتروشیمی سالانه 500 هزار تن تولید اوره آلومینیوم دارد، اگر بخواهیم تولید را به یک میلیون برسانیم مصرف نیز دوبرابر خواهد شد.

,

وی اضافه کرد: این واحد صنعتی در اجرای برنامه تبدیل وضعیت نیروی انسانی نیز برنامه خوبی را در دستور کار قرار دارد و این برنامه با تایید هیات مدیره و با کمک اداره کل تعاون؛ کار و رفاه اجتماعی استان خراسان شمالی اجرا می شود.

,

مدیرعامل پتروشیمی خراسان افزایش دستمزد کارگران را از دیگر برنامه ها برای تشویق نیروی انسانی بیان و خاطرنشان کرد: افزایش دستمزد نیز در حد توان از سوی این واحد صنعتی اجرا خواهد شد.

طرح توسعه پتروشیمی خراسان برای تکمیل زنجیره این واحد صنعتی در قالب  طرح جی. تی. پی. پی  در سال 94 با حضور وزیر وقت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به استان کلنگ زنی شد که به دلیل نامعلومی پس از واگذاری این مجتمع به شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی ( شستا) به مرحله اجرا نرسید و با وجود وعده مسوولان این شرکت برای اجرای طرح توسعه در دهه فجر سال گذشته همچنان این برنامه در پرده ای از ابهام قرار دارد.

انتهای پیام/ گ

,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه