اخبار داغ

مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری ورزشی شهرداری قم خبر داد

خانه موزه شهیدان شفیعی و فخری زاده در آینده نزدیک مورد بهره برداری قرار می گیرد

خانه موزه شهیدان شفیعی و فخری زاده در آینده نزدیک مورد بهره برداری قرار می گیرد
مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری ورزشی شهرداری قم با اشاره به افتتاح خانه موزه شهیدان زین الدین،گفت: تصمیم داریم قم را به‌عنوان یکی از قطب‌های تورهای راهیان نور در سطح کشور مطرح کنیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ابوالقاسم مقیمی در گفتگو با خبرنگار  قم فردا،  اظهار داشت:افتتاح خانه موزه شهیدان زین الدین اولین گام در مسیر تبدیل قم به‌عنوان یکی از قطب‌های تورهای راهیان نور در سطح کشور مطرح کنیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قم فردا،, قم فردا, قم فردا, ،,

وی ادامه داد:این محل به‌زودی با همکاری این خانواده شهید و با ردیف بودجه‌ای که از سوی شورای اسلامی ش هر قم در نظر گرفته شده به تملک شهرداری می‌رسد.

,

مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری ورزشی با اشاره به اینکه تاکنون برای این مجموعه بیش ازهفت میلیارد هزینه شده است، گفت: تاکنون محفلی که متعلق به شهدا باشد و بتوان در آن برنامه‌های فرهنگی برگزار کرد در قم نداشتیم، این محل هم‌اکنون برای سلسله برنامه‌های فرهنگی هنری برای شهدا مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.
وی اضافه کرد:  ۵۸۰ میلیون تومان آن در زمینه تولید محتوا و تعمیرات ابنیه و ۲۰۰ میلیون تومان نیز توسط منطقه هفت صرف محوطه‌سازی شده است.

,
,

مقیمی با اشاره به اهداف این پروژه گفت: ایجاد نخستین خانه موزه رسمی شهر قم، ایجاد یک مرکز فرهنگی در مرکز شهر، ایجاد مرکز تولیدات فرهنگی در گستره تاریخ شفاهی قم با موضوع‌های انقلاب اسلامی و مرکز ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از اهداف ایجاد این خانه موزه به شمار می‌رود.
وی اضافه کرد: همچنین مقصد گردشگری تورهای ایثار و شهادت و کاروان راهیان نور، معرفی مفاخر شهید، ارتقاء سطح هویت شهروندی و احساس تعلق به شهر، الگوسازی برای پیوند جوانان و شهدا از دیگر اهداف ایجاد این محوطه است.

,
,

مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری ورزشی ادامه داد:معرفی شاخص‌ترین شهدای هشت سال دفاع مقدس قم، تولید نخستین محصول محتوایی جامع ایجادشده پیرامون شهید زین‌الدین از دیگر شاخص ها و ویژگی های این مجموعه است.

,

وی خاطرنشان کرد: ارائه تمام مستندات و مفاهیم و المان‌ها به سه زبان، معرفی تمام شهدای استان، تولید المان‌های فاخر هنری و  الگوسازی خانه موزه‌ها برای شهرداری در شهر قم از دیگر ویژگی‌های این پروژه به شمار می‌رود.

,

مقیمی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه به‌زودی خانه موزه شهید شفیعی نیز رونمایی می‌شود، گفت: این ملک با همکاری خانواده شهید شفیعی در اختیار شهرداری قرار گرفته است.

,

وی اضافه کرد: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده خانه شهید فخری زاده از شهدای هسته‌ای نیز به عنوان خانه موزه از سوی سازمان مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

,


انتهای پیام/

,
, انتهای پیام/]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه