اخبار داغ

بحران در مدیریت بحران تهران

بحران در مدیریت بحران تهران
مدیریت بحران پایتخت که مسئول مدیریت و هماهنگی بحران های شهری است، مشکلات و مسائل جدیدی را متوجه تهران ساخته است که حتی شاید بتوان آن را نوعی بحران مضاعف نامید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تهران پرس، احمد صادقی رییس سابق مدیریت بحران شهرداری تهران در یادداشتی نوشت: هرچند نظام مدیریت بحران در کشور دارای مسائل و مشکلات عدیده ای است و این مشکلات در تمامی ابعاد قانونی، نقش ها و اختیارات، ابزارهای فنی، زیرساختی و اجرایی و فقدان تعهد کافی مدیران در سطوح مختلف قابل مشاهده است، اما در سال‌های گذشته علاوه بر درگیری با تمامی این مسائل، نوعی جدید از بی توجهی در مدیریت بحران پایتخت وجود داشته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
اول اینکه بعد از مدت ها و با ابلاغ قانون جدید، هیچگونه اقدام موثری در پیاده سازی اجرایی و ساختاری این قانون در شهر تهران انجام نشده است و سازمان مدیریت بحران شهر تهران در تطبیق اجرایی با این قانون و تدوین جدید ساختار و نقش های مدیریتی کوتاهی داشته است. این نقص با روی دادن یک بحران جدی در پایتخت خود را بازنمایی خواهد کرد. طبق قانون مدیریت بحران باید روابط ملی و محلی و نقش های مربوط به آنها با توجه به سطح و شدت حوادث مشخص گردد. 
,
 
,
دوم، شناسایی و تامین نیازها و ابزارهای لازم، بروزرسانی اطلاعات دقیق از آمار، اطلاعات و نقشه های شهری و روستایی و وضعیت مسکن و ساختمان و ابنیه و تاسیسات تهران، ارسال برخط و مستمر خسارات و مشکلات، نوسازی مرکز و سامانه فرماندهی (هماهنگی) مدیریت بحران یا EOC، انبار و دپوی مناسب پتو ، چادر و مواد غذایی خشک و مدت دار، کانکس های استقرار موقت، وسایل گرمایشی و سرمایشی اولیه، اماکن اسکان اضطراری، خودروهای مناسب و ... از جمله ابزارهایی است که هم باید موجود باشد و هم اورهال و نوسازی آنها صورت گیرد. امری که بنابر مشاهدات فعلی اتفاق نیفتاده است و در چهارسال اخیر اثری از آن مشاهده نمی گردد.
,
 
,
سوم، در حالیکه مدیریت بحران شهر تهران در دوره قبلی مدیریت شهری نسبت به بازپس گیری پایگاه های مدیریت بحران اهتمام جدی داشت و روند واگذاری تدریجی این پایگاه ها آغاز شده و شورای شهر جدید نیز مدعی بازپس گیری تمامی این پایگاه ها بود، سکوت رسانه ای و عدم ارائه گزارشات دقیق در مورد تعداد پایگاه های مدیریت بحران و فعال در اختیار آن سازمان تاکنون  جای سوال و ابهام دارد و این شائبه را بوجود می آورد که در این مورد اقدامی صورت نگرفته است.
,
 
,
مدیریت بحران پایتخت که مسئول مدیریت و هماهنگی بحران های شهری است، قطعا با عدم توجه و اقدام لازم برای آنچه که ذکر شد، مشکلات و مسائل جدیدی را متوجه تهران ساخته است که حتی شاید بتوان آن را نوعی بحران مضاعف نامید.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه