اخبار داغ

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه خبر داد:

راه اندازی سرای نوآوری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه

راه اندازی سرای نوآوری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه
فرهاد گل‌محمدی از راه اندازی کلینیک های مکانیک خودرو، حقوق، زبان انگلیسی، ویراستاری زبان فارسی و الکترونیک، راه اندازی سرای نوآوری در حوزه اسانس، عصاره گیری گیاهان دارویی و صنایع تبدیلی کشاورزی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ فرهاد گل‌محمدی در گفتگو با خبرنگار مرصادنیوز، اظهار داشت: در همه کشورهای پیشرفته دانشگاه اصلی ترین محل برای آموزش حرفه و فن و کارآفرینی است و عالی ترین مباحث و کشفیات روز در حوزه صنعت و تکنولوژی در دانشگاه تحقیق و در قدم های بعدی تحت عنوان مهارت به دانشجو منتقل می شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه افزود: دانشجو باید در کنار آموختن علوم و فنون مختلف بتواند مهارت کسب کند و کم کم با محیط های صنعتی، اجتماعی و فرهنگی آشنا و برای ورود به عرصه خدمت رسانی آماده شود.

گل محمدی گفت: در سال های گذشته دانشگاه آزاد در موضوع مهارت آفرینی و ایجاد شرایط مناسب برای کسب و کار دانشجویان تلاش های بسیار خوبی داشته است.

وی از راه اندازی کلینیک های مکانیک خودرو، حقوق، زبان انگلیسی، ویراستاری زبان فارسی و الکترونیک، راه اندازی سرای نوآوری در حوزه اسانس، عصاره گیری گیاهان دارویی و صنایع تبدیلی کشاورزی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه خبر داد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه گفت: همچنین در حال اخذ مجوز جهت پرورش ماهی در یکی از سدهای استان هستیم.

گل محمدی تصریح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی کرمانشاه در حال آماده سازی شرایط برای واگذاری یک هزار و 500 کندوی زنبور عسل به دانشجویان علاقه مند با استفاده از تسهیلات بدون بهره است.

وی افزود: همچنین درصدد ایجاد مدرسه مهارتی صنایع دستی با هدف آموزش دانشجویان علاقه مند هستیم.

گل محمدی خاطرنشان کرد: به طور مثال دانشجویان در سرآی نوآوری ضمن فعالیت در ایده پردازی در مراکز شتاب دهنده می توانند ایده خود را به فروش برساند همچنین احداث شرکت، تولید محصول و مارکتینگ نیز در سرای نوآوری دانشجویان انجام می شود.

وی عنوان کرد: در سرای نوآوری دانشجویان رشته های کشاورزی، شیمی، مهندسی شیمی، مکانیک، الکترونیک، کامپیوتر، حسابداری، اقتصاد، مدیریت و حتی روانشناسی می توانند فعالیت کنند.  

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه تصریح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی بزرگترین دانشگاه حضوری جهان است که در سراسر کشور جمعیت دانشجویی و پرسنلی بالغ بر یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفری را پوشش می دهد.

گل محمدی خاطرنشان کرد: اگر هر دانشجو از یک خانواده چهار نفری در نظر گرفته شود، جمعیتی بالغ بر چهار میلیون و ۸۰۰ هزار نفر روزانه با این دانشگاه در تماس هستند، پس  دانشگاه آزاد اسلامی یک بازار بزرگ و انحصاری برای تولیدات شرکتهای وابسته است که البته دانشجویان بدون هیچ محدودیتی می توانند با ثبت شرکت یا هسته فناور ، واحد فناور و انواع کلینیک ها در کسب این درآمد سهیم باشند.

وی افزود: با توجه به جامعه هدف دانشگاه آزاد اسلامی نقش این دانشگاه در کارآفرینی غیر قابل انکار است.

گل محمدی گفت: زیرساخت های لازم برای کارآفرینی و کسب مهارت دانشجویان متنوع و شامل آموزش، پژوهش، سرمایه گذاری، تولید و فروش است که البته همه این پتانسیلها در دانشگاه آزاد اسلامی وجود دارد.

وی عنوان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی در سطح کشور بیش از 25 هزار عضو هیات علمی دارد و 37 درصد تولیدات علمی را به عهده گرفته است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: آزمایشگاه ها و کارگاه های دانشگاه آزاد در کشور با سامانه ساها یکپارچه سازی شده اند و اگر آزمایشی برای کسب و کار در کرمانشاه وجود نداشته باشد دانشجو می تواند از دیگر آزمایشگاه های سطح کشور استفاده کند.

گل محمدی بیان کرد: دانشگاه آزاد در سطح کشور زمین های کشاورزی بسیار مرغوبی دارد به عنوان مثال دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه بیش از 100 هکتار زمین کشاورزی در اختیار دارد که از جمله زیر ساخت های کسب کارهای آینده برای دانشجویان است.

وی افزود: علاوه بر صنعت و کشاورزی، دانشگاه آزاد در مباحث اجتماعی و علوم انسانی می تواند ایفای نقش کند.

گل محمدی خاطرنشان کرد: جامعه هدف دانشگاه آزاد بیش از چهار میلیون نفر است که این جمعیت نیازهای حقوقی، روانشناسی، سلامت، مالی، آموزش های کوتاه مدت، جامعه شناختی و دیگر موضوعات اجتماعی را دارند که با توجه به پتانسیل بالای دانشجویان و اساتید در حوزه علوم انسانی یک بازار بزرگ مهارتی را برای این دسته از دانشجویان فراهم می کند.

وی افزود: دانشجویان گرامی می توانند با مراجعه به حوزه معاونت های پژوهش، فرهنگی و دانشجویی و توسعه و مدیریت منابع از پتانسیل های دانشگاه آزاد اسلامی بهره کافی را ببرند.    

 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصادنیوز,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه