اخبار داغ

آیت الله آملی لاریجانی:

تنها نهاد رسمی متولی تایید صلاحیت ها شورای نگهبان است

تنها نهاد رسمی متولی تایید صلاحیت ها شورای نگهبان است
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام پیروزی انقلاب اسلامی،بقا،استمرار و استحکام آن را حاصل حضور، مشارکت و پشتیبانی همه جانبه و حداکثری مردم ایران در تمامی عرصه ها و برهه های حساس و تاریخی آن از جمله در همه دوره های انتخابات دانست و از شورای نگهبان به عنوان تنها مرجع رسمی و قانونی تایید صلاحیت نامزدهای انتخابات نام برد که وظیفه سنگینی در اعتمادسازی مردم و ترغیب آنان به حضور در انتخابات دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ آیت الله آملی لاریجانی در جلسه امروز مجمع تشخیص مصلحت نظام در سخنانی بر اهمیت انتخابات در نظام جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد و گفت: همه مردم و مسئولان مستحضرند به این نکته که ارکان این نظام بر انتخابات استوار شده و حضور مردم در عرصه انتخابات،ضامن اقتدار ملی و اقتدار نظام است و امام راحل قدس الله نفسه الزکیه و مقام معظم رهبری حفظه الله نیز همواره بر این اصل اساسی تاکید داشته اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
آملی لاریجانی با اشاره به اینکه " به لحاظ دینی نیز مردم در یک نظام اسلامی ستون و پایه دین و موجب استقرار و استمرار یک نظام دینی هستند" افزود: مشارکت بالای مردم در انتخابات، در ارتقای امنیت ملی،اقتدار نظام جمهوری اسلامی و ارتقای سطح معیشتی و اقتصادی مردم بسیار تاثیر گذار است و جمهوری اسلامی ایران همواره با جلب حضور و مشارکت مردم نشان داده است که نظامی قدرتمند است که در همه امور دست بالا را دارد.
,
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام" وجود اختلاف سلیقه های سیاسی "را امری طبیعی و اجتناب ناپذیر دانست و در عین حال تصریح کرد:قطعا هیچ فردی در این کشور در ضرورت امنیت ملی،ارتقای سطح توانمندی کشور و پیشرفت آن تردیدی ندارد و هر کسی که دوستدار نظام جمهوری اسلامی و کشور است در روز 28 خرداد با حضور در پای صندوق های رای به وظیفه خود در این باره عمل خواهد کرد و ان شاءالله همه با حضور خود در پای صندوق های رای شاهد خنثی سازی توطئه های دشمنانی خواهیم بود که همواره درپی ناامید کردن مردم هستند.
,
لاریجانی با تاکید بر این نکته که مردم در "معیشت و اقتصاد خود" مشکل دارند و به لحاظ سیاسی نیز اختلاف سلیقه ها همواره وجود داشته گفت: با این حال مردم، کشور خود و نظام را دوست دارند و در انتخابات نیز حضوری پرشور،پر معنا و خنثی کننده توطئه های دشمنان خواهند داشت.
,
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه سخنان خود با تاکید بر نقش و جایگاه شورای نگهبان در اعتماد سازی نسبت به حضور مردم در پای صندوق های رای به انتشار سخنان دیروز خود درخصوص تایید صلاحیت ها اشاره کرد و افزود: دیروز اینجانب مطالبی را در خصوص عملکرد شورای نگهبان در روند تایید صلاحیت ها مطرح کردم که موجب شد برخی مهمان های ناخوانده و گروه های ضد انقلاب و ضد نظام به خیال باطل خود بخواهند از آن برداشت های ناصواب کنند اما باید بدانند که مرز ما با اینها کاملا جداست و سخنان دیروز بنده نیز فارغ از مصلحت بودن یا نبودن طرح آن، از سر دغدغه و با هدف افزایش اقتدار و اعتماد سازی شورای نگهبان بود.
,
 لاریجانی تصریح کرد: در طول بیست سال گذشته همواره از شورای نگهبان دفاع کرده ام و اکنون هم چنین است و اگر اینجانب مطلبی گفتم از سر دلسوزی و در ادامه همان رویه دفاع از عملکرد شورای نگهبان در طول 20 سال گذشته بوده است.
,
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: بر اساس قانون اساسی،شورای نگهبان تنها نهاد رسمی متولی تایید صلاحیت کاندیداها و تنها مرجع رسیدگی به مصوبات مجلس به لحاظ انطباق با شرع و قانون اساسی است که باید همواره دقت و سخت گیری در رسیدگی ها را داشته باشد.
,
آملی لاریجانی با ذکر این نکته که" حالا برخی ها خوشحال نشوند که چنین سخنانی مطرح شده" گفت: به لحاظ قانونی و منطقی همه باید نظری را که شورای نگهبان بعنوان نهاد متولی و مسئول تایید صلاحیت ها بیان کرده ، بپذیرند.
,
در هیچ کجای دنیا هم اینطور نیست که امر صلاحیت ها را رها کنند و بگویند همه بیایند.
,
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام تلاش برای اعتماد سازی بیشتر را موجب افزایش مشارکت در انتخابات دانست و تاکید کرد: این سخن صحیحی نیست که بگوییم کاری به مشارکت مردم نداریم، بلکه باید در روند کار، هم قانون و هم مصلحت را مد نظر قرار دهیم و به آن توجه کنیم.
,
آیت الله لاریجانی با تاکید دوباره بر اینکه " هیچ اشتراکی با مهمان های ناخوانده ای که دارای مرز بندی با نظام وخواهان ناامیدی مردم هستند نداریم" اضافه کرد: شورای نگهبان باید در رویه های قانونی خود طوری عمل کند که ما را متهم به این نکنند که اینها همه سالخورده اند و توان اصلاح و ارتقا ندارند، بلکه باید طوری باشد که نشان دهد قدرت اصلاح و تغییر در رویه ها و ارتقای عملکردها وجود دارد و طوری عمل کند که هر روز بهتر از گذشته و دقیق تر و شفاف تر باشد.
,
این عضو فقهای شورای نگهبان در ادامه با اشاره به اینکه "نهاد شورای نگهبان همواره باید محترم شمرده شود" تاکید کرد: مردم چشم بیدار دارند و خروجی ها را می بینند، فلذا همواره باید در اصلاح خود و تغییر رویه ها با هدف اعتماد سازی هر چه بیشتر اقدام کرد.
,
لاریجانی افزود: با تدبیر و تلاش در درون شورای نگهبان هم می توان رویه هایی اتخاذ کرد که به اقتدار هر چه بیشتر کشور و نظام کمک کند و در این مسیر ما به حسن نظر و فهم و عدالت آقایان اعتماد داریم و اگر در بیان سخنان روز گذشته اینجانب قصوری وجود داشت آن را اصلاح و تاکید می کنم که هر آنچه گفته شده با هدف اصلاح و ارتقاء سطح رویه های بررسی صلاحیت ها و اعتماد سازی بیشتر برای مشارکت بالای مردم در انتخابات و استحکام هر چه بیشتر اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده است.
,
 انتهای پیام
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه