اخبار داغ

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور خبر داد؛

اجرا ۱۵ هزار پروژه کوچک و زودبازده بسیج سازندگی در کشور/ پروژه‌های محرومیت‌زدایی در حاشیه شهرها و روستاها اجرایی می‌شود

اجرا ۱۵ هزار پروژه کوچک و زودبازده بسیج سازندگی در کشور/ پروژه‌های محرومیت‌زدایی در حاشیه شهرها و روستاها اجرایی می‌شود
سردار زهرایی با بیان اینکه در سال گذشته ۱۵ هزار طرح کوچک و زودبازده با تعامل دستگاه‌های مختلف و اعتبار ۹۶۷ میلیارد تومان شروع کردیم که ۱۲ هزار و ۸۰۰ طرح به اتمام رسیده و بقیه در دست اجرا است، گفت: طرح محرومیت‌زدایی بسیج سازندگی طرح بامشارکت مردم در حاشیه شهرها و روستاها مناطق کم‌برخوردار اجرایی می‎‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، سردار محمد زهرایی رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور چهارشنبه شب در حاشیه افتتاح ساختمان ستاد اقامه نماز خراسان جنوبی در جمع خبرنگاران افزود: در روستاها اولویت اول ما تامین آب شرب و کشاورزی است که در خراسان جنوبی به دلیل خشکسالی‌های ۲۰ ساله، بیش از ۵۰ درصد طرح‌های ‌محرومیت‌زدایی به این موضوع اختصاص دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان،, خاورستان،,

وی با بیان اینکه در دفاع مقدس نوین و در جنگ فقر و محرومیت باید این تهدید فقرزایی و محرومیت‌زایی تبدیل به یک فرصت برای انقلاب شود، اضافه کرد: در این خصوص طرح جامع محرومیت‌زدایی مردم پایه را بسیج سازندگی طراحی کرده است که سال گذشته برای اولین بار با هماهنگی دستگاه‌های متولی و وزارت خانه‌های مرتبط اجرایی شد.

,

سردار زهرایی با اشاره به اینکه مردم راه‌حل مشکلات کشور هستند و آنان باید نقش اساسی و اصلی را در رفع فقر و محرومیت بازی کنند، اضافه کرد: در این طرح مشارکت مردم در اجرای پروژه محرومیت‌زدایی در حاشیه شهرها و روستاها مدنظر است و ۱۰ هزار ۲۸۳ روستا و هزار و ۱۰۰ محله حاشیه شهر به مدت پنج سال در این طرح قرار می‌گیرد.

,

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور بیان اینکه در لایحه بودجه ۱۴۰۰ منابع خوبی برای شورای‌های برنامه‌ریزی در راستای اجرای پروژه‌های محرومیت‌زدایی دیده شده،افزود:سال گذشته با تعامل با دستگاه‌های اجرایی کشور، ۱۵ هزار پروژه کوچک و زوده بازده را با اعتبار ۹۶۷ میلیارد تومان شروع شده که ۱۲ هزار و ۸۰۰ طرح به اتمام رسیده و بقیه در دست اجراست.

,

وی گفت: خراسان جنوبی در جدول ۱۷ لایحه بودجه 1400 حدود ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار دارد و در جدول ۱۰ که مربوط به آب و راه روستایی است هم ۱۰۰ میلیارد تومان برای استان پیش‌بینی شده است.

,

سردار زهرایی افزود: همچنین از ۲۰ درصد متوازن سازی که قرار شده به طرح‌های محرومیت‌زدایی بسیج سازندگی اختصاص یابد و از محل ۶ درصد قیر رایگان هم اعتبارات خوبی برای خراسان جنوبی در نظر گرفته شده است.

,

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور با بیان اینکه پروژه محرومیت‌زدایی بسیج با تعامل دستگاه‌های اجرایی است، اضافه کرد: شعار ما همگرایی و هم افزایی است که یک ضرورت برای انقلاب اسلامی است

,

سردار زهرایی با اشاره به اینکه در خراسان جنوبی کارگروه بسیج سازندگی به ریاست استاندار تشکیل شده و مصوباتی خوبی دارد، اضافه کرد: طرح‌هایی که بین بسیج سازندگی و دستگاه‌های متولی به تفاهم رسیده در شورای برنامه‌ریزی استان مصوب و اجرایی می‌شود.

,

وی تاکید کرد: اگر سر منشاء و مبادی ورودی به حاشیه شهرها را کم نکنیم و مهاجرت معکوس اتفاق نیفتد، نمی‌توانیم به حاشیه شهرها بپردازیم،ارتقای زیرساخت‌های روستایی و مولد و اشتغال‌زا بودن آن برای ما یک اصل مهم است.

,

 رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور در خصوص تامین علوفه دام خراسان جنوبی در این شرایط خشکسالی هم گفت: علوفه در خوزستان وجود دارد که حمل آن گران تمام می‌شود که به دنبال هستیم که با فعال کردن گروه‌های جهادی علوفه را در خوزستان برداشت کنیم و با خط ریلی تا طبس حمل شود و بعد داخل استانی با کامیون توزیع کنیم که این یک راهکار است که داریم هماهنگی‌های لازم را انجام می‌دهیم.

,

سردار زهرایی عنوان کرد: ما به عنوان جبهه جهانی خدمت‌رسانی جهادی اعلام کردیم که مقوم جبهه مقاومت، جریان جهادی کشور به عنوان یک فناوری در جغرافیایی ایران نمی‌ماند و هر جایی که مظلومی به دنبال کمک باشد، جهادگران ما از مرز جغرافیایی عبور می‌کنند و مقوم جبهه مقاومت برای تمام مسلمانان خواهیم شد.

,

وی گفت: اگر همه اقدامات مختلف محرومیت‌زدایی که انجام می‌دهیم با نیت الهی نباشد، اثر جزئی از خود بر جا می‌گذارد و در رویایی جبهه حق با جبهه استکبار یعنی تمدن نوین اسلامی و تمدن پوشالی غرب چیزی که پیروزی ما را رقم می‌زند، ایمان و ثبات قدم است.

,

سردار زهرایی بیان کرد: جنگ ۱۱ روزه اخیر غزه نشان داد که چیزی که مقوم پیروزی تمدن اسلامی است، ایمان قوی و استوار است و آن چیزی که باعث شده جبهه مقاومت با پرچمداری سردار حاج قاسم سلیمانی به پیروزی برسد، تفکر و رویکرد قرآنی بود.

,

 وی افزود: در ۲ موضوع مهم هنوز موفق نشده‌ایم که جنگ اقتصادی و جنگ فقر و محرومیت است، شهدا کار خودشان را در حوزه نظامی و دفاع از کشور به خوبی انجام دادند و امروز من و شما باید با اسلحه ایمان و ولایتمداری درخصوص رفع این مشکلات تلاش کنیم تا به پیروزی برسیم.

,

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور با تاکید بر اینکه دشمنان به دنبال ضربه زدن به خمیه ولایت هستند گفت: اگر دشمنان به دنبال کاهش مشارکت مردم در انتخابات هستند، می‌خواهند خیمه ولایت را بزنند که باید هوشیار باشیم و آنها به دنبال ایجاد فاصله‌ بین مردم و ولایت هستند.

,

وی افزود: انقلاب بدون مردم هویت اصلی ندارد و باید مشارکت مردم را در صحنه‌های مختلف افزایش دهیم چرا که مردم راه‌حل مشکلات کشور هستند.

,

سردار زهرایی گفت: نظام جمهوری اسلامی ایران تئوری خادمیت و نه عاملیت را دارد یعنی مسوول خدمتگزار و نوکر مردم است.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه