اخبار داغ

کارشناس سیاسی و استاد دانشگاه:

همه کشورهای اروپایی و حتی مسیحی هم نهادی شبیه شورای نگهبان دارند/ هیچ کشوری مستقیما مصوبات پارلمان را در دولت اجرا نمی کند

همه کشورهای اروپایی و حتی مسیحی هم نهادی شبیه شورای نگهبان دارند/ هیچ کشوری مستقیما مصوبات پارلمان را در دولت اجرا نمی کند
محمود قاسمی در همدان گفت: اینکه برخی فکر می کنند فقط ایران شورای نگهبان دارد و در جاهای دیگر دنیا نیست، کاملا اشتباه است چرا که همه کشورهای اروپایی شورای نگهبان دارند و کمتر کشوری داریم که مستقیما مصوبات پارلمان را در دولت اجرا می کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصر همدان، با توجه به اعلام نظر شورای نگهبان و اعلام اسامی نامزدهای احراز صلاحیت شده، محمود قاسمی، کارشناس سیاسی و استاد دانشگاه در گفتگو با خبرنگار ما گفت: ملت بزرگ ایران آماده هستند که یک حماسه بزرگ را 28 خردادماه رقم بزنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر همدان,

وی افزود: مردم به دنبال تشکیل دولت انقلابی که مدنظر مقام معظم رهبری و حل مشکلات جمهوری اسلامی هستند. در خصوص شورای نگهبان امام خمینی (ره) بارها فرمودند تضعیف شورای نگهبان حرام است و ما نباید طوری حرف بزنیم که شورای نگهبان در ذهن جوانان نسل جدید ما به عنوان یک مانع پیشرفت معرفی شود.

,

قاسمی تاکید کرد: تضعیف شورای نگهبان به نوعی تضعیف نظام جمهوری اسلامی است و شورای نگهبان همان طور که از نامش مشخص است نگهبان اسلامیت نظام است.

,

وی عنوان کرد: وقتی بیان می کنیم نظام انقلاب کرده، این یعنی که یک تضمین برای ادامه کار ها می خواهیم و اگر شورای نگهبان نبود، اسلامیت و جمهوریت نظام تا به حال باقی نمی ماند.

,

کارشناس سیاسی گفت: اینکه برخی فکر می کنند فقط ایران شورای نگهبان دارد و جاهای دیگر دنیا نیست کاملا اشتباه می کنند؛ چرا که مثلا همه کشورهای اروپایی شورای نگهبان دارند و کمتر کشوری داریم که مستقیما مصوبات پارلمان را در دولت اجرا کند؛ کشورهای مسیحی نیز 6 نفر حقوقدان و کارشناس دینی مسیحی قرار می دهند.

,

وی افزود: برخی فکر می کنند شورای نگهبان اختراع جمهوری اسلامی است؛ این دیدگاه جای تاسف دارد و باید بدانیم در همه جای دنیا یک گروه تخصصی برای بررسی صلاحیت کاندیداها وجود دارد .

,

قاسمی گفت: قانون شورای امنیت ملی لازم الاجراست و کسانی که فساد داشته یا نزدیکانشان در کشورهای متخاصم زندگی کنند نمی توانند رئیس جمهور باشند و این بند را خیلی از کشورها دارند.

,

قاسمی تصریح کرد: اگر شورای نگهبان دلایلی برای رد صلاحیت نداشته باشد اجازه رد صلاحیت را ندارد و اگر فشاری روی شورای نگهبان افزایش پیدا کند می تواند دلایل عدم صلاحیت تک تک افراد را بیان کند.

,

این استاد دانشگاه ادامه داد: 6حقوقدانی که با رای خانه ملت و 6 فقیهی که با حکم رهبری در شورای نگهبان باشند نمی توانند بدون دلیل کسی را رد صلاحیت کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه