اخبار داغ

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس:

قراردادهای کارگران باید سامان‌دهی شود

قراردادهای کارگران باید سامان‌دهی شود
سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس بر ضرورت سامان‌دهی به قراردادهای کارگران که برخی از آن‌ها بدون قرارداد کار می‌کنند، تأکید کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی بابایی کارنامی، سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با شبکه خبری تهران نیوز درباره افزایش حق مسکن کارگران اظهار داشت: حق مسکن کارگران به تازگی افزایش یافته و از سوی دولت اخیراً ابلاغ شده و بعید است که دیگر تا پایان سال شاهد افزایش مجدد حق مسکن کارگران باشیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه خبری تهران نیوز ,

وی گفت: درست است که تورم وجود دارد و کارگران هم حق دارند که حداقل حقوق و مزایای آن‌ها متناسب با تورم افزایش یابد ولی در طول سال فقط یک‌ نوبت در خصوص حق مسکن تصمیم گرفته می‌شود و نمی‌شود که دو یا سه بار در سال افزایش حق مسکن داشت.

,

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: مجلس شورای اسلامی بسیاری از مطالبات کارگران را از شیوه‌های مختلف پیگیری خواهد کرد، اما تصمیم‌گیری در حوزه مسکن فقط یک‌بار در سال اتفاق می‌افتد.

,

بابایی کارنامی درباره مشکلات کارگران بیان داشت: کارگران با چند مشکل اساسی مواجه هستند که یکی از این مشکلات، مسئله امنیت شغلی و معضل قراردادهای دو، سه و حتی یک ماهه است. برای رفع این مشکل باید قانون کار تا حدودی اصلاح شود، البته برخی معتقدند تمام قانون کار باید اصلاح شود ولی در صورت طرح این موضوع، تشکل‌های کارگری با آن مخالفت می‌کنند، اما مجلس به‌دنبال این است به این مشکل برای همیشه پایان دهد، البته در دستگاه‌های دولتی این اتفاق افتاده و طرح دوفوریتی ساماندهی کارگران و کارمندان دستگاه‌های دولتی حتی شهرداری‌ها آماده شده به‌زودی به صحن خواهد آمد و تعیین‌تکلیف خواهد شد.

,

انتهای پیام/*

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه