اخبار داغ

معاون اداره زندان‌های استان سمنان:

خانواده‌های زندانیان، نخستین قربانیان ارتکاب جرم در جامعه/ جمع‌آوری بیش از ۲۶۳ میلیون تومان کمک نقدی از طریق جشن‌های مجازی در سال گذشته

خانواده‌های زندانیان، نخستین قربانیان ارتکاب جرم در جامعه/ جمع‌آوری بیش از ۲۶۳ میلیون تومان کمک نقدی از طریق جشن‌های مجازی در سال گذشته
حسینعلی قدرتی با اشاره به وضعیت ویژه خانواده زندانیان و آسیب جدی آنان گفت: خانواده‌های زندانیان و به ویژه فرزندان آنان هیچ نقشی در ارتکاب جرم از سوی فرد زندانی ندارند و اکثر آنان نیازمند حمایت مبرم می‌باشند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت، بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال 1388، روز 5 خرداد به عـنوان روز «نسیم مهر» (روز ملی حمایت از خانواده زندانیان) نامگذاری و در تقویم رسمی کشور ثبت شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

 نامگذاری این روز با هدف توجه بیشتر جامعه به مشکلات این قشر و لزوم حمایت همه جانبه از خانواده زندانیان که در معرض انواع آسیب‌های اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی قرار دارند، صورت گرفته است.

,

حجت الاسلام حسینعلی قدرتی معاون سلامت، اصلاح و تربیت زندان‌های استان سمنان در گفت و گو با خبرنگار مرآت، ضمن گرامیداشت روز نسیم مهر در استان سمنان گفت: با توجه به اینکه خانواده‌های زندانیان  به ویژه فرزندان آنان هیچ نقشی در ارتکاب جرم از سوی فرد زندانی ندارند، این قشر در واقع نخستین قربانیان ارتکاب جرم در جامعه به شمار می‌روند و اکثر آنان نیازمند حمایت مبرم می‌باشند، بنابراین این روز فرصت بسیار خوبی برای آگاهی رسانی به عموم مردم در خصوص مسائل و معضلات این خانواده‌ها است.

, مرآت,

معاون زندان‌های سمنان با اشاره به برگزاری جشن نسیم مهر در سال گذشته خاطرنشان کرد: در سال گذشته با اجرای جشن نسیم مهر، بیش از 263 میلیون تومان از سوی خیرین جمع‌آوری شده و امسال نیز جلب کمک‌های خیرین از طریق جشن‌های مجازی و سرکشی مدیران عامل انجمن‌ها و مسئولان زندان‌های استان از خانواده‌های تحت پوشش از جمله برنامه‌های در نظر گرفته شده در این روز بوده است.

,

وی با اشاره به فعایت 4 انجمن حمایت زندانیان در سطح استان اظهار کرد: در حال حاضر بیش از 300 خانواده زندانیان نیازمند استان تحت پوشش انجمن‌های حمایت زندانیان در سمنان، شاهرود، دامغان و گرمسار هستند و از خدمات متنوع انجمن‌ها بهره می‌گیرند.

,

قدرتی با تاکید بر نقش اشتغال همسران زندانیان در کمک به اقتصاد خانواده و کاهش آسیب‌های اجتماعی تصریح کرد: انجمن حمایت زندانیان سمنان با راه اندازی کارگاه تولید محصولات خانگی توانسته تعداد 20 تا 25 نفر از همسران زندانیان را مشغول به کار نماید و بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تا پایان سال جاری برای 50 خانواده اشتغال خانگی فراهم خواهد کرد.

,

وی با بیان اینکه در سال گذشته اعضای 30 خانواده برای اشتغال در شغلی ثابت و با درآمد مکفی به واحدهای تولیدی معرفی شده‌اند، تاکید کرد: با توجه به انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با کمیته امداد امام (ره) در سال جاری نیز برای سرپرستان 150 خانواده تحت پوشش، اشتغال پایدار فراهم خواهد شد.

,

معاون سلامت، اصلاح و تربیت زندان‌های استان سمنان گفت: خوشبختانه در سال گذشته با همکاری نهادهای حمایتی و مراکز نیکوکاری، مجموعا بیش از 1500 بسته معیشتی و بهداشتی در میان خانواده زندانیان توزیع شد.

,

وی ارائه کمک‌ها را بر اساس نوع نیاز هر خانواده عنوان کرد و گفت: نیازمندی‌های اساسی خانواده‌ها با تلاش مددکاران انجمن و زندان‌ها مورد شناسایی و احراز قرار گرفته و کمک‌های نقدی به صورت کارت هدیه یا کالایی مانند لوازم خانگی ضروری در طول سال به خانواده‌ها اعطا می‌شود و برخی از آنان برای اخذ وام قرض الحسنه به بانک‌های عامل معرفی می‌شوند.

,

قدرتی با اشاره به خدمات ارائه شده به حدود 200 نفر از فرزندان دانش آموز این خانواده‌ها بیان کرد: مددکاران انجمن‌ها و زندان‌های استان با شناسایی نیازمند‌های فرزندان دانش آموز خانواده‌های تحت پوشش، با همکاری نهادهای حمایتی همچون کمیته امداد امام (ره) و بهزیستی، درخصوص ارائه خدمات مشاوره‌ای، آموزشی، اهدای تبلت و نوشت افزار به فرزندان دانش آموز خانواده زندانیان اقدام می‌کنند.

,

معاون سلامت، اصلاح و تربیت زندان‌های استان سمنان، ارتقاء منابع درآمدی انجمن‌ها و ایجاد زمینه اشتغال پایدار برای خانواده ها را از مهمترین برنامه‌های سال پیش رو دانست و افزود: هدف ما تقویت هرچه بیشتر انجمن‌ها در جهت کاهش آسیب‌های ناشی از زندانی شدن سرپرست خانواده در ابعاد اقتصادی، عاطفی، اجتماعی و آموزشی بر خانواده است و در همین راستا تعامل و همکاری با نهادهای حمایتی، دستگاه‌های اجرایی و گروه‌های جهادی افزایش خواهد یافت.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه