اخبار داغ

مسئول دفتر اجتماعی سیاسی حوزه علمیه استان هرمزگان:

شورای نگهبان بعنوان پاسدار قانون اساسی سلیقه‌ای رفتار نمی‌کند

شورای نگهبان بعنوان پاسدار قانون اساسی سلیقه‌ای رفتار نمی‌کند
حجت الاسلام حسن زاده گفت: شورای نگهبان مفسر و پاسدار قانون اساسی است و نمی‌تواند سلیقه ای رفتار کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ داریوش حسن زاده مسئول دفتر اجتماعی سیاسی حوزه علمیه استان هرمزگان در گفتگو با خبرنگار هرمز در خصوص عملکرد شورای نگهبان در تایید صلاحیت‌ها با بیان اینکه در روز های اخیر تب و تاب انتخابات بیش از هر موضوع دیگر داغ بوده است، اظهار کرد: شورای نگهبان این بار با رویکردی جدی تری پا به عرصه تایید یا رد صلاحیت نامزدهای انتخاباتی سیزدهمین دوره ریاست جمهوری گذاشته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  هرمز,

وی افزود: این رویکرد که حس پختگی بیش از پیش در شورای نگهبان را به مردم، القا می کند باعث شده که حواشی بسیاری حول این نهاد انقلابی و در جهت تخریب آن ایجاد شود.

,

مسئول دفتر اجتماعی سیاسی حوزه علمیه استان هرمزگان تصریح کرد: آن چیزی که قابل دفاع است شورای نگهبان نهادی فراجناحی میباشد یعنی وابسته به جریانات سیاسی، حزبی و گروهی نیست بلکه تنهامظهر اسلامیت و جمهوریت نظام الویت اوست و به ارزش‌های مقدس انقلاب اسلامی توجه ویژه داشته است و به نظر بنده فارغ از همه چیز؛ واکنش‌های هیجانی علاج کشور نیست.

,

حسن زاده گفت: برخی افراد امروز درخواست دارند شورای نگهبان در برسی صلاحیت ها از قانون کوتاه بیاید. بنظرم بهتر است این وابستگی های سیاسی را کنار گذاشته و یک بار برای همیشه به شورای نگهبان اعتماد کنیم. شورای نگهبان مفسر و پاسدار قانون اساسی است و نمی‌تواند سلیقه ای رفتار کند.

,

وی با تاکید بر اینکه قانون برای همه یکسان است و قطعاً شورای نگهبان بر اساس اسناد مستند، مستدل و متقن اعلام‌ نظر کرده است، افزود: بیاییم به دور از احساسات و هیاهو پیش قدم بشویم و اگر احساس می‌کنیم در حق کسی اجحافی صورت گرفته است سند محکم‌تری هم به مردم و هم به شورای نگهبان ارائه دهیم تا بررسی ها مجدد صورت گیرد در غیر این صورت هجمه ها قابل دفاع نیست بلکه آنچه که لازم است به آن توجه بشود اصل برابری همگان در برابر قانون است.

,

مسئول دفتر اجتماعی سیاسی حوزه علمیه استان هرمزگان ادامه داد: به عنوان نمونه نمی‌توان مصوبات شورای عالی امنیت ملی را نادیده گرفت و به راحتی از ان عبور کرد، البته بنا نیست به مصداق ها ورود بشود ولی احساس شد خالی از لطف نیست که گاهاً تمثیل های جهت شفافیت بهتر، عنوان بشود.

,

حسن زاده ادامه داد: بر فرض، کاندیدایی که فرزندانش در کشورهای متخاصم باشند و به عنوان رئیس جمهور، رأی بیاوردند، آیا با کوچکترین تهدیدی علیه فرزندانشان، سست نمی شوند؟چه تضمینی وجود دارد تا بین جان فرزند و منافع کشور، منافع کشور را انتخاب کنند؟.

,

وی همچنین افزود: یا افرادی که علاوه بر عملکرد ضعیف، سوء مدیریت و نابسامانی های ایجاد شده پرونده کیفری آنها محرز شده است و یا بعضاً افرادی که علاوه بر مشکلات دیگری، دنبال برجسته کردن قومیت گرایی بودند و یا گاهاً بعضی از افراد شرایط لازم را نداشتند و یا در نگهداری اسناد محرمانه دقت کافی نداشتند و یا سخنرانی های ساختار شکنانه انجام دادند
وی خاطرنشان کرد: همه اینها ادله های محکمی هستند که چنین افرادی قطعاً نمی‌توانند امانت دار خوبی برای مردم باشند.

,
,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه