اخبار داغ

پس از بازداشت سه روزه؛

نخست وزیر و رئیس جمهور مخلوع مالی آزاد شدند

نخست وزیر و رئیس جمهور مخلوع مالی آزاد شدند
ارتش مالی رئیس جمهور موقت و نخست وزیر مخلوع این کشور را پس از سه روز بازداشت آزاد کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از الجزیره، ارتش مالی «باه اِنداو» رئیس جمهور موقت و پیشین این کشور را به همراه «موکتار اوآنه» نخست وزیر دولت انتقالی پس از سه روز بازداشت و برکناری از قدرت آزاد کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
بازداشت این دو مقام دولت انتقالی کشور مالی در روز دوشنبه و ساعتها پس از تشکیل مجدد کابینه انتقالی این کشور که در آن دو افسر ارتش مناصب خود را از دست دادند، آخرین بحران سیاسی است که در این کشور آفریقایی و ۹ ماه پس از سرنگونی «ابراهیم بوباکار کیتا» رئیس جمهور این کشور به دست ارتش رقم خورد.
,
 
,
آجودان «عاصیمی گویتا» معاون و مشاور رئیس جمهور موقت که رهبری کودتای آگوست ۲۰۲۰ را برعهده داشت، روز چهارشنبه اعلام کرد که انداو و آوانه از سمت خود استعفا دادند.
,
 
,
یک مقام ارتش مالی که خواست نامش فاش نشود، روز پنج شنبه به خبرگزاری فرانسه گفت: «رئیس جمهور موقت و شخص نخست وزیر شبانه و حوالی ساعت ۱:۳۰ بامداد پنج شنبه آزاد شدند. ما بر سر قول خود ایستادیم».
,
 
,
خانواده های این دو مقام بازداشتی آزادی آنها را به خبرگزاریهای مالی اعلام کردند.
,
 
,
شایان ذکر است که این دو مقام به همراه «سلیمان دوکور» وزیر دفاع مالی در یک پایگاه نظامی در کاتی، در حومه باماکو به مدت ۳ روز در بازداشت بسر بردند. هنوز روشن نیست آیا دوکور آزاد شده است یا خیر.
,
 
,
گفتنی است، شورای امنیت سازمان ملل متحد روز چهارشنبه به درخواست فرانسه، قدرت استعماری پیشین این کشور و سایر کشورها یک نشست اضطراری برگزار کرد و خواستار «آزادی امن، فوری و بلاشرط» تمام مقامات بازداشتی مالی شد و همچنین به احیای انتقال غیرنظامی قدرت تشویق کرد.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه