شبکه های اجتماعی
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید
سلام کانال تلگرام
اینستاگرام
گروه: استان تهران
ساعت: 11:02 منتشر شده در مورخ: 1400/03/07 شناسه خبر: 1738165
عضو هیئت رئیسه کمیسیون آموزش مجلس خبر داد:

تامین اعتبار ۱۵ هزار میلیاردی برای رتبه‌بندی معلمان

تامین اعتبار ۱۵ هزار میلیاردی برای رتبه‌بندی معلمان
قاسمی‌پور گفت: در بودجه امسال اعتبار ۱۵هزار میلیارد تومانی برای اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان اختصاص یافته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ شیوا قاسمی‌پور در گفت‌وگو با تهران نیوز اظهار کرد: همزمان با پیگیری‌ها برای اجرای طرح تامین نیروی انسانی آموزش و پرورش، به دنبال اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان هستیم.

وی با تاکید بر این‌که این طرح در سامانه بارگذاری شده و طی روزهای آینده برای رای‌گیری به صحن مجلس می‌رود، ابراز امیدواری کرد با توجه به تامین منابع اعتباری مورد نیاز، طرح یاد شده آراء نمایندگان را کسب کرده و به تصویب نهایی برسد.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون آموزش مجلس بیان کرد: البته ایرادها و اشکالاتی در این طرح وجود دارد که باید نسبت به رفع و اصلاح آن‌ها اقدام شده و طرح رتبه‌بندی معلمان به صورت جامع با هدف تحقق اهدافی که در آن دیده شده، اجرایی شود.

قاسمی‌پور تاکید کرد: درصورتی که به موازات اجرای طرح تامین نیروی انسانی و ساماندهی نیروها، طرح رتبه‌بندی معلمان نیز اجرایی شود، تحولات شگرفی در سیستم آموزش و پرورش کشور رقم خورده و بسترساز ارتقاء کیفیت آموزشی می‌شود.

وی تصریح کرد: به منظور رفع موانع پیش روی طرح رتبه‌بندی و اجرا در ۱۴۰۰، در بودجه سال جاری اعتبار ۱۵ هزار میلیارد تومانی برای آن دیده شده تا هر چه سریعتر محقق شده و اجرای آن بیش از این به طول نینجامد.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون آموزش مجلس با اشاره به تلاش اعضای کمیسیون برای تثبیت و تعیین تکلیف طرح‌ها و لوایح در دستور کار وکلای مردم در خانه ملت، افزود: با تغییر دولت‌ها پیگیری و اجرای مصوب با توقف همراه شده و به تعویق می‌افتند.

قاسمی‌پور درباره ماهیت اصلی طرح رتبه‌بندی معلمان خاطرنشان کرد: اصلی‌ترین هدف این طرح بر خلاف اطلاعات و تصورات نادرستی که به فرهنگیان منتقل شده است، ارتقاء شان، منزلت و جایگاه معلمان است.

وی روزآمد کردن اطلاعات و اندوخته‌های فرهنگیان، به روزشدن اطلاعات آن‌ها در حوزه فناوریی و دانش روز، ایجاد انگیزه و تحقق عدالت آموزشی و به دنبال آن ارتقاء بالای کیفبت آموزشی را از مهمترین اهداف ترسیم شده در طرح رتبه‌بندی معلمان برشمرد.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون آموزش مجلس با اشاره به اینکه فرهنگیان دارای مدرک تحصیلی کمتر از کارشناسی شامل مفاد این طرح نمی‌شوند، افزود: در طرح معلمان در رتبه "مربی" شناخته می‌شوند و بر اساس فاکتورهایی مانند میزان تحصیلات، سطح دانش، اطلاعات و کیفیت آموزشی می‌توانند به رتبه "استاد" ارتقاء یافته و یا آنکه در رتبه مربی باقی بمانند.

انتهای پیام/

 

https://www.dana.ir/1738165
ارسال نظر
نظرات