شبکه های اجتماعی
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید
سلام کانال تلگرام
اینستاگرام
گروه: استان البرز
ساعت: 14:10 منتشر شده در مورخ: 1400/03/07 شناسه خبر: 1738175
مدیرعامل خبرگزاری دانشگاه آزاد اسلامی مطرح کرد:

رسانه‌ ها اصل "بی طرفی" را رعایت نمی‌کنند/ فقدان فرماندهی رسانه‌ ای در جنگ نرم

رسانه‌ ها اصل "بی طرفی" را رعایت نمی‌کنند/ فقدان فرماندهی رسانه‌ ای در جنگ نرم
مرتضی خلفی زاده گفت: واقعا صحنه اتفاقاتی که در دنیا می افتد صحنه نبرد "روایت" هاست، یعنی شما می بینید از یک روایت توصیف های مختلف در رسانه منتشر شده است. هر رسانه با توجه به منافع، نوع نگاه و سیاست های خودش مطلب را منتشر می کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مدیرعامل خبرگزاری دانشگاه آزاد اسلامی در گفتگو با خبرنگار "تیتریک" گفت: فقدان فرماندهی رسانه‌ای در جنگ نرم؛ این موضوع مورد غفلتی است که هر روزی که از آن می گذرد ما بیشتر ضربه می خوریم.

مرتضی خلفی زاده ادامه داد: امر فرماندهی در رسانه حاکم است. ساختار فعالیت رساننه ای و چارچوب هایش به این صورت است لذا نباید حالت تعلیق در رسانه ایجاد شود شما باید تصمیم بگیرید و عمل کنید.

وی افزود: در رسانه نباید درگیر بروکراسی شوید؛ تکنولوژی رسانه به سرعت توسعه پیدا کرده، سرعت انتشار به یک وضعی رسیده که اصلا کنترل اخبار غیر ممکن است.

این کارشناس تصریح کرد: بستر فناوری رسانه زمینه هایی را فراهم کرده است که با کمترین هزینه یک شخص می تواند رسانه داشته باشد.

خلفی زاده گفت: با این سرعت انتشار، شما منتظر یک بروکراسی هستید که مجوز از بالادستی بگیرید؟ نه یک نفر باید کار را تمام کند، سیکل رسانه به گونه ای است که باید سریع در آن تصمیم گرفته شود البته باید پژوهش و مطالعه، سیاست گذاری، خط مشی و چشم انداز  داشته باشد.

وی ادامه  داد: قطعا یک نفر باید تصمیم بگیرد که این رسانه چه روایتی را از واقعه به افکار عمومی منتقل کند.

این کارشناس افزود: واقعا صحنه اتفاقاتی که در دنیا می افتد صحنه نبرد "روایت" هاست، یعنی شما می بینید از یک روایت توصیف های مختلف در رسانه منتشر شده است. هر رسانه با توجه به منافع، نوع نگاه و سیاست های خودش مطلب را منتشر می کند.

خلفی زاده بیان کرد: این روایت ها به مخاطب برخورد می کند مخاطب در می ماند که با این روایت و تناقض هایش چه کار کند و این رسانه های دایما در حال رقابت هستند که روایت خودشان را در بین مخاطب  و افکار عمومی جا بیندازند.

وی افزود: سرعت عمل و همچنین چگونگی بیان روایت ها در رسانه ها به شدت اهمیت دارد اما هر رسانه روایت را از دیدگاه و سیاست خود آن را روایت و توصیف می کند.

این کارشناس تاکید کرد: یکی از اصول حرفه ای در خبرنگاری "بی طرفی" است اما الان چیزی به نام بی طرفی در رسانه های امروز معنا ندارد.

خلفی زاده در خاتمه خاطرنشان کرد: از جهت برخورد روایت ها به همدیگر در منظر افکار عمومی با یک صحنه جنگ مواجهه هستیم.

انتهای پیام/

https://www.dana.ir/1738175
ارسال نظر
نظرات