اخبار داغ

کارشناس سیاسی در گفت و گو با دانا مطرح کرد؛

منبع آگاه پرس‌تی‌وی و راستی‌ آزمایی مذاکرات وین

منبع آگاه پرس‌تی‌وی و راستی‌ آزمایی مذاکرات وین
کارشناس مسائل سیاسی معتقد است تجربه ای که تاکنون از مذاکرات هسته ای به دست آمده نشان می دهد که امریکا به تحریم های اقتصادی علیه ایران به چشم یک اهرم فشار قوی نگاه می کند و گرچه ممکن است تعدیل هایی در آن اعمال شود؛ اما بسیار بعید است که تحریم ها را به صورت کامل لغو کند.
[

به گزارش خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علیرضا تقوی نیا تحلیلگر مسائل سیاسی به خبرنگار دانا گفت: از آنجا که پرس تی وی رویکرد انقلابی دارد و بر اساس منافع ملی فعالیت می کند، طبیعی است که مورد حمله غربگرایان باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی در پاسخ به این سوال که چرا برخی مسئولان اجرایی کشور به تکنیک منبع آگاه پرس تی وی انتقاد می کنند، اظهار کرد: شبکه پرس تی وی مانند هر رسانه دیگری حق دارد از این تکنیک استفاده کند و نباید این مسئله به پتکی برای تضعیف پرس تی وی تبدیل شود.

,

تقوی نیا با یادآوری این نکته که بسیاری از رسانه ها مانند خبرگزاری رویترز و شبکه های خبری از منبع آگاه به وفور استفاده می کنند که منبع خبری آنها افشا نشود و باز هم بتوانند از امتیاز انتقال اخبار بهره مند باشند، تاکید کرد: توانایی استفاده از این تکنیک توسط پرس تی وی از حرفه ای و تخصصی بودن این شبکه حکایت دارد.

,

این تحلیلگر مسائل سیاسی تصریح کرد: پرس تی وی بازوی اصلی دیپلماسی رسانه ای ایران برای انگلیسی زبانان در خارج محسوب می شود؛ بنابراین فعالیت خبری و تحلیلی پرس تی وی می تواند بر محاسبات امریکا تاثیرگذار باشد.

,

وی ادامه داد: پرس تی وی سطح مطالبات ایران را در مذاکرات هسته ای وین بالا برد و با ارسال این پیام که ایران بر دستیابی به حقوق کامل خود اصرار دارد، توانست به سیاست خارجی ایران کمک کند.

,

تقوی نیا افزود: پرس تی  وی مهم ترین رسانه ایران برای برقراری ارتباط با جامعه انگلیسی زبانان جهان است؛ علاوه بر اینکه پیام های سران نظام را به افکار عمومی جهان منتقل می کند.

,

 

,

این کارشناس معتقد است: تجربه ای که تاکنون از مذاکرات هسته ای به دست آمده، نشان می دهد که امریکا به تحریم های اقتصادی علیه ایران به چشم یک اهرم فشار قوی نگاه می کند و گرچه ممکن است تعدیل هایی در آن اعمال شود؛ اما بسیار بعید است که تحریم ها را به صورت کامل لغو کند.

,

وی تاکید کرد: اینکه آقای عراقچی خبرهای پرس تی وی را تکذیب می کند، به این دلیل است که ایشان یک دیپلمات است و طبیعی است که با شفافیت جریان اطلاعات موافق نباشد؛ چنانکه ابتدا در خصوص برجام گفتند که تحریم ها لغو می شود و بعد مشخص شد که دقیقا کلمه تعلیق در  برجام آمده است نه لغو کامل تحریم ها.

,

تحلیلگر مسائل سیاسی افزود: اگر قرار باشد که تحریم ها به صورت کامل لغو نشود و با یک امضای رئیس جمهور امریکا تحریم ها بازگردد، خوب چنین مذاکراتی مشکلی از ایران حل نمی کند. بنابراین خبر پرس تی وی که اعلام کرده آمریکا قصد ندارد تحریم ها را به صورت کاملا لغو کند، به راستی اطلاع رسانی درستی است و این در حالی ست که خود طرف امریکایی هم به صراحت اعلام می کند که تحریم ها به صورت کامل لغو نمی شود.

,

وی ادامه داد: پرس تی وی به وظیفه ذاتی خود عمل کرده و مذاکرات هسته ای را که در وین در جریان است، به صورت کامل اطلاع رسانی می کند و این حق مردم جهان است که در این باره بدانند. در تداوم این اطلاع رسانی بین المللی، فضای داخل کشور هم باخبر می شود و  البته در این صورت هم حق مردم است که بدانند قرار است چه بر سرشان بیاید.

,

این کارشناس اظهار کرد: پخش خبرهای خوش دروغین توسط حامیان برجام، کمکی به مردم نمی کند. در نقطه مقابل، اینکه خباثت و بدعهدی طرف امریکایی را به گوش جهان برسانیم، در راستای منافع ملی است.

,

تقوی نیا تصریح کرد: طبعا باید افرادی که برجام را با آن همه ضعف های ساختاری که برای کشور داشت، امضا کردند، از اطلاع رسانی درست پرس تی وی هم ناراحت باشند.

,

 

,

وی درباره ادعای یکی از مقامات که اخبار پرس تی وی را موجب افزایش قیمت دلار اعلام کرده بود، گفت: باید متاسف بود برای کسانی که می گویند خبر یک شبکه قیمت ارز را جابه جا می کند؛ اما سخن مقامات امریکایی را که به صورت واضح و روشن اعلام کرده اند همه تحریم ها را لغو نمی کنند، مورد توجه قرار نمی دهند و لبه تیز انتقادات خود را به سمت پرس تی وی گرفته اند؛ در حالی که پرس تی وی راهبردهای مقام معظم رهبری در عرصه سیاست خارجی و منافع ملت ایران در میدان جهانی را پیگیری می کند.

,

این تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: وزارت خارجه طبیعی است که اطلاع رسانی از مقاصد آمریکا را برنتابد، چون می داند که ضعف و ناکارآمدی برخی مسئولان این نهاد در مقابل زیاده خواهی های آمریکا برجسته می شود و از این رو رویه اطلاع رسانی پرس تی وی را برنمی تابد.

,

تقوی نیا در پایان خاطرنشان کرد: مقامات وزارت خارجه به جای حمله به یک شبکه خبری جمهوری اسلامی باید از امریکایی ها بپرسند چرا تحریم ها را لغو نمی کنند و اگر قرار است تحریم ها به صورت کامل لغو نشود پس اقای عراقچی در مذاکرات وین چه می کند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه